احداث بزرگترین پارک جنگلی در محور سرچشمه/غرس اولین درخت به نام سردار شهید سلیمانی

  • شناسه خبر: 64699
احداث بزرگترین پارک جنگلی در محور سرچشمه/غرس اولین درخت به نام سردار شهید سلیمانی

احداث بزرگترین پارک جنگلی شهرستان رفسنجان در محور سرچشمه در مساحت ۱۲ هکتار آغاز به کار کرد.

احداث بزرگترین پارک جنگلی شهرستان رفسنجان در محور سرچشمه در مساحت ۱۲ هکتار آغاز به کار کرد.

به گزارش روراستی، با حضور مسؤولان احداث بزرگترین پارک جنگلی شهرستان رفسنجان در محور سرچشمه که به‌طول کل مسیر ۱۰٫۵ کیلومتر و عرض مسیر با احتساب جاده‌های دسترسی ۱۰۰ متر است، با غرس چندین اصله درخت آغاز شد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در حاشیه این مراسم با اشاره به روایات سه چیز را ازجمله فرزند خوب، کتاب سودمند علمی و درخت را از باقیات و صالحات برشمرد و اظهار کرد: رفسنجان حدود هزار نفر شهید دارد این پارک جنگلی به عنوان بوستان یا گلستان شهدا نام‌گذاری شود یا هر درختی به نام یک شهید باشد صمن اینکه در برابر هزینه‌ای که می‌شود به درختان رسیدگی شود.

مساحت کل پارک جنگلی ۱۱۵ هکتار (یک میلیون و ۱۵۰ متر مربع) است و قرار است در این پارک ۴۰ هزار و ۲۵۰ اصله انواع درختان غرس شود.
همچنین پیست دوچرخه‌سواری، آلاچیق و موارد دیگر در این طرح دیده شده است و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی ایجاد خواهد شد.

این پارک جنگلی با پیگیری‌های نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس و همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان احداث می‌شود.

 

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    به عنوان یک کارشناس التماس میکنم با توجه به بحران اب و نیاز شهر به اینجور فضایی و هزینه فضایی که ش م ص مس در این زمینه خواهد داشت خواهشا مطالبه کنید تا درختان بومی ثمر ده و مفید کشت بشه امثال کاج و اکالیپتون به دلیل اینکه ارزان و فراوان و سهل الوصولند امکان دزدی پیمانکاران پروژه را راحت تر میکنند هزینه هنگفتی می شود ولی نتیجه ای غیر از هدر رفت آب و تخریب خاک نخواهد داشت درختانی مثل توت سنجت انار و... تهیه شود و نتیجه ای مناسب در طول سالیان زیاد برای مردم مظلوم شهر حاصل خواهد شد خواهش ... التماس میکنم کوتاهی نشود همه ما در این مطالبه مسئولیم همه همه از من و شما رسانه و مسئولین شهر و تک تک شهروندان نشود که چند سال بعد بعد کلی هزینه نتیجه مثل هزاران طرح مشابه مثلا پارک جنگلب قائم کرمان باشد هر کس که این مطلب را بخواند مسئول است