فرمانده انتظامی رفسنجان:

ساماندهی اتباع در دستور کار است/اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با اولویت دستگیری اراذل و اوباش

  • شناسه خبر: 66516
ساماندهی اتباع در دستور کار است/اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با اولویت دستگیری اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: طرح ساماندهی اتباع در دستور کار نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: طرح ساماندهی اتباع در دستور کار نیروی انتظامی است.

به گزارش روراستی، سرهنگ اکبر نجفی فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان امروز در نشست خبری اظهار کرد: امنیت یک کار جمعی و مشارکتی است و بیش از ۲۳ سازمان در حوزه امنیت دخیل هستند.

نجفی عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد خودروهایی که امسال سرقت شده توسط پلیس کشف شده است و در سطح شهر رفسنجان بیش از ۴۰۰ نقطه نیازمند دوربین است چراکه پایش تصویری را به‌طور جدی در دستور کار داریم و پلیس هوشمند یعنی اینکه تجهیزات هوشمند در اختیار  داشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه سیستم‌های هوشمندی مانند سیستم مها در رفسنجان استقبال کمی شده است، افزود: در مجموعه انتظامی شهرستان در حوزه سرقت مغازه ۳۹ درصد کاهش و در حوزه سرقت منزل ۱۰ درصد افزایش داریم و دلیل این افزایش هم عدم توجه به سیستم‌های امنیتی مانند دوربین و دزدگیر و غیره است.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان به ادامه بحث سرقت‌ها پرداخت و گفت: در حوزه  سرقت از اماکن دولتی ۳ درصد، سرقت موتورسیکلت ۶ درصد، سرقت ماشین افزایش سرقت و ۱۱ درصد افزایش کشف داشتیم که بیش از ۹۹ درصد خودروهای کشف‌شده  فاقد ایمنی در برابر سرقت بودند.

وی از کاهش ۴۹ درصدی سرقت احشام در شهرستان یاد کرد و ادامه داد: سرقت تجهیزات سیم برق در چند ماهه اخیر روند کاهشی داشته است.همچنین درحوزه کشفیات انواع مواد مخدر ۶۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش و ۱۸۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات سلاح داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق سوخت ۱۲۶۰ درصد افزایش کشفیات داشتیم و سال گذشته ۲۰۰۰ لیتر و امسال ۳۵۰ هزار لیتر کشفیات سوخت قاچاق در حوزه استحفاظی رفسنجان داشتیم.

نجفی عنوان کرد: بیش از ۹۱ درصد جرایم سایبری توسط پلیس فتا کشف شده است و طی امسال ۱۲۷ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در رفسنجان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه فوتی‌های تصادفات درون‌شهری بیش از ۶۵ درصد کاهش داشته است، به نیاز شهرستان به کمپ ماده ۱۶ اشاره و ابراز کرد: اگر این کمپ در شهرستان بود نیروی انتظامی توانایی جمع‌آوری تمام معتادان متجاهر سطح شهر را داشت.

نجفی افزایش ۳۹ درصدی خرده‌فروشان مواد مخدر طی امسال را یادآور شد و تأکید کرد: هزینه جرم باید متناسب با جرم بوده و بازدارنده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همراهی نیروی انتظامی با سایر نهادها در جریان سیل شهرستان خبر داد و توضیح داد: بیش از ۳۰ گشت خودرویی از همکاران پلیس راه و راهور و بالگردهای پلیس به رفسنجان گسیل شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد و متذکر شد: برخورد با متهمان فراری، اراذل و اوباش یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی است که به‌طور جدی در دستور کار داریم.

آیا قاتل ۱۰ نفر در بهرمان تکفیری بود؟

نجفی در پاسخ به این پرسش که مشکلات امنیتی طی یکی دوسال اخیر گریبان رفسنجان را گرفته و آیا در خصوص برخورد با اتباع غیرمجاز خلأ قانونی داریم؟ همچنین استفاده از سلاح سرد و گرم رایج شده است گفت: طرح ساماندهی اتباع را در دستور کار داریم و در خصوص اتباع غیر مجاز مصوبه شورای امنیت کشور مشخص کرده چه کسانی باید اطلاع‌رسانی کنند.

وی به این پرسش که اقدام به قتل ۱۰ نفر در نوق توسط یک افغانستانی که گفته می شود تحت تعلیم تکفیری ها بوده و در کشور دعوای ملکی و اخبار هیجانی عنوان شده است، اگر تکفیری بوده کشته شده ها به عنوان شهید محسوب می شوند و نباید حقشان تضییع شود هم طی توضیحاتی کوتاه گفت: وی تکفیری نبوده. پس از وقع حادثه کمتر از یک ساعت و نیم فرمانده انتظامی استان در شهرستان حضور یافت و با توجه به اینکه تبعه بلافاصله تصمیم داشت از شهرستان خارج شود با اشرافیتی که نیروهای امنیتی اطلاعاتی داشتند، دستگیر شد. با توجه به اینکه خودزنی کرده بود به بیمارستان سیدالشهداء(ع) ناجا کرمان اعزام و بعد از سه روز که حالش مساعد شد طی اظهاراتش و بازسازی صحنه اختلاف با افاغنه که از اقوامش بودند را عنوان کرد و اینکه قبلا بی‌مهری‌هایی نسبت به وی کرده بودند را مطرح کرد.

وی تأکید کرد: تا همراهی خود مردم نباشد معضل اتباع غیرمجاز را خواهیم داشت. مالکان به این افراد کار ندهند و خانه هایشان را در اختیار این افراد بی هویت قرار ندهند.

برچسب ها:
اتباع ارتقاء امنیت اجتماعی سرهنگ اکبر نجفی فرمانده انتظامی رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :