روگذر رفسنجان؛ از ایرادات بنی اسرائیلی رسانه های اجاره ای در دوران عظیمی زاده تا به‌به و چه‌چه همان رسانه ها در دوران کهنوجی

  • شناسه خبر: 66774
روگذر رفسنجان؛ از ایرادات بنی اسرائیلی رسانه های اجاره ای در دوران عظیمی زاده تا به‌به و چه‌چه همان رسانه ها در دوران کهنوجی

شهردار اسبق رفسنجان گفت: اگرچه انتقاداتی برای ساخت پل روگذر در دوران من مطرح بود، اما آخرش می دانستم این پل باید ساخته شود و از اینکه در دستور شهرداری قرار گرفته برای مردم رفسنجان مبارک باشد.

شهردار اسبق رفسنجان گفت: اگرچه انتقاداتی برای ساخت پل روگذر در دوران من مطرح بود، اما آخرش می دانستم این پل باید ساخته شود و از اینکه در دستور شهرداری قرار گرفته برای مردم رفسنجان مبارک باشد.

به گزارش روراستی، شهردار رفسنجان اخیرا اعلام کرده است که در مدت زمان تصدی وی، شهرداری رفسنجان ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است، از طرفی ساخت پل روگذر هم موضوعی است که در گذشته برخی رسانه های اجاره ای در خصوص آن مطالب انتقادی منتشر کرده و اتلاف هزینه از جیب بیت المال را مطرح می کردند و بر اساس خطی که از دوستانشان می گرفتند، به صراحت ساخت روگذر را کاری بیهوده با رقم نجومی اعلام کردند.

مسائل و مباحث دیگری هم در خصوص مدیریت شهری رفسنجان مطرح است ازجمله تخریب زیرساخت ها با ورود سیل و اینکه همچنان بخش زیادی از شهر مملو از گل و لای است و در بسیاری از نقاط شهر گرد و خاک همچنان میهمان خیابانهاست، مقصران قبلی و فعلی و دیگر مباحث، طی گفت وگویی با عظیمی زاده شهرار اسبق رفسنجان با توجه به تخصص و تجربه ای که دارد، موفق شدیم پاسخ بخشی از پرسش هایی که مطرح است را بگیریم.

می دانستیم آخرش روگذر رفسنجان باید ساخته شود/مبارک مردم رفسنجان

وی در خصوص اقدام به ساخت روگذر در بلوار خلیج فارس گفت: اقداماتی که ما در بحث ترافیک شهری داریم که روی مسیرهای شریانی تقاطع ها کار شود تا مسیر مستقیم ترافیک در شریان شهری را بدون وقفه پوشش دهد و بحثی که ما داشتیم، پنج راهی بود که چون مسیر تلاقی رودخانه ای بود که باید سیل و آب را عبور می داد، تقاطع غیر همسطح خیلی کمک می کرد که هم رودخانه آب را عبور دهد هم گره ترافیکی از بین برود و در حقیقت هر جا گره ترافیکی ایجاد می شود، تقاطع غیر همسطح راه حل آن است.

وی ادامه داد: مقرر شد مشاوره طراحی پل را انجام دهد و با هماهنگی با دوستان در شهرداری قرار شد روگذر ایجاد شود.

عظیمی زاده افزود: من خودم در یزد پل ساز بودم و نسخه رفسنجان ساخت تقاطع غیرهمسطح بود. باید برای زندگی مردم فضای شهری خوب و زیبا به وجود می آوردیم و تلاش زیادی هم در این مسیر انجام شد و این پل نیاز بود. ضمن آنکه یک پل هم در رودخانه گیودری ساختیم و دو پل هم بعدا ساخته شد.

وی با بیان اینکه انتقاداتی بود که پل روگذر چرا باید ساخته شود، عنوان کرد: آن روز اگر این عدد سنگین به نظر می رسید، اما شهرداری توان پرداخت آن را داشت و مشکلی برای انجام پروژه ها نداشتیم.

شهردار اسبق رفسنجان اظهار داشت: اگرچه نتوانستیم مصوبه بگیریم چون دوستان عقیده داشتند هزینه سنگین است و ضرورتی ندارد و ما نظرات برایمان قابل احترام بود، تصریح کرد: اما آخرش می دانستم این پل باید ساخته شود و از اینکه در دستور شهرداری قرار گرفته برای مردم رفسنجان مبارک باشد.

به جای خرید زمین های مشکل دار برای شهرداری، پولشان را گرفتیم

وی در پاسخ به این پرسش که عنوان شده شهردار اسبق زمین فروشی پنهان داشته است، توضیح داد: قانون به شهرداری مجوز داده برای مواردی که تفکیک انجام می شود زمین یا وجه معادل را بگیرد. اراضی در رفسنجان دو دسته بودند، یک دسته اسناد و مالکیت کامل داشتند که ترجیح شهرداری اخذ زمین به عنوان سرانه خدماتی بود. وقتی زمینی که سند مالکیت درستی ندارد و شرایط مالکیت قولنامه ای است و بعدا ممکن است شک و تردید ایجاد شود، به نفع شهرداری هست که نرخ کارشناسی زمین را از مالک اخذ کند و لذا ما در این مواقع به جای زمین هزینه کارشناسی زمین را می گرفتیم و اینکه نامش را زمین فروشی بگذاریم شایسته نیست.

عظیمی زاده خاطرنشان کرد: هرکس ممکن است نسبت به عملکردش انتقادی باشد ما هم انتقادات را می پذیریم. در دوره های مدیریتی قبل و بعد از آن همواره انتقاداتی هست.

وی در خصوص پروژه های صدچشمه و خیابان انقلاب که عنوان می شود او با شتاب زدگی و سریع قرارداد منعقد کرده و برای شهردار بعدی تعهد ایجاد شده است، گفت: برای خیابان انقلاب قرارداد نبستم و اعتقادی به تغییرات این شکلی نداشتم برای اینکه مسیر تردد مردم است.

اما در مورد پروژه صدچشمه بیش از یک سال طراحی و برنامه ریزی شد، مصوبه شورا گرفتیم و فاز اول آن لایروبی و رسوب گیری و آزادسازی ابتدای رودخانه را انجام دادیم. حجم زیادی کار انجام شد. قرارداد بعدی را من اطلاع ندارم، کاری که ما انجام دادیم هیچ دخل و تصرفی نبود و هیچ سازه ای انجام ندادیم.

کسب درآمد ۸۰۰ میلیاردی کوشش شهرداری نبوده

عظیمی زاده در رابطه با کسب درآمد ۸۰۰ میلیاردی در ده ماه گذشته هم بیان کرد: شهرداری رفسنجان ظرفیتش را دارد اگر تلاش کرده باشند این درآمد کسب شده باشند و از وصول عوارض باشد ارزشمند است، اما مالیات بر ارزش افزوده و سایر درآمدها کوشش شهرداری نیست. پولی است که به صورت روتین از شرکت های معدنی مختلف به عنوان سهم شهرداری واریز می شود.

وی در همین زمینه اضافه کرد: همه شهرداری ها افزایش چشمگیری از محل سهم آلایندگی ها و شرکت های معدنی و مالیات بر ارزش افزوده داشتند و شرایطی که در کشور وجود دارد که برای همه ارگان ها و دستگاه ها این اتفاق می افتد و کار خارق العاده ای نیست، بلکه عمده درآمد از مالیات بر ارزش افزوده است!

شهردار اسبق رفسنجان در باره چگونگی جمع کردن موضوع سیل در کمترین زمان ممکن در یزد اظهار کرد: شهر یزد شرایطش با رفسنجان فرق می کند.برای جمع کردن سیل از امکانات متعدد از طریق پیمانکاران مختلف به کارگیری شد. مدیریت مستقیم در این مجموعه از طریق مدیریت بحران استانداری انجام و خیلی کمک شد. ساعات اولیه با پیمانکاران استان اصفهان هماهنگ شد و امکاناتی اضافه و هم افزایی به سرعت صورت گرفت که شهرداری تنها نباشد.

مدیریت آدم ها در بحران ها متفاوت است

وی افزود: مدیریت متفاوت است، کارهایی که آدم ها در مواقع مختلف انجام می دهند و رفتارها فرق می کند. اعتقادم این است که در رفسنجان هم تلاش شده برای جمع آوری سیل ولی روش کار در دوره ها و آدم های مختلف متفاوت است و بنظر می رسد هیچکس نمی خواست شهرش از سیل آسیب ببیند.

عظیمی زاده در پایان سخنانش ابراز کرد: دوران خدمتگزاری در رفسنجان را فراموش نمی کنم و برای مردم رفسنجان آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.

برچسب ها:
روگذر شهردار اسبق رفسنجان شهرداری رفسنجان عظیمی زاده کهنوجی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ناشناس

    به به ببینید چه کسی میگوید اجاره ای بنده خدا این خبرگزاری شما دارد با همین اجاره ای بودن این وان خودش را اداره میکند والا کسی دور بر خبرگزاری شما نمی امد

    ابوالفضل

    واقعا آقای عظیمی زاده برای رفسنجان زحمت کشید انشالله که هر جا هست موفق و خدا پشت پناهش باشه تنها کسی که برای رفسنجان زحمت کشید و به شهر رنگ زیبایی داد و هیچ موقع رفسنجان آن را فراموش نخواهد کرد