نماینده مجلس تأکید کرد:

ضرورت به‌کارگیری معلم بومی در مدارس رفسنجان و انار

  • شناسه خبر: 66267
ضرورت به‌کارگیری معلم بومی در مدارس رفسنجان و انار

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس در جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت به‌کارگیری معلمان بومی در مدارس شهرستان‌های رفسنجان و انار تأکید کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس در جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت به‌کارگیری معلمان بومی در مدارس شهرستان‌های رفسنجان و انار تأکید کرد.

به گزارش روراستی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خدمت، حجت‌الاسلام جلالی روز دوشنبه در جلسه‌ای با وزیرآموزش و پرورش با اشاره به طرح مشکلات فرهنگیان شهرستان‌های رفسنجان و انار بر اجرایی شدن لایحه قانون رتبه‌بندی معلمان تأکید کرد و به مشکلاتی همچون خرید خدمتی‌ها، سربازمعلم‌ها، آموزگاران نهضت و دیگر موارد پرداخت.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان که سوابق طولانی در رفسنجان دارد، علی‌رغم دارابودن کد آموزشی، نام آن در دفترچه کنکور نیست و گزینش دانشجو ندارد که خواهان بازگشایی دانشگاه فرهنگیان در رفسنجان هستیم.

وی بر بومی‌گرایی در به‌کارگیری معلم در شهرستان‌های رفسنجان و انار تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد که این موضوع جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به کاهش جمعیت در روستاها و مخروبه‌شدن مدارس به‌دلیل استفاده نکردن از فضای آن، بیان کرد: مدارس حتی اگر دانش‌آموز هم ندارند باید به‌عنوان نماد علم و فرهنگ در روستاها فعال باشند، ضمن اینکه با لایحه جوانی جمعیت پیش‌بینی می‌کنیم از شش، هفت سال آینده جمعیت دانش‌آموزی افزایش یابد، که می‌طلبد نسبت به احیابودن مدارس تلاش شود تا جلوی مهاجرت و مسائل بعدی هم گرفته شود.

نماینده رفسنجان و انار در ادامه سخنان خود نسبت به واریز منابع و اعتباراتی که به شهرستان‌ها تخصیص می‌یابد گفت: این منابع باید به حساب شهرستان واریز شود نه خزانه، همچنین اگر قرار است ملکی از آموزش و پرورش تبدیل به احسن شود، همچنین در خصوص نوسازی وجه آن باید به حساب آموزش و پرورش شهرستان واریز گردد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بحث کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی و تربیتی پرداخت و متذکر شد: بی‌توجهی به مسائل پرورشی و تربیتی پیامدهای خوبی در آموزش ندارد.

برچسب ها:
حجت الاسلام حسین جلالی مدارس رفسنجان معلم نماینده مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :