تولید مس به ۴۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت

  • شناسه خبر: 65512
تولید مس به ۴۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تولید مس‌ از ۲۸۵ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن در مجتمع های مس در سرچشمه، خاتون آباد و سونگون افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تولید مس‌ از ۲۸۵ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن در مجتمع های مس در سرچشمه، خاتون آباد و سونگون افزایش خواهد یافت.

به گزارش روراستی، علی رستمی روز سه شنبه در سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌ بنیان صنعت مس و دانشگاه در مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: بحث های استفاده از علوم دانش بنیان در شرکت ملی را به طور جدی شروع کردیم و اولین گام مان در شرکت مس برنامه های توسعه است.
وی با اشاره به اینکه ما به اندازه کافی منابع طبیعی و ذخایر خوبی در ایران داریم بیان کرد: باید ثروت عظیم را از دل طبیعت برداشته و به ثروت پایدار برای مردمان ایران تبدیل کنیم.
رستمی ادامه داد: قرار است تولید فعلی شرکت ملی صنایع مس ایران از ۲۸۵ هزار تن مس کاتد را به ۴۰۰ هزار تن مس کاتد برسانیم؛ کل صنعت مس در ایران در سرچشمه رفسنجان، خاتون آباد شهربابک و سونگون آذربایجان است .

وی افزود: در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای اینکه به تولید ۴۰۰ هزار تن مس کاتد برسیم باید ظرفیت کنستانتره را به ۶۰۰ هزار تن افزایش دهیم، کار شروع شده و نخستین کارخانه در سرچشمه راه اندازی کریم و ظرف ۳۶ ماه آینده پروژه اماده کنیم.
رستمی اظهار کرد: در خاتون آباد هم ظرفیت ۱۲۰ تنی مس را به ۲۰۰ هزار تن خواهیم رساند و سه طرح توسعه ای شامل معدن مس دره زار، دره آلو و فلوتاسیون مس را امسال بهره برداری می کنیم.

وی تصریح کرد: خروجی این توسعه رشد ۲۵ درصد تراز بازرگانی ایران خواهد بود و به ۱۲ میلیارد دلار صادرات دست خواهیم یافت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: ۷۰ شرکت پتروشیمی در ایران صادراتی معادل ۹٫۵ میلیارد دلار را دارند در حالی که تنها در یک صنعت ( صنعت مس) می توان به بیش از این میزان صادرات دست یافت.

وی با اشاره به اینکه سه انقلاب بخار، برق و کامپیوتر را پشت سر گذاشتیم خاطرنشان کرد: ۱۵ سال است که وارد انقلاب صنعتی و انقلاب هوشمندسازی شدیم در این راستا کارگروه های ویژه هوشمند سازی در سه مجتمع مس در سرچشمه، خاتون آباد و سونگون با برنامه مشخص راه اندازی کردیم و در حال اجرا داریم.

برچسب ها:
افزابش تولید مس علی رستمی مدیر عامل صنایع مس مس سرچشمه رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :