روراستی گزارش می دهد:

ماجرای فوت کودک ۵ ساله رفسنجانی/عجله پزشک در ترخیص یا بُعد مسافت از نوق تا رفسنجان

  • شناسه خبر: 64412
ماجرای فوت کودک ۵ ساله رفسنجانی/عجله پزشک در ترخیص یا بُعد مسافت از نوق تا رفسنجان

رضا، کودک ۵ ساله اهل ناصح آباد نوق رفسنجان که مبتلا به بیماری خروسک بوده حالش وخیم می شود و به بیمارستان رفسنجان اعزام می شود، اما پزشک متخصص پس از چند ساعت تجویز دارو و اکسیژن رسانی سرانجام او را ترخیص و کمتر از سه ساعت پس از ترخیص کودک جان می دهد.

رضا، کودک ۵ ساله اهل ناصح آباد نوق رفسنجان که مبتلا به بیماری خروسک بوده حالش وخیم می شود و به بیمارستان رفسنجان اعزام می شود، اما پزشک متخصص پس از چند ساعت تجویز دارو و اکسیژن رسانی سرانجام او را ترخیص و کمتر از سه ساعت پس از ترخیص کودک جان می دهد.

به گزارش روراستی، رضا، کودک ۵ ساله اهل روستای ناصح آباد نوق رفسنجان دچار بیماری خروسک بود و هراز گاهی تنگی نفس شدیدی و به قول معروف باد خروسک روی سینه اش می ریخت که نیاز به بیمارستان و درمان پیدا می کرد و در آخرین رفتن به بیمارستان و گرفتن درمان ناقص، جان می دهد.

مادر رضا می گوید: بعد از نیمه شب شنبه رضا حالش خراب می شود و او را به بیمارستان جهان آباد می رسانیم، اکسیژن وصل کردند و دگزا و یک قرص به او دادند و گفتند گلوی بچه ملتهب شده ممکن است خفه شود باید سریع به رفسنجان اعزام شود.

حدود ۲ بامداد به اوژانس رفسنجان رسیدیم و رضا بستری شد، دستگاه بخور و اکسیژن وصل کردند و یک دارو داخل ماسک اکسیژن ریختند و کمی بهتر شد و سپس اکسیژن را به بینی وصل کردند و دستگاه بخور را هم کنارش گذاشتند، کمی بهتر شد و صبحانه خورد. دکتر  آمد، پرسیدم نباید بستری شود، گفت «خیر نیاز به بستری نیست، مشکلی ندارد»، دکتر ۶ عدد قرص دگزا نوشت و من برای ترخیص رفتم پذیرش.

وی ادامه می دهد: وقتی برگشتم داخل اتاق رضا، گفت نفسم اذیتم می کند به ایستگاه پرستاری رفتم گفتم اکسیژن بچه را وصل کنید بچه ام دارد خفه می شود. نزدیک ظهر بود ترخیص شد و رفتیم خانه و یک ساعت بعد از اینکه برگشتیم خانه دوباره گفت دارم اذیت می شوم. مجدد به بیمارستان جهان آباد رفتیم و اکسیژن وصل کردند. در آنجا گفتند این بچه آسم اطفال داشته باید اسپری می دادند و دکتر لطفی بیمارستان جهان آباد دو عدد اسپری و نصف دگزا تزریق کرد و سروم وصل کردند و یک آمپول داخل آن ریختند.

مادر رضا بغض آلود ادامه می دهد: در بیمارستان جهان آباد گفتند بچه خیلی بیقراری می کند باید به رفسنجان اعزام شود، تقریبا یک ساعت از برگشت مان از رفسنجان گذشته بود که دوباره زنگ زدیم اورژانس و به سمت رفسنجان حرکت کردیم.در طول مسیر رضا حالش خیلی بدتر شد و قلبش اذیت می شد، جلوی چشمم جان می داد.

این مادر داغدیده می گوید: بیمارستان در حق بچه ام کوتاهی کرده و هیچ کس به بچه ام رسیدگی نکرد.اگر پزشک درست و حسابی ندارند بیماران را به یزد و یا کرمان هدایت کنید تا کی من و امثال من باید داغ فرزندان مان را بر اثر این سهل انگاری ها و ناتوانی پزشکان در درمان ببینیم.

دکتر لطفی رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان هم ضمن ابراز همدردی با این خانواده از تشکیل جلسه ای برای بررسی اتفاقات رخ داده خبر داد و گفت: خانم دکتر متخصص اطفال بیمار را در اورژانس ویزیت کرده و فکر کرده حالش خوب است و مشکلی ندارد.مادر هم گفته وضعیت بچه خوب است.

وی ادامه می دهد: متخصص اطفال دارو تجویز و بیمار را ترخیص می کند. مادر هم چون کاملا در جریان بوده و چون حال بچه خوب شده بود بچه را از بیمارستان می برند و متُأسفانه دوباره دچار عود علائم می شود و بعد از اینکه در بیمارستان جهان آباد نتیجه نمی گیرند، دوباره به رفسنجان اعزام می شود که متأسفانه در کمال ناباوری نتوانستند کاری برای او انجام دهند.

لطفی فاصله محل زندگی کودک تا بیمارستان و نیز معطلی در بیمارستان جهان آباد را عنوان می کند که مانع از رسیدن زودتر بیمار به بیمارستان و تحت درمان قرار گرفتن شده است و اضافه می کند، حتی یک توقف کوچک در کار درمان وقفه می انداخت.

رئیس بیمارستان همچنین از تشکیل کمیته ای طی هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: مشکلات را بررسی و اگر خطایی در کار بوده برخورد خواهیم کرد.

اگرچه مادر این کودک پرپر شده، در بیمارستان از بهبود فرزندش خوشحال بود و فکر نمی کرد این اتفاق بیفتد و به گفته رئیس  بیمارستان پزشک بیمارستان هم به مادر علائم هشداردهنده را تذکر داده و توجیه کرده بود، اما در عین حال پزشکان وقتی که می دانند امکان برگشت علائم وجود دارد، می توانستند چند ساعت پس از بهبود  این کودک، او را تحت نظر قرار دهند تا در صورت برگشت علائم بتوانند به او رسیدگی کنند و جانش را نجات دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمارستان علی بن ابیطالب پزشک اطفال فوت کودک 5 ساله رفسنجانی قصور پزشکی نوق
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    بنظر من فقط بیمارستان کوتاهی کرده اگر بستری میشد لازم نبود این مسیر دوباره طی میشد متاسفانه پزشک بی تجربگی از خود نشون داده و همچنین بیماری در خصوص گرفتگی نفس چیزی خیلی مهمی است که متاسفانه پزشک رعایت نکرده