سیل رفسنجان سوءمدیریت ها را برملا کرد/قطعی برق اورژانس ۱۱۵ و توجیهات رئیس مرکز

  • شناسه خبر: 66343
سیل رفسنجان سوءمدیریت ها را برملا کرد/قطعی برق اورژانس ۱۱۵ و توجیهات رئیس مرکز

بر اثر سیل چند روز اخیر در رفسنجان علاوه بر این که خانه های مردم و لوازم زندگی آنان طعمه آب و گل شد، سوء مدیریت در بخش های مهم مربوط به ستاد بحران شهرستان هم برملا شد.

بر اثر سیل چند روز اخیر در رفسنجان علاوه بر این که خانه های مردم و لوازم زندگی آنان طعمه آب و گل شد، سوء مدیریت در بخش های مهم مربوط به ستاد بحران شهرستان هم برملا شد.

به گزارش روراستی، عصر روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه برق اورژانس ۱۱۵ رفسنجان قطع شد؛ به گفته رئیس مرکز حدود یک ساعت قطع بود اما شنیده های دیگر حاکی از قطعی بیش از یک ساعت حکایت دارد.
یکی از شهروندان که برای پدرش اتفاقی افتاده بود هم به دلیل قطعی برق و در نتیجه قطعی تلفن ۱۱۵ مجبور می شود حضوری به این مرکز مراجعه کند و حال وخیم پدر را گزارش نماید.
دکتر حسینی زینلی به خبرنگار ما می گوید: تابلو برق ورودی ۱۱۵ قطع بوده و مخابرات هم تماس گرفتیم که تلفن را از دیجیتال به آنالوگ تبدیل کنند که کسی جواب نداد و الان در حال هماهنگی با مخابرات هستیم.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که اگر بحران ایجاد شده بود مانند زلزله چه می شد؟ گفت: زمانی که زلزله می شود با بیسیم های ماهواره ای تماس می گیریم!
این گفت وگو با رئیس اورژانس در حالی بود که دکتر زینلی سر دقایق چانه زنی می کرد در حالی که قطعی تلفن و برق ۱۱۵ یک دقیقه اش هم می تواند جان یک انسان را به خطر بیندازد.
در پیگیری های روراستی مشخص شد کانال های پست برق خیابان عدالت بر اثر سیل پر از آب شده بودند و اداره امور برق شهرستان مجبور به قطعی برق به مدت حدود یک ساعت و نیم می شود و  آتش نشانی با کف کش آب ها را تخلیه می کند که اگر این کار انجام نشده بود ضمن اینکه خطرناک بود، ممکن بود برق کل شهر نیز به مدت ۱۰ ساعت قطع شود.
متأسفانه مراکز حساس شهرستان رفسنجان از فرمانداری گرفته تا دیگر دستگاه های ستاد بحران که باید مجهز به دیزل ژنراتور باشند که در مواقع بحران با چنین مشکلاتی و به رو نشویم، فاقد این زیرساخت مهم بوده و تنها بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) در رفسنجان برق اضطراری دارد.
با توجه به سیلی که چند روز گذشته اتفاق افتاد و مسائل و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرد می طلبد که از مدیر ستاد بحران شهرستان گرفته تا دستگاه های عضو و پایین دستی آن زیرساخت های لازم را فراهم کنند و جلساتی که برگزار می کنند صرف نشستن و حرف زدن نباشد.
سیل مردادماه خیلی از کاستی های شهرستان را برملا کرد که ان‌شاءالله به صورت جهادی جبران شود.

برچسب ها:
اورژانس 115 ستاد بحران سوء مدیریت قطعی تلفن مراکز حساس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :