تشریح آخرین وضعیت بارندگی در رفسنجان/سیلاب برق ۱۵ روستای شرقی را قطع کرد

  • شناسه خبر: 66278
تشریح آخرین وضعیت بارندگی در رفسنجان/سیلاب برق ۱۵ روستای شرقی را قطع کرد

فرماندار رفسنجان با تشریح آخرین وضعیت بارندگی در مناطق مختلف رفسنجان گفت: امشب ستاد بحران شهرستان تشکیل می شود.

فرماندار رفسنجان با تشریح آخرین وضعیت بارندگی در مناطق مختلف رفسنجان گفت: امشب ستاد بحران شهرستان تشکیل می شود.

به گزارش روراستی، حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: بارندگی سمت ارتفاعات داوران شدت بالایی دارد و بیشترین نقطه تمرکز در روستاهای دره‌در، اورج و داوران است.

وی افزود: بندهای خاکی که جهادسازندگی احداث کرده بود بعد از ۳۵ سال آبگیری شدند و سرریز آن هم به رودخانه پیوست و بند پایین داوران آبگیری شد و اکنون آب به سمت فردوسیه آزادگان در جریان است.

رضایی با اشاره به اینکه هیچ سد و بندخاکی را آب نبرده است، به کنده شدن تعدادی تیر برق در روستای دره‌در و قطعی برق و آب این روستا اشاره کرد و گفت: به‌دلیل کنده شدن تعدادی المک گاز در دره‌در از شرکت گاز درخواست کردیم گاز روستا را قطع کند که خسارتی به بار نیاید.

وی تصریح کرد: امشب ستاد بحران شهرستان تشکیل خواهد شد که با دریافت گزارش اعضای ستاد تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود که فردا صبح اکیپ‌های امدادی به مناطق اعزام و بررسی کنند و آب و برق را به سرعت وصل کنیم.

سرپرست فرمانداری رفسنجان به بخش نوقات نیز پرداخت و گفت: تنها در جوادیه فلاح آب داخل شهر جاری شده و در شهر سرچشمه نیز رودخانه‌ها جاری شدند و خسارتی گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بین تونل یک و دو جاده رفسنجان به زرند کوه ریزش کرده و راه مسدود است عوامل راهداری در تلاش هستند که مسیر بازگشایی شود.

رضایی با تأکید بر اینکه سیستم بارندگی تا جمعه  فعال است، از مردم درخواست کرد از رفتن به ارتفاعات و حواشی رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: در روستای اودرج آب وارد کوچه‌ها شده و گروه‌های حهادی در منطقه مستقر هستند که در صورت نیاز امدادرسانی کنند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان در خصوص قطعی ارتباط تلفن همراه خاطرنشان کرد: با پیگیری که انجام شد ارتباط برقرار شده و تنها در مسیر داوران بعد از تونل به دلیل خسارت به فیبر نوری ارتباط قطع است.

محمدرضا یوسفی مدیر امور برق شهرستان رفسنجان هم با دعوت مردم به صبوری اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که برق نقاطی از شهر که قطع شده را وصل کنیم.

وی بیان کرد:در روستاهای دره‌در، دره‌رنج و داوران خطوط اصلی قطع است و امشب ارزیابی می‌کنیم و فردا نسبت به حل مشکل با کمک پیمانکار از کرمان و رفسنجان اقدام خواهیم کرد.

یوسفی عنوان کرد: در حومه شرقی تقریبا برق ۱۵ روستا قطع است و در سطح شهر هم برق بعضی مناطق قطع شده است که در حال رفع مشکل و وصل شدن آن هستیم.

 

برچسب ها:
بارندگی حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان سیل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :