دولت، خسارت سرمازدگی پسته کاران کرمانی را جبران می کند

  • شناسه خبر: 64911
دولت، خسارت سرمازدگی پسته کاران کرمانی را جبران می کند

مدیرکل میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در رفسنجان: بیمه کشاورزی خسارت سرمازدگی باغ‌های پسته را جبران می‌کند.

مدیرکل میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در رفسنجان: بیمه کشاورزی خسارت سرمازدگی باغ‌های پسته را جبران می‌کند.

به گزارش روراستی، مدیرکل میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی هدف از بازدید این هیأت را مشاهده و برآورد خسارت واردشده و همچنین چاره جویی برای یافتن راه حل هایی برای کاهش خسارت در سال‌های بعد برشمرد و گفت: تغییرات اقلیمی وقوع این خسارت ها را زیادتر،  یا تواتر بین‌شان را کمتر کرده است.

حسنی،  اولین و راحت‌ترین کار را پیدا کردن رقم هایی از پسته دانست که بتواند از سرمازدگی‌های بهاره گریز داشته باشد یا کمتر خسارت متحمل شود.

مدیرکل میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی همچنین به روش‌ها و توصیه‌های به‌باغی اشاره و بیان کرد: برای به‌باغی  اجرای توصیه‌هایی مانند تغذیه مناسب در سال قبل  می‌تواند آثار سرمازدگی‌های بهاره را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما طرح سرشاخه کاری را در مناطق مختلف داشتیم که رقم‌های تجاری خوب را در مناطقی که تنش سرمایی واقع می‌شود بتوانیم مستقر کنیم تا ببینیم کدام یک از این ارقام کارایی بهتری دارند؛ قاعدتا راه حلی که می‌تواند کمک بیشتری کند همین روش است.

حسنی نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی  هم در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به سرمازدگی گسترده‌  در استان کرمان  از جمله رفسنجان و منطقه نوق ، در برخی از مناطق به طور کامل باغ‌های پسته  از بین برده و برخی مناطق بین ۳۰ تا ۹۰ درصد  آسیب دیده اند.

وی درباره کمک‌های دولت به کشاورزان خسارت دیده گفت:  بعد از جمع‌بندی بازدیدها، حتما گزارش به وزارت جهاد کشاورزی ارسال خواهد شد و دولت  هم در حوزه تسهیلات بانکی و هم در ارتباط با سرمایه در گردش و هم در حوزه بیمه کشاورزی مصمم است کمک‌ها را ارائه کند.

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی درباره بهره‌مندی کشاورزان از بیمه کشاورزی بیان کرد: در صندوق بیمه کشاورزی با توجه به این که سطوح قابل توجهی در استان بیمه است و بعد از ارزیابی های، باغ به باغ مطابق بیمه نامه خسارت کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی اذعان کرد: کل بودجه سهم دولت در ارتباط با بیمه کشاورزی در قانون بودجه ١۴٠١ حدود ۶هزار میلیارد تومان است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمه کشاورزی پسته دولت سرمازدگی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اکبرمیرزاحسینی

    با سلام و عرض ادب خدمت مسئولین و مردم بزرگواری رفسنجان ونوق بدینوسیله یاداورمیشوم که محصولپسته نوف خصوصا از اول نوق تا شهرفردوس ۱۰۰ درصدنلبودشده و حتی سال آینده راهم خرابکرده من فکر میکنم که شاخه های جدید که بعداز سرما پیدامیشوند آنها هم خوشه آینده را ندارند لازم بود این موضوع را خدمت مسئولین محترم بگوئیم. باتشکروسپاس