مردانه در میدان

  • شناسه خبر: 65277
مردانه در میدان

به بهانه هفته معلم از معلمانی می‌گوییم که در مهر و خرد ‌ورزی سرآمد هستند و برای کمک‌رسانی به دانش آموزان محروم، مردانه به میدان آمدند.

به بهانه هفته معلم از معلمانی می‌گوییم که در مهر و خرد ‌ورزی سرآمد هستند و برای کمک‌رسانی به دانش آموزان محروم، مردانه به میدان آمدند.

به گزارش روراستی

داستان از آن جا شروع می‌شود که در سال ٩۵ در شهرستان ریگان، دانش آموزی ۴۰ هزار تومان برای پرداخت هزینه ثبت نام در مدرسه نداشت. همان دانش‌آموز، شماره تلفن فرد نیکوکاری را که در آن منطقه کارهای خیرخواهانه انجام می‌داد به آقا معلم می‌دهد و از او میخواهد تا از طریق فضای مجازی با ارسال عکس، وضعیت او را شرح ‌دهد. فردای آن روز هزینه ثبت نام واریز می‌شود.

هفته بعد از همان شماره پیامی دریافت می‌کند که امکان طبخ و توزیع آش در مدرسه وجود دارد یا نه، اما آقا معلم پیشنهاد می‌کند این هزینه، برای خرید کیف و کفش و لوازم تحریر دانش آموزان صرف شود.

آقا معلم به یکی از فروشگاه‌های لوازم تحریر رفسنجان مراجعه می‌کند تا با هزینه‌‌ی فرد ناشناس، ۵۰۰ دست نوشت افزار تهیه کند. بسته ها که آماده شد، صاحب مغازه می‌گوید: «ببر و بگو خدا پدرشو بیامرزه» این جمله و خیرخواهی فرد ناشناس، می‌شود مایه دلگرمی! و انگیزه خیررسانی تداوم می‌یابد.

ارتباط با آن شماره که دیگر ناشناس نیست ادامه پیدا می‌کند و کم کم میزان کمک‌ها افزایش می‌یابد.

آقا مهران دیگر می‌دانست آن فرد نیکوکار خانم معلم بازنشسته ای از منطقه یک تهران و سرپرست نیکوکاری همیاران مهر است که با همیاری فرهنگیان بازنشسته وشاغل کمک‌ها‌ را ارسال می‌کند.
خانم مؤذن تجربه یک عمر معلمی دارد و خیلی خوب درد دانش‌آموزان محروم را درک می‌کند وبتدریج با حمایت خیرین دیگر چتر این نیکو کاری در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، بویراحمد و جنوب تهران گسترده می شود.

آقا معلم هم نماینده نیکوکاری همیاران مهر در استان کرمان می‌شود و در گام بعدی با درخواست مرکز نیکوکاری در عید نوروز برای دانش‌آموزان لباس نو تهیه می‌کند.

کم کم با فرهنگ مردم آشنا می‌شوند؛ مثلا دیگر می‌دانند لباس عید بچه‌ها را باید همان لباس محلی بلوچی انتخاب ‌کنند. از ایرانشهر پارچه می‌خرند، خیاط می‌آورند، یکی یکی اندازه می‌گیرند و دانش آموزان را نو نوار می‌کنند.

در این مدت آقای شهربابکی به روستاهای دور و نزدیک حتی روستاهایی که چندین ساعت مسیر صعب العبور دارند، سر می‌زند و نیازهای مردم را شناسایی می‌کند.

در یکی از روستاها دانش آموزانی را می‌بیند که در کلاسی کاهگلی روی حصیر نشسته بودند. تصاویر این کلاس را برای همیاران مهر
می‌فرستد و بلافاصله هزینه خرید صندلی ارسال می شود.

همین می‌شود آغاز یک اندیشه متفاوت! باید به جای سبد کالا و……. کار ماندگاری انجام داد. کار ماندگاری مانند ساخت مدرسه که موجب می‌شود زیربنای آموزشِ مسائل فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و… محکم شود. بدین ترتیب کلنگ ساخت اولین مدرسه به زمین می خورد.

خانم مؤذن، به خدا اعتماد و توکل بالایی ‌دارد و حالا که دو سال از آن زمان گذشته، می‌گوید وقتی کلنگ احداث این مدرسه به زمین زده شد، موجودی ما فقط ۵میلیون تومان بود اما از آن جایی که دست‌های خدا همیشه در کار است، آن قدر زیبا به کمک ما آمد و حضورش ملموس بود که با سعه صدر کنار نشستم و امداد غیبی خداوند را نظاره کردم.

کارهای اجرایی پروژه مدرسه ‌سازی به عهده آقای شهربابکی گذاشته می‌شود و از خرداد سال ٩٨ هر هفته از ظهر چهارشنبه که کلاس درسش تمام می‌شود با خودروی پژوی خود که جور یک دستگاه وانت را می‌کشد؛ مسافت ۴۰۰ کیلومتری رفسنجان تا فهرج را طی می‌کند و بنا و کارگر و… حتی تا جایی که می‌شود مصالح ساختمانی می‌برد تا هزینه ها را کاهش دهد و زودتر مدرسه ساخته شود.
ناگفته نماند حتی کارگران و استادکاران که همت او و حمایت‌های همیاران مهر را می‌بینند بخشی از دستمزد را می‌بخشند، طراح نقشه و فروشندگان مصالح ساختمانی و … نیز در این امر خیر سهیم می‌شوند. حتی چندین نفر از کارمندان، معلمان بازنشسته و دانشجویان رفسنجانی، دانش آموزان منطقه و… با خلوص نیت دستی می‌رسانند. از طرفی تمام هزینه ساخت را یاران همیاران مهر که همگی فرهنگی واز دوستان وآشنایان هستند، می‌پردازند؛ و با این همدلی‌ها، به طور چشمگیری هم در هزینه و هم در زمان صرفه‌جویی می‌شود و بنا به گفته محلی‌ها پروژه ساخت این مدرسه به «نگینی در نگین کویر» معروف می‌شود.
بدین ترتیب اولین مدرسه سه کلاسه «همیاران مهر» در مهر سال ٩٩ در روستای الله آباد شهرستان فهرج افتتاح می‌شود.

این گروه نیکوکاری وارد راهی شده بود که با عشق آغاز کرده بود، این بار ساخت مدرسه دوم در روستای شهید چمن نرماشیر آغاز می شودو با همان همیاری‌ها در حال ساخت است و به لطف الهی در شهریور سال جاری افتتاح خواهدشد . البته این نیکو کاری از همین حالا به فکر جانمایی ساخت مدرسه‌ سوم هم است.

فرشته خانم مؤذن که به حق فرشته‌ای برای کودکان محروم است، چندین پویش حمایتی دیگر نیز راه انداخته است.

این مرکز نیکوکاری، باحمایت معلم ها وخیرین؛ پویش نذر آب راه‌اندازی می‌کند و برای ٢۵ روستای استان سیستان و بلوچستان مخازن آب تهیه و سکوی آب می‌سازند، دستگاه‌های تصفیه و کلرزنی آب خریداری می‌کنند تا مردم از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

در پویش حمایت از دانش‌آموزان مستعد، ۶۵ نفر تحت حمایت تحصیلی خیرین قرار می‌گیرند. همچنین سالانه به ۵٠٠ دانش آموز کمک تحصیلی می‌شود.

در پویش صبحانه، در ١۵ مدرسه به دانش‌آموزان صبحانه رایگان داده می‌شود.

در پویش سلامت، دانش آموزان بیمار درمان می‌شوند و در دوران کرونا بسته‌های بهداشتی، دستگاه‌های ونتیلاتور، کپسول‌های اکسیژن و… خریداری و به مراکز بهداشتی، درمانی دورافتاده این مناطق هدیه شد.
کارگاه‌های آموزش مجازی مهارت‌های زندگی با حضور استادان مطرح روانشناسی برای معلمان و مدیران برگزار می‌شود تا آن‌ها بتوانند دانش‌آموزان بهتری تربیت کنند.
در ماه مبارک رمضان نیز سفره‌های افطاری متعددی در مدارس گسترده شد و دانش آموزان به اتفاق خانواده هایشان مهمان این سفره ها بودند.

یازدهم اردیبهشت ماه امسال مرکز نیکوکاری همیاران مهر واردهفتمین سال فعالیت حمایتی شده و تمام این کارهای نوعدوستانه با حقوق پربرکت معلمان ودوستان نیکو کارانجام شده واکثر افرادی که با این مرکز همکاری دارند از خانواده شریف فرهنگیان هستند.

این مجموعه علاوه بر دغدغه معیشت محرومان، دغدغه اصلی‌ شان ارتقاء زیرساخت‌ها در مناطق محروم است.
می‌گویند کمک‌هایی مثل بسته‌های معیشتی فقط قرص مسکن هستند و دردی را درمان نمی‌کند. کاش خیرین با هم انسجام فکری و وفاق ملی داشتند تا بتوانند به طور هماهنگ دردی را درمان کنند و کارهای زیرساختی برای این مردم مظلوم و محروم انجام دهند.

گفتنی ست آقای مهران شهربابکی که نماینده این مرکز در استان کرمان است، متولد اردیبهشت ۶٨ در رفسنجان و دانش آموخته کارشناسی مشاوره از دانشگاه فرهنگیان است. معلمی را از سال ٨٩ از ریگان آغاز و تا سال ٩۶ در شهرستان‌های فهرج و ریگان تدریس کرده است. هرچند که ۵ سال است به رفسنجان منتقل شده اما همچنان به عنوان نماینده نیکو کاری برای انجام امور حمایتی به جنوب استان می‌رود.

اعضاء مرکز نیکوکاری همیاران مهر با تکیه بر مهر خداوند و قدرت اراده خویش، مردانه در میدان هستند. شما هم اگر مایلید دراین فعالیت ها همراهیشان کنید.

برچسب ها:
پویش سلامت شهرستان ریگان مرکز نیکوکاری همیاران مهر مهران شهربابکی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مسلم

    واقعا اینجور ادما فرشته هستن باید قدر دانشون باشیم