روراستی گزارش می دهد:

جذب عضو هیأت علمی نورچشمی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 66048
جذب عضو هیأت علمی نورچشمی در رفسنجان

در حالی که برای جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها واجدین شرایط باید ثبت نام کنند و به مصاحبه دعوت شوند، دانشگاه نرجس(س) رفسنجان که فقط یک سهمیه جذب دارد، از قبل مقدمات جذب فرد مورد نظر فراهم شده و به نظر می رسد دیگر ثبت نام کنندگان سرکار باشند.

در حالی که برای جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها واجدین شرایط باید ثبت نام کنند و به مصاحبه دعوت شوند، دانشگاه نرجس(س) رفسنجان که در یکی از رشته ها فقط یک سهمیه جذب دارد، از قبل مقدمات جذب فرد مورد نظر فراهم شده و به نظر می رسد دیگر ثبت نام کنندگان سرکار باشند.
به گزارش روراستی، از آن جا که یکی از راه‌های جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ثبت نام واجدین شرایط در سامانه جذب وزارت علوم است، بر همین اساس  ۲۰ تیرماه تا ۲ مرداد سامانه جذب هیات علمی برای ثبت نام متقاضیان باز شده و متقاضیان باید مدارک را در لینک مربوطه بارگذاری کرده و پس از پایان مهلت ثبت نام افراد ثبت نام کننده بایستی دعوت به مصاحبه شوند.
اما دانشگاه نرجس(س) رفسنجان در یکی از رشته ها فقط یک سهمیه جذب دارد که آن هم از قبل مقدمات و کلیه تمهیدات جذب آن یک نفر انجام شده و حتی با کلیه عوامل مرتبط جذب وی مذاکره شده است و اصرار و پافشاری ها هم در خصوص تأیید و جذب فرد مورد نظر هم جای تأمل دارد که این موضوع در همان روز اول قطعی شد.
این در حالی ست که به نظر می رسد ثبت نام مابقی متقاضیان و ثبت نام کنندگان صوری بوده و دستخوش بازی مسؤولان مربوطه شده اند.
نکته حائز اهمیت دیگری که هست؛  شخص خاص که مورد حمایت جدی رئیس دانشگاه ولیعصر(عج)، رئیس دانشکده نرجس(س) و بعضی افراد خارج از مجموعه است، شرایط قانونی لازم را نیز ندارد و با سابقه بیش از ۳۰ سال در آموزش و پرورش و با سن ۵۳ سال از سن قانونی که در مصوبه جذب اساتید هیأت علمی که به تصویب رسیده و ۴۵ سال است، بالاتر است.
گویا اصراری که بر این عضویت از سوی آقایان مطرح است، با توجه به اینکه بازنشستگی فرد مذکور نزدیک است، قصد دارند با چند ماه حکم عضو هیأت علمی داشتن، وی با درجه استادی به مقام بازنشستگی نائل شوند.
افکار عمومی در خصوص این قضیه منتظر جواب و توضیحات دانشگاهیان و مسؤولان مربوطه است که اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفته جلوی آن گرفته شود.
لازم به ذکر است: طی دوران ریاست اسبق دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان نیز چنین اتفاقی افتاده بود اما با اطلاع رسانی و مطالبی که از سوی پایگاه خبری روراستی منتشر شد، جلوی این جذب غیرقانونی گرفته شد.

برچسب ها:
استاد دانشگاه جذب غیرقانونی عضو هیأت علمی دانشگاه نرجس دانشگاه نرجس دانشگاه ولیعصر روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :