اهم فعالیت های انجام شده در جهت مدیریت مصرف برق و بهبود بخشی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 65777
اهم فعالیت های انجام شده در جهت مدیریت مصرف برق و بهبود بخشی در رفسنجان

رییس اداره برق شهرستان رفسنجان گفت: یک اکیپ در قالب ۳ گروه کاری برای اصلاح شبکه تشکیل دادیم تا بتوانند ترمیم ها و اصلاحات شبکه را انجام دهند و مردم بتوانند بدون خاموشی از نعمت برق استفاده کنند

رییس اداره برق شهرستان رفسنجان گفت: یک اکیپ در قالب ۳ گروه کاری برای اصلاح شبکه تشکیل دادیم تا بتوانند ترمیم ها و اصلاحات شبکه را انجام دهند و مردم بتوانند بدون خاموشی از نعمت برق استفاده کنند

به گزارش روراستی محمدرضا یوسفی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: سرقت سیم های برق در رفسنجان به چالشی برای مردم تبدیل شده است.
وی افزود: با توجه به این که در تابستان مصرف افزایش یافته است و از طرفی نتوانستیم با توجه به حجم سرقت سیم های برق و حجم کاری که از این بابت ناخواسته صرف ترمیم شبکه شده است، کار تعمیرات و اصلاح و بهینه سازی شبکه را به موقع انجام دهیم، هم اکنون مشکلاتی وجود دارد و این عقب ماندگی در بخش روشنایی معابر محسوس است.

رییس اداره برق با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۵تن سیم مسی معادل ۱۰ میلیارد تومان سرقت شده گفت : آمار سرقت ها در سه ماه سال جاری نسبت به سه ماه سال قبل در رفسنجان ۲۸۴ در نوق ۷۲۴ و در کشکوئیه ۱۸۱ درصد رشد نشان می دهد.
یوسفی بیان کرد: با افزایش مصرف و افزایش بار خطوط، افت ولتاژ ایجاد شده و موجبات نارضایتی فراهم آمده است. لذا باید چاره اندیشی در این زمینه می کردیم. یک اکیپ در قالب ۳ گروه کاری برای اصلاح شبکه تشکیل دادیم تا بتوانند ترمیم ها و اصلاحات شبکه را انجام دهند و مردم بتوانند بدون خاموشی ازنعمت برق استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: تا افق ۱۴۰۴ کل شبکه سیمی شهر رفسنجان جمع آوری و به کابل خودگردان تبدیل می شود.
رییس اداره برق شهرستان رفسنجان در خصوص مدیریت مصرف گفت: در شهرستان رفسنجان دوشنبه ها واحدهای صنعتی مکلف هستند دستگاه های کارخانه ها را استفاده نکنند و مصرف را به حداقل تقلیل دهند. همچنین با سیاست های بکار گرفته شده ساعت کار اداره ها در اوج گرما کاهش داده شد. اداره ها موظف به کاهش سی درصدی در مصرف برق خود هستند. همچنین از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور کشاورزان روزانه به مدت ۵ ساعت از ساعت ۱۲ همکاری در مدیریت مصرف دارند و در ازای این همکاری بهای مصرف انرژی آنها بخشیده می شود.
وی بیان کرد: شاخه زنی درختان یکی از کارهایی است که بایستی انجام شود تا مشکل قطع برق در موقع باد و حوادث جوی کاهش یابد همچنین مشکل قطع برق در اوج گرما که سیم ها انبساط پیدا کرده و با شاخه ها تماس پیدا می کنند به طور اساسی حل شود. با تعاملی که با شهرداری رفسنجان بعمل آمده شهرداری متقبل شده است درختان مزاحم برای سیم های برق در خیابان ها اصلاح کند.
یوسفی افزود: در مورد صدور پروانه ساختمان شهرداری قبلا استعلامات را نمی گرفت که در نهایت تعرضاتی از روی ناآگاهی به حریم شبکه برق وارد می شد. خوشبختانه شهرداری اکنون تصمیم دارد همکاری لازم را انجام دهد. در همین راستا قرار شد شهرداری با نظام مهندسی و اداره برق جلسات آموزشی برای کارشناسان برگزار کند و در جاهایی که خطوط ۲۰ کیلوولت برق عبور می کنند شهرداری رفسنجان از اداره برق استعلام گرفته و سپس پروانه ساختمان صادر کند. این گام خوبی در افزایش ایمنی شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث بعدی است. بعلاوه چون از ابتدا در حریم خط برق برای ساخت و ساز اقدامی انجام نمی شود لذا خودبخود معضلی هم از بابت واگذاری انشعاب برق که به لحاظ قانونی واگذاری آن در حریم شبکه ممنوع است برای هیچ کس بوجود نخواهد آمد. درپایان به همه همشهریان گرامی توصیه می کنم با مدیریت در مصرف برق ما را یاری کنند تا بتوانیم تابستانی بدون خاموشی را سپری نماییم.

برچسب ها:
افت ولتاژ برق رفسنجان تعمیرات شبکه برق سرقت سیم های مسی قطعی برق
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :