وسایل بازی دهکده گردشگری شهید آفرند در رفسنجان استاندارد نیست

  • شناسه خبر: 65617
وسایل بازی دهکده گردشگری شهید آفرند در رفسنجان استاندارد نیست

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: وسایل بازی در مجموعه گردشگری شهید آفرند از استاندارد لازم برخوردار نیست و ممکن است خطراتی افراد را تهدید کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: وسایل بازی در مجموعه گردشگری شهید آفرند از استاندارد لازم برخوردار نیست و ممکن است خطراتی افراد را تهدید کند.
به گزارش روراستی حجت الاسلام حسین جلالی روز سه شنبه در گردهمایی فعالان حوزه گردشگری در محل آمفی تیاتر موزه ریاست جمهوری بیان کرد: دره راگه در رفسنجان یکی از آثار مهم است امّا زیرساخت های آن فراهم نشده است.
وی افزود: اگردشگری بدون راهنما به این دره برود ممکن است خطر ریزش دره او را تهدید کند.
حجت الاسلام جلالی بیان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا گردشگرانی که قصد دیدن این جاذبه طبیعی را دارند بدون دغدغه لحظاتی مفرح را داشته باشند.
وی افزود: دهکده گردشگری شهید آفرند در رفسنجان یکی از ظرفیت های خوب گردشگری به شمار می آید امّا وسایل بازی در آن جا از استاندارد لازم برخوردار نیستند.
حجت الاسلام جلالی گفت: میراث فرهنگی باید طوری عمل کند که کوچکترین خطری گردشگر را تهدید نکند، همچنین مرمت و بازسازی آثار گردشگری شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوان گردشگران زیادی را جذب کنیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان هم در این گردهمایی گفت: در این شهرستان ۲ هزار قالی باف و هزار نفر در حوزه صنایع دستی مجوز رسمی از اداره میراث دارند و در حال فعالیت هستند.
حسن حسینی روز سه شنبه به ظرفیت های موجود در حزوه گردشگری اشاره و اظهار کرد: در این شهرستان ۳۰۰ اثر گردشگری و تاریخی شناسایی شده که ۷۰ اثر از آن ها به ثبت ملی رسیده است.
وی افزود: در این شهرستان ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی، ۳ هتل و یک مهمانپذیر، ۵ واحد بومگردی وجود دارد؛ در حوزه صنایع دستی هزار نفر دارای مجوز و کارت فعالیت در زمینه صنایع دستی از وزارت میراث فرهنگی هستند و بیشتر هم در زمینه پته دوزی و قالیبافی کار می کنند.
حسینی بیان کرد: ۲ هزار نفر در حوزه قالی دست بافت و هزار نفر هم در حوزه تولید صنایع دستی اعم از مس، پته، چرم و غیره فعالیت دارند.
وی با اشاره به وجود طولانی ترین بازار مسقف ایران در رفسنجان گفت: ۱۱ میراث ناملموس از جمله آئین های مذهبی، آئین باران خوانی، جوش زنی، قنبرخوانی و جشن ملی پسته در چند سال اخیر ثبت ملی شده اند.
حسینی تصریح کرد: دره راگه یکی از منحصر به فردترین آثار جاذبه گردشگری ایران است که زیرساخت های آن جهت جذب توریست های داخلی و خارجی در حال فراهم است.

برچسب ها:
حجت الاسلام جلالی دره راگه دهکده آفرند نماینده رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :