موافقت سرپرست گمرکات استان کرمان با ارتقاء و تخصصی شدن گمرک رفسنجان

  • شناسه خبر: 66513
موافقت سرپرست گمرکات استان کرمان با ارتقاء و تخصصی شدن گمرک رفسنجان

سرپرست گمرکات استان کرمان در مورد ارتقاء سطح گمرک رفسنجان اعلام موافقت کرد و گفت: معتقدیم گمرک رفسنجان حتما باید ارتقاء پیدا کند چراکه این پتانسیل و قابلیت‌ها در رفسنجان و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان وجود دارد.

سرپرست گمرکات استان کرمان در مورد ارتقاء سطح گمرک رفسنجان اعلام موافقت کرد و گفت: معتقدیم گمرک رفسنجان حتما باید ارتقاء پیدا کند چراکه این پتانسیل و قابلیت‌ها در رفسنجان و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان وجود دارد.

به گزارش روراستی به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روح‌الله بهرام‌شاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در دیدار با سرپرست گمرکات استان کرمان با تأکید بر لزوم ارتقاء گمرک رفسنجان و تخصصی شدن آن اظهار کرد: طی چند ماه اخیر درخواست‌هایی ازجمله از اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی داشتیم که متقاضی صادرات از گمرک منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بودند.

وی بیان کرد: گمرک منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بخش عظیمی از صادرات مس و پسته را انجام می‌دهد و ۳۰۰ متر مربع ساختمان برای آن احداث کرده‌ایم که به‌زودی تکمیل و تجهیز خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افزود: با توجه به اینکه نقطه ثقل معادن استان قرار گرفتیم، شرکت‌های بزرگ معدنی در بحث تجهیزات معدنی متقاضی سرمایه‌گذاری هستند.

وی از ایجاد نیروگاه خورشیدی ۳۰۰ مگاواتی که در مجموعه ۷۸۴ هکتاری مس واقع در منطقه ویژه است یاد کرد و گفت: همچنین شرکت ایران و چین متقاضی راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در منطقه است که ظرفیت‌های خوبی در حوزه زیرساخت برق به منطقه اضافه می‌شود.

سرپرست گمرکات استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: گمرک رفسنجان در مبحث صادرات غیررسمی نه‌تنها در استان دارای رکورد و سبقه است، بلکه در بین گمرکات کشور همیشه جزو هفـت، هشت گمرک اول بوده است.

محمد ثمررخی عنوان کرد: قریب به یک‌میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از منطقه ویژه طی دو سال گذشته بسیار حائز اهمیت است، در حالی که با توجه به مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده و مشکلاتی که در خصوص تعهدات ارزی برای صادرکنندگان به وجود آمده بود، خیلی از استان‌ها بحث صادرات‌شان با کاهش شدید مواجه بود، اما با همدلی و همکاری که در رفسنجان وجود دارد شاهد این میزان صادرات بودیم.

وی اضافه کرد: ۱۷ درصد از صادرات گمرک رفسنجان را مصنوعات و فلز مس در سال گذشته تشکیل داده و وجود شرکت مس برای رفسنجان یک نعمت است که باید نهایت منفعت را برای شهرستان داشته باشد.

ثمررخی از افزایش صادرات محصولات مسی خبر داد و تصریح کرد: طبق آمار، صادرات محصولات مسی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی در پایان در مورد ارتقاء سطح و تخصصی شدن گمرک رفسنجان اعلام موافقت کرد و گفت: معتقدیم گمرک رفسنجان حتما باید ارتقاء پیدا کند چراکه این پتانسیل و قابلیت‌ها در این شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان وجود دارد.

برچسب ها:
بهرام شاهی گمرک گمرک تخصصی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :