تا افق ۱۴۰۴ بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد تولید می شود

  • شناسه خبر: 65440
تا افق ۱۴۰۴ بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد تولید می شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در کشور برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا در سال ۱۴۰۴ بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد را در کشور تولید شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در کشور برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا در سال ۱۴۰۴ بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد را در کشور تولید شود.

به گزارش روراستی مهدی حسینی نژاد در برگزاری نهمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی در کرمان اظهار داشت: در استان کرمان ۴۲ ماده معدنی شناخته شده و نیز حدود ۸ میلیارد تن ذخایر معدنی در این استان وجود دارد.

مهدی حسینی نژاد افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲۹ میلیون تن مواد معدنی از معادن در این استان استخراج می شود که معادل بالای ۲۴ درصد از استخراج کشور است.

وی با اشاره به اینکه بالای ۶۷ درصد حقوق کشور از محل اعتبارات معادن استان کرمان پداخت می شود گفت: سال ها باید به بحث تبدیل منابع خدادادی و ذخایر معدنی کرمان به ارزش افزوده در صنایع فرآوری؛ توجه می کردیم که در این زمینه اتفاقی نیفتاده است.

حسینی نژاد اظهار کرد: امّا در دهه های اخیر ایجاد صنایع فرآوری را در استان کرمان به عنوان موتور های محرکه در برنامه هفتم دنبال کردیم و خوشبختانه در حال حاضر به عنوان قطب تولید فولادی کشور مطرح می شویم.

وی بیان کرد: برای دستیابی به این امر در کشور برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا در سال ۱۴۰۴ بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد را در کشور تولید کنیم، برای تولید این میزان فولاد نیاز است که زنجیره ارزش افزوده اعم از تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و شمش تکمیل شود.

وی تصریح کرد: در کشور برنامه ریزی شده که ۸۰ میلیون تن کنستانتره، بیش از ۷۸ میلیون تن گندله، ۵۵ میلیون تن آهن اسفنجی و ۵۵ میلیون تن شمش تولید شود.

حسینی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر از برنامه ریزی تولید ۸۰ میلیون تن کنستانتره در کشور، ۴۲میلیون تن آن در استان کرمان در حال تولید است، و نیز بیش از ۳۰ میلیون تن از سهمیه استان کرمان در حال بهره برداری است.

برچسب ها:
بهشت صنایع بهشت معادن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مدیر کل صمت استان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :