فرماندار رفسنجان:

کوتاهی مس در انجام مسؤولیت های اجتماعی، رفسنجان را با چالش مواجه کرده است

  • شناسه خبر: 67051
کوتاهی مس در انجام مسؤولیت های اجتماعی، رفسنجان را با چالش مواجه کرده است

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: با تغییر و تحولاتی که در مس صورت گرفته انجام مسؤولیت‌های اجتماعی مس در شهرستان رفسنجان با چالش روبه‌رو شده و رضایت‌بخش نیست.

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: با تغییر و تحولاتی که در مس صورت گرفته انجام مسؤولیت‌های اجتماعی مس در شهرستان رفسنجان با چالش روبه‌رو شده و رضایت‌بخش نیست.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام حسین جلالی امروز در جلسه‌ای با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دفتر امام جمعه شهرستان اظهار کرد: مس در کنار رفسنجان واقع شده و یک ظرفیت بزرگ برای شهرستان و کشور است و ۷۰ درصد ذخایر مس کشور در معادن رفسنجان است.

وی با بیان اینکه این ظرفیت در رفسنجان به‌خوبی مورد استفاده قرار نگرفته و در زمینه صنایع و کارخانجاتی که می‌تواند ایجاد اشتغال کند عقب هستیم، افزود: مس می‌توانست چندین کارخانه در رفسنجان داشته باشد که بار اشتغال شهرستان را کم کند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: بیش از ۱۲ هزار جوان تحصیلکرده بیکار در رفسنجان داریم که اگر صنایع پایین‌دستی مس در رفسنجان ایجاد شود مشکل بیکاری شهرستان حل می‌شد.

وی با درخواست اختصاص اسید به کشاورزان و کارخانجات شهرستان، گفت: ضرورت دارد اسید با قیمت پایین به کشاورزان و کارخانه‌داران در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عرضه شود.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ارزی تولیدکنندگان پرداخت و افزود: شهرستان رفسنجان در یک دوران به‌عنوان برخوردار معرفی شده بود که اکنون با توجه به خساراتی که به بخش کشاورزی از ناحیه تغییرات اقلیمی ایجاد شده باید عنوان برخورداربودن از رفسنجان برداشته شود.

حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان نیز تغییرات اقلیمی را موجب ضربه‌زدن به بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: طی ۵ سال گذشته، سال ۹۶ و ۹۸ محصول داشتیم و مابقی سال‌ها سرمازدگی و گرمازدگی به محصول خسارت زده است و کشاورزان با بحران جدی مواجه‌اند.

وی عنوان کرد: رفتن به سمت صنعتی شدن یکی از ضرورت‌ها در شهرستان است که مس باید نگاه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد.

رضایی با اشاره به عدم استقبال سرمایه‌گذاران در نواحی و شهرک‌های صنعتی ابراز کرد: وقتی آسیب‌شناسی می‌کنیم؛ قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی چندبرابر بیرون است و سرمایه‌گذار رغبتی به سمت این شهرک‌ها ندارد و نواحی صنعتی پیشرفتی نخواهند داشت.

وی موضوع مالیات واحدهای صنعتی را ذکر کرد و تولیدکنندگان را جهادگران عرصه اقتصادی نامید که نباید درگیر مسائل مالیاتی شده و کارگران‌شان را تعدیل کنند و اضافه کرد: در بحث مالیات، رفسنجان چهار برابر درآمد کشاورزی مالیات می‌پردازد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان افزایش قیمت اسید را نیز موجب خسارت به تولیدکنندگان دانست و در ادامه اظهار داشت: از مسؤولیت‌های اجتماعی مس رضایت نداریم. با تغییر و تحولاتی که در مس ایجاد شده این مسؤولیت‌ها در رفسنجان به‌خوبی انجام نمی‌شود و کارها قفل شده و در شهرستان با چالش روبه‌رو شده‌ایم

برچسب ها:
حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان شرکت مس مسؤولیت های اجتماعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • Sli

    ارزو به دل موندیم این جلالی یه بار صداش برای حمایت از کسی غیر از جیب رفقاش در بیاد اخه مرد ظاهرا مومن ؛ وقتی رفیق بی سواد و تخصصت رو چپوندی توی بهشت بخوربخور مس در منطقه ویژه اقتصادی اون وقت توقع پیشرفت در اونجا و سایر مناطق داری؟!؟ ملت رو چی فرض کردی که دنبال رانت جدید تحت نام کشاورز و وسیله اسید سرچشمه واسه این حضراتی؟!؟. مگه قرار نبود نماینده ها در انتصابات دخالت نکنن ؟!؟ تو فقط در جاهایی که رفقات باشن این سخن رو فراموش میکنی و جاهایی که پای منافع شهر رفسنجان باشه ژست ولایی میگیری و اصلی ترین پست های سرچشمه رو تقدیم شهربابکی ها و غیر بومی ها میکنید واقعا واقعا شما نماد تظاهر و تزویر در سطح شهرستان هستی که ابروی واژه هایی مثل انقلابی و ولایی رو هم بردی