اختتامیه رویداد استارت آپی بهینه سازی و هوشمندسازی مصرف آب شرب و کشاورزی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 64714
اختتامیه رویداد استارت آپی بهینه سازی و هوشمندسازی مصرف آب شرب و کشاورزی در رفسنجان

نخستین رویداد استارت‌آپی بهینه‌سازی و هشومندسازی مصرف آب شرب و کشاورزی شهرستان رفسنجان به کار خود پایان داد.

نخستین رویداد استارت‌آپی بهینه‌سازی و هشومندسازی مصرف آب شرب و کشاورزی شهرستان رفسنجان به کار خود پایان داد.

به گزارش روراستی، عصر امروز آئین اختتامیه نخستین رویداد استارت‌آپی بهینه‌سازی و هوشمندسازی مصرف آب کشاورزی و شرب شهرستان رفسنجان در تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد رفسنجان برگزار شد.

قدیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان رویدادها و استارت‌آپ‌ها را فرصت بسیار خوبی برای عرضه ایده‌ها دانست که ایده‌ها مطرح و به واقعیت می‌پیوندند که در راستای تحقق شعار سال این رویدادها می‌توانند راهگشا باشند.

محمد پساوند فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: در بیانیه گام دوم و هفت محوری که مقام معظم رهبری تاکید دارند، یکی از هفت محور مباحث علمی در نقشه راه چهل ساله دوم انقلاب است؛ بر این اساس و با توجه به اینکه سپاه در تمام بیاناتی که معظم‌له دارند، خود را موظف به ترسیم مسیری برای اینکه بتواند منویات رهبری را جامه عملی بپوشاند، دانسته و بسیج علمی پژوهشی در سپاه تشکیل شده و تمام پایگاه‌های مقاومت این واحد علمی پژوهشی را دارند.

وی تصریح کرد: طبق بررسی‌های واحد علمی پژوهشی، مهم‌ترین معضل و مشکلی که در رفسنجان وجود دارد، آب شرب و کشاورزی است و سپاه اولین پیشنهاددهنده بود که رویداد استارت‌آپی پیرامون هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف آب در شهرستان را با همکاری متولیان امر برگزار کند و در این زمینه زیست‌بوم علم و فناوری و نوآوری هم‌افزایی در سطح شهر انجام شد.

طرح رویدادهای مسأله‌محور توسط سپاه در شهرستان‌های استان

خواجه‌حسنی معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در مجموعه سپاه استان در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با جامعه نخبگان و استعدادهای برتر، رویدادهای مسأله‌محور را به نمایندگی از طرف سپاه در تمامی شهرستان‌ها مطرح کردیم.

وی ادامه داد: شمال استان بحث کشت جایگزین و بهره‌وری آب و گیاهان دارویی، شرق استان بسته‌بندی خرما، جنوب استان تجاری‌سازی محصولات کشاورزی و …برگزار کردیم که ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل که در شهرستان‌ها با هدف ایجاد حساسیت در مسؤولان و در جامعه نخبگانی برای پاسخگویی به این مسائل هست را به کمک حل مسائل شهرستان‌ها بیاوریم و این رویدادها می‌توانند راهگشا باشند.

معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: سپاه نقش بسیج‌کنندگی و تسیهلگری دارد و قول می‌دهیم از برخی از طرح‌هایی که در این رویداد ارائه شدند، تا رسیدن به محصول حمایت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آب کشاورزی رویداد استارت آپیمصرف آب شرب سپاه رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :