مرکز جوار کارگاهی حوزه گردشگری در رفسنجان افتتاح شد+ عکس

  • شناسه خبر: 65740
مرکز جوار کارگاهی حوزه گردشگری در رفسنجان افتتاح شد+ عکس

مرکز جوارکارگاهی حوزه گردشگری با هدف ارائه آموزش های تشریفات، هتل داری و پذیرایی از تجار و مهمانان داخلی و بین المللی در هتل جهانگردی رفسنجان امروز دوشنبه افتتاح شد.

مرکز جوارکارگاهی حوزه گردشگری با هدف ارائه آموزش های تشریفات، هتل داری و پذیرایی از تجار و مهمانان داخلی و بین المللی در هتل جهانگردی رفسنجان امروز دوشنبه افتتاح شد.
به گزارش روراستی مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمان روز دوشنبه در این آئین اظهار کرد: در حوزه کارآفرینی آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت ضروری است.
محمدرضا جهانگیری افزود: چند سال قبل تعدادی از سفرا، تجار و بازرگانان خارجی از ظرفیت های صنعتگری و گردشگری در شهرستان های استان کرمان از جمله سیرجان، رفسنجان، سرچشمه و کرمان دیدن کردند.
وی ادامه داد: در آن زمان مهمترن چالش ها و آسیب شناسی را از مجریان این طرح بازدید جویا شدم که اذعان داشتند، در استان کرمان افرادی که تشریفات بین المللی را بدانند تا از بازرگانان کشورهای خارجی پذیرایی کنند وجود ندارد.
جهانگیری بیان کرد: یکی از زیرساخت های اصلی بخش گردشگری همین پذیرایی از مهمانان خارجی است تا با خاطره ای خوش به محل زندگی خود برگردند و از شهری که به آن سفر کنند تبلیغ کنند.
وی تصریح کرد: یکی از جاهایی که می توان آموزش های گردشگری را ارائه داد محیط واقعی کار و رستوران ها و هتل ها است.
مدیر کل مرکز فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: نوجوانان در دوره های متوسط و دانشگاه در ایام تعطیلی در تابستان ها بهتر است اصول ارتباط با مشتری را فراگیرند که موفقیت زیادی در آینده کاری آن ها خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: در مراکز جوارکارگاهی بهترین آموزش ها و مهارت ها را یاد می دهند که در شهرستان رفسنجان ۳ مرکز جوار کارگاهی راه اندازی شده است.
جهانگیری افزود: یکی از آن ها در شهر سرچشمه رشته های مرتبط با صنعت و معدن از جمله کنترل صنعتی، جوشکاری و غیره و دیگر ی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان است که مهارت های مربوط به نیاز کارخانه ها و واحدهای تولیدی در آن جا یعنی ریخته گری، کامپیوتر، جوشکاری و غیره را آموزش می دهند.

وی بیان کرد: مرکز جوارکارگاهی حوزه گردشگری نیز امروز در هتل جهانگردی رفسنجان راه اندازی شد و علاقمندان به هتل داری، پذیرایی از مهمانان خارجی، تزئینات هتل، رستوران داری و غیره می توانند با مراجعه به این مرکز آموزش های لازم را فراگیرند.


مدیر گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی جنوب شرق کشور هم در این آیین اظهار کرد: گردشگری صنعتی فرابخشی است یعنی همه بزرگان و مسئولین در جلسات گردشگری حضور یابند تا برای توسعه این صنعت و رونق بخش گردشگری منطقه تصمیمات لازم و صحیح را بگیرند.
جاوید سبحانی افزود: بحث آموزش بسیار سخت است اما با این سختی هایی که یک هنرآموز متحمل می شود در نهایت تحول و راحتی ایجاد می شود.
وی افزود: نخستین مرکز جوارکارگاهی حوزه گردشگری در مرکز کرمان و دوّمین آن در شهرستان رفسنجان راه اندازی شد.
سبحانی تصریح کرد: این مرکز جوارکارگاهی حوزه گردشگری بهترین مرکز برای ارائه آموزش های تشریفات است و این مرکز برای دو گروه از جمله کسانی که می خواهند مدراک بین المللی را دریافت کنند و برای کسانی که می خواهند مربی گری کنند مفید است.
وی افزود: تفاهم نامه ای بین شرکت سرمایه گذاری جهانگردی و فنی و حرفه ای منعقد می شود تا امور تسهیلگری در این حوزه فراهم شود.


عیسی سلطانی مدیر هتل جهانگردی رفسنجان هم در این آئین اظهار کرد: این هتل در سال ۱۳۴۶ راه اندازی شد؛ رفسنجان شهری است که مهمانان داخلی و خارجی زیادی دارد و نیاز به تشریفات و پذیرایی از آن ها به شکل مناسب است تا مهمانان با خاطره خوش این شهر را ترک کنند.
وی افزود: در این هتل ۱۵ اتاق در بخش اقامتی وجود دارد و ۳۵۰ نفر در بخش پذیرایی در برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف خدمت می کنند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان هم در این آئین گفت: در رفسنجان بزرگترین خانه خشتی جهان، دره راگه، مناطق خوش آب و هوا و دیگر آثار گردشگری وجود دارد به طوری که ۳۰۰ اثر شناسایی شده و ثبت ۷۰ اثر ملی رسیده است.


حسن حسینی افزود: این اماکن و ابنیه های تاریخی بهانه هایی برای جذب توریست داخلی و خارجی است و اکثر گردشگران در مسیر میمند از این شهرستان استفاده می کنند و ظرفیت های اقامت دو تا سه روزه در رفسنجان باید گسترش یابد.
وی بیان کرد: ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، ۳ هتل، یک مهمانپذیر و ۵ اقامتگاه بومگردی و بیش از ۲۰ تورلیدر وجود دارد.
وی گفت: تشریفات یکی از موضوعات مهم گردشگری است که باید آموزش داده شود.

برچسب ها:
آموزش های تشریفات، هتل داری و پذیرایی اداره فنی و حرفه ای مرکز جوار کارگاهی هتل جهانگردی رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :