سرپرست جدید فرمانداری رفسنجان:

باید کشاورزی پسته را ساماندهی کرد

  • شناسه خبر: 65732
باید کشاورزی پسته را ساماندهی کرد

سرپرست جدید فرمانداری رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان نیمی از محصول پسته استان کرمان را تولید می کند لذا با توجه به مشکلات به وجود آمده در این بخش باید کشاورزی پسته را ساماندهی کرد.

شهرستان رفسنجان نیمی از محصول پسته استان کرمان را تولید می کند لذا با توجه به مشکلات به وجود آمده در این بخش باید کشاورزی پسته را ساماندهی کرد.

به گزارش روراستی حسین رضایی عصر روز شنبه در آئین تودیع و معرفی سرپرستان فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: رفسنجان دارای پتانسیل هایی بالقوه ای مانند ۱۱ واحد دانشگاهی، صنعت عظیم مس، کشاورزی پسته و از همه مهمتر نیروی انسانی کارآمد است و از این ظرفیت ها می توان در راستای رشد و توسعه شهرستان استفاده کرد.
وی افزود: در حوزه ساماندهی راه ها و برق شهرستان باید تمهیدات لازم را اندیشید تا ضمن تأمین این زیرساخت ها شاهد کاهش معضلات اعم از تصادفات در این بخش ها باشیم
سرپرست جدید فرمانداری رفسنجان گفت: بحث تشکل ها به توسعه کمک کننده است به طوری که در زمان کمبود مرغ در شهرستان با وجود شرکت تعاونی مرغداران ، بحث خودکفایی مرغ و همچنین ارسال گوشت مرغ در مناطق فاقد استان انجام شد که ظرفیتی ارزنده ای در این شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه مسئله کشاورزی رفسنجان حال و روز خوشی ندارد و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳۲۰ هزار جمعیت رفسنجان از راه کشاورزی درآمد کسب می کنند افزود: یک قرن از طریق گمرک این شهرستان پسته را صادر می کنیم؛ در ۱۲ سال گذشته ۴٫۵ میلیارد دلار پسته از باغات پسته رفسنجان برداشت شد.
رضایی بیان کرد: شهرستان رفسنجان نیمی از محصول پسته استان کرمان را تولید می کند لذا با توجه به مشکلات به وجود آمده در این بخش باید کشاورزی پسته را ساماندهی کرد.
وی تصریح کرد: وجود پژوهشکده پسته کشور در این شهرستان و نیز واحدهای علمی دانشگاهی می تواند در بحث های پیش آمده اعم از کمبود و افت کیفی منابع آبی و نیز سرمازدگی و گرمازدگی ها راه کارهای علمی را پیدا کرد و به کار گرفت.
رضا مشکی فرماندار سابق رفسنجان هم در این آئین اظهار کرد: یکی از سرمایه های بزرگ شهرستان رفسنجان مردم خوب و فرهیخته آن هستند
وی ادامه داد: برای حل مشکل آب شرب و کشاورزی در رفسنجان اقدامات زیر ساختی خوبی شده و آغاز عملیات اجرایی آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سپاه کار بزرگی است.
مشکی تصریح کرد: رفع مشکل آب مهدی آباد و بخش نوق در الویت است، اقدامات اساسی انجام شده، مرحله اجرایی آن مانده و با مشکلاتی روبروست که ان شالله با همت فرماندار جدید حل خواهد شد.

در این آئین که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد از زحمات رضا مشکی تشکر شد و حسین رضایی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری منصوب شد.

برچسب ها:
پسته رفسنجان حسین رضایی ساماندهی کشاورزی فرماندار رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نادر

    رفسنجان سرزمین سرشار از ثروت و فرصت و استعداد شاید در ایران زمین بی نظیر ، اما سالهاست نه فرماندار و نه نماینده و نه مسئول دیگری که توانایی برنامه ریزی و استفاده ازاین نعمت ها را در جهت آبادانی شهرمان باشد نبوده . افسوس و صد افسوس از اینهمه فرصت که از دست رفت .