بیمارستان امام حسین(ع) رفسنجان تا دو سال آینده راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 65313
بیمارستان امام حسین(ع) رفسنجان تا دو سال آینده راه اندازی می شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص بیمارستان امام حسین(ع) توضیح داد: حدود ۶ سال قبل به‌صورت نیمه‌تمام خریداری شده و در این مدت با توجه به مسائل و مشکلات هیچ اتفاقی نیفتاده و این یک سرمایه است که در صدد هستیم به‌عنوان بیمارستان زنان و زایمان با ۱۱۲ تخت در حد اکثر دو سال آینده راه‌اندازی شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص بیمارستان امام حسین(ع) توضیح داد: حدود ۶ سال قبل به‌صورت نیمه‌تمام خریداری شده و در این مدت با توجه به مسائل و مشکلات هیچ اتفاقی نیفتاده و این یک سرمایه است که در صدد هستیم به‌عنوان بیمارستان زنان و زایمان با ۱۱۲ تخت در حد اکثر دو سال آینده راه‌اندازی شود.

به گزارش روراستی وحید محمدی‌شاهرخی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته سلامت با اشاره به اهمیت سلامت اظهار کرد: عدالت در سلامت مهم‌ترین موضوعی‌ست که در نظام سلامت دنیا و کشور ما دارای اهمیت بوده و مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید دارند.
وی بیان کرد: بیش از دو سال کرونا وزارت بهداشت و بخش سلامت را درگیر کرد و مسائل و مشکلات زیادی به وجود آورد و کارکنان درمان بسیار فداکارانه جلو آمدند و واکسیناسیون در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی اتفاق میمون و مبارکی بود که شاهدیم میزان ابتلا و به‌ویژه مرگ و میر پایین آمده است.
محمدی‌شاهرخی عنوان کرد: بالای ۹۰٫۸ درصد جمعیت شهرستان‌های رفسنجان و انار واکسن کرونا گرفتند که تقریبا با میانگین کشوری برابری می‌کند اما واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال از نرم کشوری پایین‌تر هستیم که حوزه معاونت بهداشتی در این زمینه تلاش بیشتری خواهند داشت که خانواده‌ها را برای واکسیناسیون کودکان تشویق کنند.


وی با بیان اینکه همه نوع واکسن در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور بود و در محرو‌م‌ترین نقاط هم واکسیناسیون انجام می‌شود، تصریح کرد: اثر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر ۵ برابر است و مطمئنا این میزان واکسیناسیون که در ایران اتفاق افتاد به نفع کشورهای همجوار و کل دنیاست.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: میزان مرگ و میر در علوم پزشکی رفسنجان از میانگین مرگ و میر کشور پایین‌تر است.
محمد‌ی‌شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات معظم رهبری در خصوص جمعیت اشاره و ابراز کرد: در دنیا ثابت شده اگر نرخ موالید پایین باشد در درازمدت از نظر فرهنگی اجتماعی و سایر مسائل کشورها دچار مشکل خواهند شد. پویایی یک جامعه به قشر جوان است و اگر درصد موالید پایین باشد در درازمدت جامعه هرچند در امکاناتش در حد مطلوب باشد در نهایت دچار چالش می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: میزان موالید در شهرستان رفسنجان از ۱.۴ به بالای ۱.۷ رسیدیم که باید به بیش از ۲ درصد برسیم و اتفاقات خوبی در دولت افتاده است که ثمره آن بالا رفتن میزان موالید و حفظ جمعیت جوان و سلامت جامعه خواهد بود.
وی با اشاره به پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: بیمارستان انار از نظر فیزیکی به اتمام رسید و در حال تجهیز است و تجهیزات آن با کمک دولت تأمین و خیران در این راستا خیلی کمک کردند.دستگاه سی‌تی‌اسکن با کمک خیران خریداری شده و به‌زودی بیمارستان افتتاح می‌شود، همچنین ام.آر.آی دوم بیمارستان رفسنجان تا یک ماه آینده راه‌اندازی‌ می‌شود.خوابگاه شهید حاج‌قاسم سلیمانی رفسنجان هم آماده بهره‌برداری است وسی‌اس‌آر بیمارستان مشکلات زیادی داشت که به کمک خیر در حال بهسازی است.
محمدی‌شاهرخی گفت: مقاوم‌سازی بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) در حال انجام است و تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید و بخش زنان بیمارستان هم به اتمام رسید که خیران کمک کردند.
وی در ادامه اظهار داشت: رسالت اصلی دانشگاه ارتقاء نظام سلامت و رضایتمندی بیماران است و اگر امکانات باشد رضایتمندی بیماران نباشد فایده‌ای ندارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث کرونا پرداخت و عنوان کرد: از ابتدا حدود ۴۰ هزار نفر موارد مثبت کرونا داشتیم و مراجعین تنفسی ۲۳ هزار و ۴۰۲ نفر بودند و بالای ۸ هزار نفر مجموع بستری‌ها بوده و بخش ویژه ۱۲۴۵ نفر و در بخش عادی ۶ هزار و ۱۵۵ نفر بستری داشتیم.
وی در خصوص بیمارستان امام حسین(ع) توضیح داد: حدود ۶ سال قبل به‌صورت نیمه‌تمام خریداری شده و در این مدت با توجه به مسائل و مشکلات هیچ اتفاقی نیفتاده و این یک سرمایه است که در صدد هستیم به‌عنوان بیمارستان زنان و زایمان با ۱۱۲ تخت در حد اکثر دو سال آینده راه‌اندازی شود.
شاهرخی در همین رابطه افزود: این بیمارستان توسط مرحوم اصغر نظری ساخته شده که بعد از فوت وی دانشگاه از ورثه خریداری کرده است.
وی در خصوص مرگ و میر مادران در سال گذشته ابراز کرد: خوشبختانه سال ۱۴۰۰ مرگ و میر مادر نداشتیم اما وضعیت زایشگاه نیک‌نفس که ۶۰ سال قدمت دارد زیبنده مادر باردار که از ارزش بالایی برخوردار است، نبوده و امیدواریم بتوانیم در راستای راه‌اندازی بیمارستان امام حسین (ع) موفق شویم و این مشکل بزرگ شهر را حل کنیم.

این مسئول همچنین از افزایش تخت‌های اتاق عمل بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) در سال جاری خبر داد.
شاهرخی همچنین به عملکرد بسیج جامعه پزشکی هم اشاره کرد و بیان داشت: با تلاش مضاعف بدون کوچک‌ترین چشمداشتی کار خود را انجام می‌دهند و هر هفته در سال جاری اردوی جهادی در مناطق محروم حاشیه شهرستان‌های رفسنجان و انار برگزار و ویزیت رایگان بیماران و خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه از افزایش پایگاه‌های اورژانس شهری و پوشش کل شهر خبر داد و گفت: طی روزهای آینده پایگاه خیابان سیدجمال‌الدین در کمال‌آباد و در ادامه پایگاه خیابان شهید مصطفی خمینی کلنگ‌زنی خواهند شد.

غلامرضا پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم اظهار کرد: در برابر کرونا نباید ادعا کنیم پیروز شدیم، اما مقاومت کردیم. در حال حاضر در بیمارستان رفسنجان بستری نداریم و چند روز هست که فوتی نداشتیم. این اتفاق بخش عمده‌اش مدیون پیشگیری و واکسیناسیون است و نباید منکر آن شویم.
وی اضافه کرد: از زمانی که واکسیناسیون اوج گرفت زحمتی که کشیده شد امروز ثمره‌اش نمود کرده که در شهر ما هیچ بیمار کرونایی بستری نیست و اگر کسی مبتلا می‌شود یک سرماخوردگی ساده است و در حال حاضر از حالت پاندمی کم‌کم در دنیا خارج می‌شویم.


عباس اسماعیلی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی ۱۶۵۴ برنامه اجرا می‌شود که ۵۵۸ برنامه در حوزه بهداشت است که اهمیت ویژه بخش بهداشت را می‌رساند و بالای ۹۰ درصد مشکلات بهداشتی درمانی در بخش پیشگیری حل می‌شود.
وی بیان کرد: در حوزه جوانی جمعیت بحران داریم اگر رشد کم جمعیت ادامه داشته باشد با بحران جدی روبه‌رو می‌شویم فرصت کمی داریم که از این وضعیت خارج شویم. دولت و مجلس مشوق‌های خوبی برای فرزندآوری گذاشته‌اند که می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند.
اسماعیلی در خصوص کرونا هم تصریح کرد: تلاش کنیم موج‌های بعدی رخ ندهد. واکسیناسیون نوبت چهارم افراد مسن و بیماران زمینه‌ای جدی است.در رفسنجان وضعیت خوبی داریم اما گروه سنی ۵ تا ۱۲ استقبال کمتری داشتند که خانواده‌ها باید به شایعاتی که هست توجه نکنند.


علیدوستی رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان اظهار کرد: در دهه ۶۰ جوان‌ترین کشور دنیا بودیم اما سال ۱۳۹۹ در کاهش رشد جمعیت و افزایش سالمندی رتبه اول را در منطقه داریم که از سال گذشته با قانون جوانی جمعیت تابوی قدیم شکسته شد و قوانین تغییر کرد و بعد از ۶ سال رشد جمعیت در رفسنجان از سیر نزولی خارج شد به‌طوری که سال گذشته ۵۰۶ مورد افزایش نسبت به سال قبل آن داشتیم و در بین ۵۰۶ تولدی که اضافه داشتیم ۲۳۱ تولد ایرانی بود و امیدوار هستیم با توجه به حمایت‌هایی دولت و اجرای سیاست‌های وزارت بهداشت شاهد رشد جمعیت باشیم.
وی از شناسایی تمام خانواده‌های تک فرزند شهرستان‌های رفسنجان و انار و ارائه مشاوره و آموزش جهت فرزندآوری خبر داد و گفت: اگر بخواهیم در سال ۱۴۳۰ در رفسنجان در زمینه موالید رشد کنیم باید هر ده زوج ۲۱ فرزند داشته باشند.


سیدباقری کارشناس اورژانس ۱۱۵ رفسنجان نیز ۶۰ درصد حوادث ترافیکی را مربوط به موتورسواران دانست و بر آموزش و پیشگیری از حوادث تأکید.

برچسب ها:
بیمارستان امام حسین بیمارستان زنان رفسنجان دکتر محمدی شاهرخی علوم پزشکی رفسنجان نوبت دهی اینترنتی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :