امام جمعه رفسنجان :

مدیران شکر گزار باشند و از منت و خلف وعده به مردم پرهیز کنند

  • شناسه خبر: 65730
مدیران شکر گزار باشند و از منت و خلف وعده به مردم پرهیز کنند

مدیران اگر بر انجام کار توفیق پیدا کردند شکر گزار باشند و از منت بر مردم و خلف وعده به مردم هم پرهیز کنند، خدمت بر مردم وظیفه مسئول است و خلف وعده نیز سبب می شود انسان پیش خدا و خلق خدا سقوط کند.

مدیران اگر بر انجام کار توفیق پیدا کردند شکر گزار باشند و از منت بر مردم و خلف وعده به مردم هم پرهیز کنند، خدمت بر مردم وظیفه مسئول است و خلف وعده نیز سبب می شود انسان پیش خدا و خلق خدا سقوط کند.
به گزارش روراستی حجت الاسلام اصغر عسکری در آئین معرفی فرمانداری جدید رفسنجان اظهار کرد: امام علی (ع) می فرماید امانت ها فقط مال و منال نیست بلکه امانت ها مسئولیت ها هم هستند و خداوند در قرآن می فرماید در امانت داری خیانت نکرده و امانت ها را به اهلش بسپارید.
وی خطاب به مدیران از زبان امام علی(ع) توصیه کرد و افزود: امیرالمومنین (ع) می فرماید از خودراضی بودن و از اعجاب خود بپرهیزید، مواظب باشید گرفتار خودپسندی نشوید و هر کس گرفتار خودپسندی شد هلاک خواهد شد.
حجت الاسلام عسکری بیان کرد: انسان های متملق زشتی ها را زیبا و ضعف ها را قوت می پندارند و امام علی (ع) فرمود: از خودپسندی و چاپلوسی پرهیز کنید چون این دو صفت از مطمئن ترین فرصت های شیطانی است تا کارهای خوب انسان را در نابودی قرار دهد.
وی ادامه داد: مدیران اگر بر انجام کار توفیق پیدا کردند شکر گزار باشند و از منت بر مردم و خلف وعده به مردم هم پرهیز کنند، خدمت بر مردم وظیفه مسئول است و خلف وعده نیز سبب می شود انسان پیش خدا و خلق خدا سقوط کند.
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: خفت و خواری بزرگی است آنچه که مسئولان بگویند و عمل نکنند لذا مسئولان مراقبت کنند.
وی در راستای مدیریتی شهرستانی اظهار کرد: باید از بی ثباتی در منسب پرهیز کرد و مدیر اگر نتواند برنامه ریزی کند آفت و فرصت سوزی است، هر مسئولی باید اولویت بندی در کارها را انجام دهد و در مسایل اجرایی مدیرت قوی داشته باشد و از روزمرگی که موجب تضییع کارها و نارضایتی می شود دوری کند.
حجت الاسلام عسکری در سخنانش به توجه ریشه ای به مسایل رفسنجان اشاره کرد و گفت: در رفسنجان معضل بیکاری به طور جدی خود را نشان می دهد و نیز مشکل آب کشاورزی هم از دیگر معضلات شهرستان به شمار می آید لذا فرماندار جدید باید نسبت به رفع بیکاری و افزایش بهره وری از آب تدابیر لازم داشته و آن ها را در راس امور خود قرار دهد.
وی افزود: ۴۰ هزار خانوار در رفسنجان از مسیر اقتصاد کشاورزی ارتزاق می کنند، کم کم باید با استفاده از دانش بنیان از مراکز علمی بهره مند شد و به سمت صنعتی شدن شهر پیش رفت.
حجت الاسلام عسکری به معضل اتباع بیگانه هم اشاره کرد و گفت: بیشتر این طیف فاقد هویت و شناسنامه هستند و هر فسادی ممکن است پیش بیاورند که باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام عسکری خلف وعده مسئولان مدیران منت نگذارند
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :