رئیس کل دادگستری کرمان مطرح کرد:

رفع تصرف بستر رودخانه‌های کرمان بدون ملاحظه/بگذارید سرمایه‌گذار منفعت‌طلب فرار کند

  • شناسه خبر: 64888
رفع تصرف بستر رودخانه‌های کرمان بدون ملاحظه/بگذارید سرمایه‌گذار منفعت‌طلب فرار کند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بستر رودخانه‌ها باید با قاطعیت و بدون هرگونه ملاحظه‌ای رفع تصرف شود و دستگاه قضایی هم پشتیبان بوده و هست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بستر رودخانه‌ها باید با قاطعیت و بدون هرگونه ملاحظه‌ای رفع تصرف شود و دستگاه قضایی هم پشتیبان بوده و هست.

به گزارش روراستی به نقل از خبرگزاری فارس، یدالله موحد پیش از ظهر امروز در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال استان با موضوع بررسی وضعیت تصرفات حریم و بستر رودخانه اظهار داشت: تعیین‌تکلیف بستر و حریم رودخانه‌ها در سال جاری و رفع تصرف باید در دستور کار دستگاه‌های مرتبط باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکید دستگاه قضایی این بوده بستر رودخانه نباید مورد تعرض قرار گیرد و احدی حق ندارد به بسترها دست‌اندازی کند، ابراز کرد: بستر رودخانه‌ها باید با قاطعیت و بدون هرگونه ملاحظه‌ای رفع تصرف شود، اما شرایط بستر رودخانه متفاوت است و فرآیند و مطالعات قانونی برای بسترهایی هست که در ملک مردم قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: دستگاه قضایی و انتظامی برای رفع تصرف حریم رودخانه‌ها کمک می‌کند و دستگاه‌های ذی‌ربط به حواشی توجه نکنند و قاطعانه و با قدرت برخورد کنند و دستگاه قضایی هم پشتیبان بوده و هست و شورای حفظ حقوق بیت‌المال، دستگاه‌های اطلاعاتی انتظامی و قضایی و سازمان بازرسی هم حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره آب منطقه‌ای استان کرمان نیز در این نشست گفت: در استان کرمان ۴۹ هزار کیلومتر رودخانه و مسیل وجود دارد که از این میزان، هشت هزار کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق حساس قرار دارند که در صورت بارش باران خسارت‌های مالی و جانی برای مردم به‌دنبال دارد و از این میزان ۴ هزار و ۳۲۰ کیلومتر در دست مطالعه قرار دارد.

علی رشیدی ادامه داد: در مجموع کار مطالعه ۲ هزار و ۳۳۸ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های واقع در مناطق حساس کامل شده است که در این راستا حدود و بستر رودخانه‌ها مشخص شده و ضمن ساماندهی منطقه، محدوده آزادسازی‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از محل مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ با پیگیری و کمک استانداری کرمان بسیاری از رودخانه‌های جنوبی استان لایروبی شده است، عنوان کرد: در سال گذشته پس از سیلاب‌های اخیر در جنوب استان با کمک تمام دستگاه‌ها بیش از ۷۸ کیلومتر لایروبی انجام شده است.

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره آب منطقه‌ای استان کرمان بیان داشت: تاکنون ۵۲۵ هکتار از بستر رودخانه‌های استان رفع تصرف شده که از این میزان ۶۴ هکتار در سال گذشته بوده است.

وی از نشانه‌گذاری ۲۲۵ کیلومتر از بستر رودخانه‌ها خبر داد و ابراز داشت: در راستای دریافت اسناد بستر رودخانه‌ها، هشت فقره سند دریافت شده که ۳۷۰ هکتار بستر رودخانه ها را شامل می‌شود.

بگذارید سرمایه‌گذار منفعت‌طلب فرار کند

مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به تلاش‌ها برای ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها بیان داشت: همه می‌گویند محیط زیست کمک کن زیرا سرمایه‌گذاری در حال انجام است و اگر مجوز ندهید، سرمایه‌گذار فرار می‌کند.

مرجان شاکری ادامه داد: بگذارید سرمایه‌گذار فرار کند، زیرا نمی‌شود، پذیرفت کارخانه‌ای وسط بستر رودخانه بیاید و آب پایین‌دست را خراب کند برای اینکه چند نفر می‌خواهند، سود ببرند.

رودخانه‌های دارای ارزش‌افزوده در اولویت باشند

در همین حال دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان اظهار داشت: تغییر بستر رودخانه موجب برخی از خسارت‌ها می‌شود و باید ورود جدی به این موضوع شود و اولویت با رودخانه‌هایی باشد که اطراف آنها ارزش‌افزوده دارند.

برچسب ها:
بستر رودخانه تصرف رئیس کل دادگستری استان کرمان رودخانه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :