پرونده مسکن مهر در رفسنجان با واگذاری بالای ۱۷۰ واحد بسته می شود

  • شناسه خبر: 65587
پرونده مسکن مهر در رفسنجان با واگذاری بالای ۱۷۰ واحد بسته می شود

مدیرعامل شرکت تعاونی گسترش مسکن مهر در رفسنجان گفت: وقفه ۸ ساله در تکمیل و احداث مسکن های مهر در این شهر به دلیل نگاه منفی دولت های قبل بوده که در دولت فعلی نگاه به این پروژه مثبت شده و امیدواریم با تزریق نقدینگی بیش از ۵ میلیارد تومان ۱۷۰ خانوار تا پایان امسال صاحب مسکن مهر شوند.

مدیرعامل شرکت تعاونی گسترش مسکن مهر در رفسنجان گفت: وقفه ۸ ساله در تکمیل و احداث مسکن های مهر در این شهر به دلیل نگاه منفی دولت قبل بوده که در دولت فعلی نگاه به این پروژه مثبت شده و امیدواریم با تزریق نقدینگی، ۱۷۰ خانوار تا پایان امسال صاحب مسکن مهر شوند.

به گزارش روراستی، محمدحسین جلالی عصر شنبه در بازدید خبرنگاران از روند تکمیل پروژه مسکن مهر افزود: در سال ۸۶ شرکت تعاونی گسترش مسکن مهر در رفسنجان به ثبت رسید.
وی ادمه داد: در فاز نخست ۲۳۰ مسکن در سال ۸۸ با حضور رئیس جمهور وقت دولت نهم افتتاح و کلید خانه ها تحویل مردم شد.

جلالی با اشاره به شروع ساخت مسکن ها مهر در فاز دوّم؛ قرار بود ۲۶۱ واحد مسکن مهر احداث و تحویل مردم شود که از این تعداد ۷۶ واحد ساخته و طی ۵ سال قبل به متقاضیان واگذار شد.
وی تصریح کرد: امّا به دلیل تغییر در کابینه دولت های یازدهم و دوازدهم، مشکلاتی در روند ساخت منازل نه تنها در رفسنجان که در سراسر کشور برای مسکن مهر پدیدار شد.
جلالی ادامه داد: در دولت های قبل برخی از حساب شرکت های مسکن مهر در سراسر کشور مسدود شدند، همچنین عدم حمایت های دولت وقت از لحاظ سرمایه گذاری نقدی به پروژه های مسکن مهر و افزایش تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، کارگر و امتیاز انرِژی های آب، برق و گاز از جمله دلایل نزولی شدن روند تکمیل و ساخت مسکن های مهر به شمار می آیند.
وی خاطرنشان کرد: در ساخت مسکن های مهر در رفسنجان سطح کیفیت مصالح ساختمانی و مقاوم سازی در اولویت کار قرار دارد و از بهترین طراحان کشور کمک گرفته می شود.
جلالی بیان کرد: به کارگیری بهترین مصالح ساختمانی، تهیه میلگرد از کارخانه ذوب آهن اصفهان، انجام آزمایش خاک توسط شرکت های تحت قرارداد وزارت راه و شهرسازی، کیفیت سازه های فلزی و غیره از جمله موارد مهمی است که در ساخت مسکن های مهر در رفسنجان رعایت می شود.
وی عنوان کرد: در سال های ابتدایی، تعاونی مسکن مهر گسترش در رفسنجان درکشور به دلیل احداث فاز اوّل مسکن مهر، محوطه سازی زیبا و مقاوم سازی رتبه برتر کشور را به دست آورد امّا وقتی دولت عوض شد تکمیل واحدها عملا میسر نشد و حالت تعطیلی را به خود گرفت.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر در کشور در دولت های نهم و دهم مورد حمایت دولت قرار می گرفت و هر هفته کارگروه رفع موانع مسکن مهر در رفسنجان برگزار می شد تصریح کرد: نگاه دولت دهم به توسعه و گسترش مسکن مهر بود و علاوه بر حمایت، مشکلات در حوزه دارایی، بیمه و غیره توسط تمام مسئولان رفع می شد.

مدیر عامل تعاونی مسکن مهر گسترش در رفسنجان ادامه داد: در دولت قبل نگاه به مسکن مهر منفی بود، روند پرداخت پول از سوی دولت به حساب مسکن های مهر در کشور متفاوت و سخت گیرانه بود و طی ۸ سال گذشته از این لحاظ عقب افتادیم.
وی گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم نگاه دولت به مسکن مهر مثبت است و مسئولان شرکت های مسکن مهر در کشور راهکارهای خود را جهت تکمیل واحدهای مسکن مهر، به دولت تقدیم کردند.
جلالی با اشاره به اینکه مسئولان در دولت فعلی متحد و همدل در راستای رفع مشکلات حوزه مسکن مهر گام های مثبت و قو برداشتند افزود: امسال امیدوار هستیم با تزریق منابع مالی بیش از ۵۰ میلیارد ریال از منابع دولتی به تکمیل مسکن مهر در رفسنجان بیش از ۱۷۰ واحد تکمیل و تا پایان سال جاری منازل تحویل مردم شود.

حامد قاسمی

برچسب ها:
شهرک یادگار امام گسترش مسکن محمد حسین جلالی مسکن مهر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :