مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان معرفی شد

  • شناسه خبر: 67062
مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان معرفی شد

طی مراسمی، علی باقری به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان معرفی شد.

طی مراسمی، علی باقری به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان معرفی شد.

به گزارش روراستی، حسین رضایی روز پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان دارای ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته بوده که از این میزان بیش از ۱۲ هزار هکتار مجهز به آبیاری نوین است، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی در شهرستان استفاده از روش نوین آبیاری تنها راه حفظ کشاورزی است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان، سرمازدگی و سیل را در سال جاری موجب افزایش آمار بیکاری و برخی مسائل اجتماعی دانست و عنوان کرد: امسال در کشور برداشت ۱۵۰ هزار تن پسته پیش‌بینی شده بود که با وجود این مشکلات این میزان به ۲۷ هزار تن کاهش یافته است.

وی یکی دیگر از راه‌های برون‌رفت از مشکلات کشاورزی را کشت‌های جایگزین عنوان کرد و گفت:  ایجاد دو هزار هکتار گلخانه به اندازه ۸۰ هزار هکتار باغ پسته ارزآوری خواهد داشت.

محمد خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان اظهار داشت: متاسفانه سال ۱۴۰۱ در استان سال زراعی و کشاورزی خوبی به جهت وقوع سیل، خشکسالی‌ها و سرمازدگی‌ها نبود و این وضعیت در رفسنجان به‌طور ویژه ایجاد شد.

عباس حاج‌عبدالهی رئیس سابق جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با ذکر این مطلب که ۶۰۰ کیلومتر مربع باغ پسته در رفسنجان توسط ۴۶ هزار کشاورز اداره می‌شود، افزود: از سال گذشته تا کنون بیش از یک‌میلیارد متر مکعب آبیاری شده اما سال قبل و امسال در مجموع ۲۰ هزار تن محصول برداشت شده و بیشترین ضربه به بخش کشاورزی شهرستان از ناحیه تغییرات اقلیمی بوده است.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس هم با اشاره به خسارت‌های سرمازدگی و سیل اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های مکرری که برای رسیدگی به کشاورزی شهرستان و کمک به کشاورزان انجام شد، در آخرین دیدار با میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست تسهیلات به کشاورزان را ارائه کردم که با موافقت وی مقرر شد تسهیلاتی برای کشاورزان رفسنجان و انار مصوب شود.

گفتنی است: در این مراسم با تکریم عباس حاج عبداللهی، علی باقری به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی رفسنجان معرفی شد.

برچسب ها:
پسته رفسنجان علی باقری مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :