بررسی موضوع تجمیع باغات پسته رفسنجان

  • شناسه خبر: 65012
بررسی موضوع تجمیع باغات پسته رفسنجان

جلسه بررشی تجمیع باغات پسته و تعیین تکلیف حقابه باغداران با حضور مسؤولان استانی و شهرستان رفسنجان برگزار شد.

جلسه بررشی تجمیع باغات پسته و تعیین تکلیف حقابه باغداران با حضور مسؤولان استانی و شهرستان رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی رفسنجان، در جلسه بررسی مدیریت تجمیع باغات کشاورزی پسته و تعیین تکلیف حقابه باغداران در طول سال زراعی(برداشت آب برای هر موتور پمپ یا هر کشاورز) در روز پنجشنبه در فرمانداری رفسنجان باحضور نماینده مردم شهرستانهای رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان   و معاون تولیدات گیاهی سازمان استان، رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان و جمعی از مسؤولان موضوع مدیریت تجمیع باغات پسته بررسی و در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

جلوگیری از خرد و کوچک شدن باغات، ایجاد شرکتهای تعاونی برای مدیریت واحد، تجمیع مدیریت چند دانگ از یک موتور پمپ و… مواردی بودند که مورد بحث قرار گرفتند.

اما در این خصوص بعضی از قوانین از جمله مالیات و سایر قوانین در این خصوص مشکل ساز هستند که باید در مجلس مطرح شوند و قوانین بررسی و اصلاح گردند.

در نهایت مقرر شد در شش مرکز جهاد کشاورزی رفسنجان  به صورت پایلوت در بعضی از موتور پمپ ها این طرح اجرا…تا مشکلات و مسائل آن بررسی شود.

در خصوص حقابه و برداشت آب نیز  مقرر شد ضمن بررسی قوانین، یکبار برای همیشه وضعیت حق برداشت آب برای هر کشاورز و یا موتور پمپ مشخص شود تا کشاورزان و مدیریت های کشاورزی بتوانند نسبت به حقابه برداشت آب  برنامه ریزی برای تغذیه باغات و سایر موارد مرتبط را داشته باشند.

 

برچسب ها:
پسته رفسنجان تجمیع باغات کشاورزی حقابه خرده مالک
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :