امام جمعه رفسنجان تأکید کرد:

ضرورت پرهیز از هنجارشکنی ها در جشن های میلاد

  • شناسه خبر: 64680
ضرورت پرهیز از هنجارشکنی ها در جشن های میلاد

امام جمعه رفسنجان گفت: در رابطه با جشن‌های میلاد از هنجارشکنی پرهیز شود و گناه و خلاف انجام نشود.

امام جمعه رفسنجان گفت: در رابطه با جشن‌های میلاد از هنجارشکنی پرهیز شود و گناه و خلاف انجام نشود.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه امروز رفسنجان اظهار کرد: روز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) روز جوان نام‌گذاری شده و در قرآن حماسی‌ترین، باشکوه‌ترین، اصیل‌ترین و ریشه‌‌دارترین جریان‌های قرآنی به نام جوانان ثبت شده است.

وی عنوان کرد: در رابطه با جشن‌های میلاد از هنجارشکنی پرهیز شود و گناه و خلاف انجام نشود و در پذیرایی‌ها مسائل بهداشتی مورد توجه قرار بگیرد.همچنین چهارشنبه پایان سال فرزندان خود را کنترل کنید که قربانی حوادث ناگوار نشوند.شورای شهر این روز را به‌نحوی مدیریت کند که مشکلی پیش نیاید.

امام جمعه رفسنجان به هفته احسان و نیکوکاری اشاره و ابراز کرد: ماه شعبان با برکت و رحمت و فضائل معنوی پیچیده شده که باید در این ماه به فکر فقرا و محرومان هم باشیم.

وی تصریح کرد: عزم و اراده دولت در ریشه‌کنی فقر و محرومیت‌زدائی ستودنی است و همینکه این معنا بارها از سوی رئیس جمهور مطرح شده این اندیشه قابل ستایش است و مردم به‌ویژه خیران و سازمان‌های مردم نهاد هم به کمک دولت نسبت به فقرزدایی پای کار باشند.

عسکری به قرارگیری ماهواره بر نور ۲ به دست دانشمندان سپاه در مدار، اشاره کرد و افزود: ایران اولین کشور مسلمانی‌ست که ماهواره در مدار زمین قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: در قاره پهناور آسیا فقط چهار کشور توانایی ساخت ماهواره و ماهواره‌بر دارند که اینها افتخار است رهبر انقلاب که همه ما را به جهاد تبیین دعوت کردند این‌ها باید تبیین شود.

عسکری با ذکر این مطلب که دانشمندان علوم هوا و فضا نباید در معرض دید دنیا قرار بگیرند و شناخته شوند، اضافه کرد: شهدای زیادی از جمله شهید فخری‌زاده که از سرمایه‌های علمی کشور هستند، را به دست دشمنانی که نمی‌توانند موفقیت‌های ما را ببینند، از دست دادیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران جزو ۶ کشور دنیاست که توانسته واکسن داخلی را تولید و به میدان بیاورد و این موضوع در تحریم‌ها اتفاق افتاده است. دشمنان که این روزها در وین در حال مذاکره هستند بدانند ایران اسلامی تحریم‌ها را چگونه خنثی می‌کند، ماهواره را پیاپی به فضا پرتاب می‌کند، واکسن تولید می‌کند، صنعت هسته‌ای را پیش می‌برد، در علوم نانو و سلول‌‌های بینادین جزو کشورهای مطرح در جهان است و شما همچنان بنشنید و بر طبل تحریم بکوبید و هر روز دم از تحریم بزنید تا هلاک شوید.

امام جمعه رفسنجان به کشفیات نیروی انتظامی از جمله خودرو و موتورسیکلت، پسته، انوع مواد محترقه و…اشاره و بیان داشت: از عوامل آگاهی نیروی انتظامی قدردانی می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات اداری شهرستان پرداخت و اظهار داشت: ائمه جمعه سراسر کشور طبق دستورالعمل‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنند همان‌طور که برای نمایندگان مجلس هم این قانون هست؛ هر کسی باید کار خود را انجام دهد و دستگاه‌های اجرایی کار عزل و نصب را دارند.

وی ادامه داد: ولی اگر از ما مشورت خواستند و نظر مشورتی و خیرخواهانه خواستند ما دریغ نمی‌کنیم اگر نمی‌دانیم و نظرخواهی و جمع‌بندی می‌کنیم و به نظری که رسیدیم آن را اعلام می‌کنیم. در قضایای اداری رفسنجان از چند جهت اشکالات و چندین نفر دست به دست هم دادند و تاریکی روی تاریکی ایجاد کردند.

عسکری به نحوه اطلاع از انتخاب سرپرست فرمانداری اشاره کرد و توضیح داد: روز دوشنبه ساعت ۱۵ و ۵۹ دقیقه از استانداری کرمان با بنده تماس گرفتند و گفتند سه شنبه معارفه سرپرست فرمانداری است. بنده نظراتی که داشتم و ملاحظاتی که داشتم بدون ذره‌ای که جنبه سیاسی و جناحی یا قضاوتی داشته باشد مطرح کردم و صحبتم که تمام شد ۱۶ و ۱۰ دقیقه به محض پایان تماس با استانداری، با نماینده مجلس تماس گرفتم و ایشان در مجلس بود. گفتم فردا قرار است سرپرست فرمانداری معرفی ‌شود در جریان باشید؛ آقای جلالی گفت تصمیم از بالاست تصمیم وزارتی‌ست و ما باید اجرا کنیم.

وی ابراز کرد: وزارت کشور خیلی بهتر می‌توانست در این جریان عمل کند که متأسفانه عمل نکرد و امیدواریم از این به بعد جبران کند و قضیه را درست بررسی کند و اقدام درستی کنند. مسئولان وزارتی با تأمل و به دور از عجله عمل کنند. در شهر هم دامن زدن به اختلافات و این خودزنی‌ها اصلا به صلاح نیست؛ بلکه باید با در نظر گرفتن همه جوانب و نظرات و به دور از جوسازی و احساسی عمل کردن با تدبیر، مدیریت و درایت قضایا را پیش ببریم که موضوع پیش آمده با کمترین تبعات حل شود.

وی متذکر شد: از همه اصحاب رسانه و سیاسیون و همه کسانی که می‌شنوند درخواست دارم، بگذارند جو متشنج نشود و بتوان کارها را درست پیش برد و به هدف و نتیجه‌ای که مورد رضایت خداوند است، برسیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان جشن میلاد حجت الاسلام عسکری نماز جمعه هنجارشکنی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :