گرانی نهاده ها واحدهای پرورش شترمرغ در رفسنجان را به تعطیلی کشاند

  • شناسه خبر: 65631
گرانی نهاده ها واحدهای پرورش شترمرغ در رفسنجان را به تعطیلی کشاند

مدیرعامل شرکت شترمرغ داران رفسنجان گفت: ۱۷۰ واحد پرورش شترمرغ در استان کرمان ایجاد شده که این تعداد به ۴۰ واحد رسیده و در رفسنجان هم ۲۵ واحد در حال تعطیلی هستند.

مدیرعامل شرکت شترمرغ داران رفسنجان گفت: ۱۷۰ واحد پرورش شترمرغ در استان کرمان ایجاد شده که این تعداد به ۴۰ واحد رسیده و در رفسنجان هم ۲۵ واحد در حال تعطیلی هستند.
به گزارش روراستی علی رضا زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران دلیل کاهش رونق واحدهای پرورش شترمرغ در رفسنجان را گرانی نهاده ها و مشکل فروش گوشت این حیوان دانست و افزود: اگر مجتمع مس سرچشمه یک وعده از غذای نیروها و پرسنل خود را به گوشت شترمرغ اختصاص می داد مشکلات این حوزه برطرف می شد

.

پرورش ماهی هم در رفسنجان از ۷۱ واحد به ۲۰ واحد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آبزیان رفسنجان هم اظهار کرد: تعداد مزارع و واحدهای پرورش ماهی در رفسنجان ۷۱ مورد بوده که به ۲۰ واحد کاهش یافته است.
محمدجواد اعلایی بیان کرد:موانع محیط زیست و دامپزشکی موجب کاهش این واحد ها شده است.
وی افزود: روزانه ۴ تن گوشت ماهی در استخرهای رفسنجان تولید می شود که در تابستان ماهی کپور و در زمستان ماهی قزل آلا هستند.
اعلایی بیان کرد: ماهی سردآبی در استخرهای کشاورزی نمی توان پرورش داد زیرا مسقف نیستند امّا ماهیان گرمابی را می توان در این استخرها پرورش داد.
وی تصریح کرد: ایران جزو ۵ کشور اول دنیا در واردات ماهی تیلاپیا است اما می توان همین ماهی را در استخرهای کشاورزی تولید کرد ولی محیط زیست تولید آن را در رفسنجان و استان کرمان ممنوع اعلام کرده در حالی که در بافق یزد تولید آن رواج دارد.

اعلایی گفت: اگر مجوزهای تلوید ماهی تیلاپیا صادر شود می توان اشتغالزایی را هم ایجاد کرد.

سالانه ۵ تن عسل در رفسنجان تولید می شود

مدیرعامل شرکت زنبوداران رفسنجان هم اظهار کرد: ۱۰۰ زنبوردار در رفسنجان دارای هزار و ۴۰۰ کندوی زنبور عسل هستند که سالانه از هر کندوی عسل بیش از ۵ کیلوگرم عسل تولید می شود.
عظیمی بیان کرد: سالانه تا ۵ تن عسل با کیفیت در رفسنجان تولید می شود و متقاضیان پرورش زنبور عسل می توانند با مراجعه به این شرکت نسبت به دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بدون کارمزد و با بازپرداخت ۳ ساله اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: خانواده های زندانیان، زنان بی سرپرست و بد سرپرست و خانواده های آسیب پذیر می توانند این شغل را در منازل خود راه اندازی کنند و به درآمد برسند.
عظیمی گفت: آموزش پرورش زنبور عسل را به متقاضیان رایگان ارائه می دهیم و محصول آن ها را هم خریدار هستیم و دغدغه فروش آن در رفسنجان وجود ندارد.

بانوان تولیدکننده رفسنجانی نیاز به محل دائمی عرضه محصولاتشان دارند

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان رفسنجان با اشاره به اینکه این شرکت دارای۱۵۰ بانوی تولید کننده روستایی و ۳۰۰ بانوی تلویدکننده شهری است گفت: این افراد در قالب مشاغل خانگی محصولاتی مانند گیاهان دارویی، شیرینی جات، ترشیجات، ادویه جات، قاووت، صنایع دستی و غیره تولید می کنند که بهترین کیفیت را دارا می باشند.
مریم جهانبخشیان  افزود: امّا این بانوان نیاز دارند نمایشگاه دائمی در رفسنجان دائر باشد تا بتوانند محولاتشان را به فروش برسانند.
وی افزود: برخی از این بانوان برای دریافت مجوز مشاغل خانگی دچار مشکل هستند که از مسئولین نهادهای مربوطه می خواهیم آنها را حمایت کرده و در صدور مجوز مشاغل خانگی به آن ها خدمات لازم را بدهند.

برچسب ها:
پرورش شترمرغ پرورش ماهی تولید عسل زنبورداری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    تلوید؟؟؟!!!