رفسنجان نیاز به اقامتگاه های بومگردی بیشتری دارد

  • شناسه خبر: 65609
رفسنجان نیاز به اقامتگاه های بومگردی بیشتری دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با وجود ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی و ۵ واحد اقامتگاه بومگردی در رفسنجان امّا کمبود این دفاتر و اقامتگاه ها در این شهرستان احساس می شود و باید افزایش یابند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با وجود ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی و ۵ واحد اقامتگاه بومگردی در رفسنجان امّا کمبود این دفاتر و اقامتگاه ها در این شهرستان احساس می شود و باید افزایش یابند.

به گزارش روراستی فریدون فعالی روز سه شنبه در گردهمایی فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان در محل آمفی تئاتر مجموعه موزه ریاست جمهوری این شهر گفت: استان کرمان دارای ۷ اثر گردشگری است در حالی که استان فارس ۵ اثر ثبت جهانی دارد امّا در استان کرمان رونق را شاهد نیستیم.
وی افزود: گردشگری رقابت است برای رسیدن به این هدف باید همه یکپارچه و یکدست متحد شوند و در احیای گردشگری ورود کنند.
فعالی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد آثار گردشگری در شهرستان بم توسط مردم مرمت می شود بیان کرد: در حالی که رفسنجان با دارابودن ظرفیت های گردشگری بکر امّا این حوزه احیا نشده است.

وی ادامه داد: رفسنجان دارای ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی و ۵ واحد بومگردی است که باید با توجه به ظرفیت های ارزشمند گردشگری در این شهرستان این دفاتر و واحد های بومگردی افزایش یابند و در خدمات رسانی به مسافران و گردشگران بیش از پیش عمل کرد و انتظارات گردشگران باید برآورده شود.
وی گفت: متقاضیان احیای آثار گردشگری را حمایت می کنیم و در صدور مجوزها و ارائه تسهیلات آمادگی داریم زیرا مسیر توسعه برخی از کشورهای جهان در صنعت گردشگری است و توجه به این صنعت بسیار مفید خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی فرابخشی است ادامه داد: در حال حاضر اعتبار دولتی به میزان ۵۶ میلیارد تومان و نیز ۱۳۶ میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی در حوزه توسعه گردشگری استان کرمان به کار گرفته شده است.
فعالی با اشاره به وجود دو مجموعه و منطقه نمونه گردشگری در رفسنجان اظهار کرد: یکی از این دو مجموعه دهکده آرامش است که اگر به بهره برداری برسد به عنوان بهترین جاذبه گردشگری شهرستان خواهد بود.
وی ادامه داد: در استان کرمان برای رونق گردشگری به دنبال ایجاد همدلی و تفاهم بین دستگاه های اجرایی و متقاضیان توسعه و احیای آثار گردشگری هستیم تا بتوان بیشترین گردشگر را جذب کرد.
فعالی تصریح کرد: ستاد تسهیلات سفر باید در طول سال فعال باشد و منوط به نوروز نباشد، تا گردشگرانی که به مقصد و محل زندگی خود بازمیگردند راضی از سفر باشند و بتوانند چند نفر دیگر را ترغیب کنند تا به استان کرمان و شهرستان های دارای ظرفیت گردشگری سف کنند.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان استان کرمان مس مورد نیاز خود را از استان اصفهان تهیه می کنند از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان خواست: مس مورد نیاز هنرمندان استان کرمان را تأمین کند تا به وسیله هنرمندان آثار و صنایع دستی تولید و در نمایشگاه ها و بازار داخلی و خارجی به فروش به عرضه برسد.

برچسب ها:
بومگردی فعلالن حوزه گردشگری گردشگری میراث فرهنگی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :