روراستی گزارش می دهد:

حضور شرکت مس در نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان صنعت، معدن و حمل‌ونقل کرمان+تصاویر

  • شناسه خبر: 67111
حضور شرکت مس در نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان صنعت، معدن و حمل‌ونقل کرمان+تصاویر

با حضور شرکت مس، نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان صنعت، معدن و حمل‌ونقل در کرمان برگزار شد.

با حضور شرکت مس، نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان صنعت، معدن و حمل‌ونقل در کرمان برگزار شد.

به گزارش روراستی، نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان صنعت، معدن و حمل‌ونقل در محل دایمی نمایشگاه‌های جنوب‌شرق دایر شد.

به گفته عماد امیری مسؤول نمایشگاه جنوب شرق، اولین نمایشگاه دانش‌بنیان در حوزه صنعت، معدن و حمل‌ونقل در استان کرمان نسبت به نمایشگاه‌های که در سطح کشور برگزار شده متفاوت بوده و تفاوت آن هم این حضور شرکت‌های بزرگی‌ست که از شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان حمایت می‌کنند که در سطح استان خودشان را ارتقاء دهد.

وی از حضور ۷۴ شرکت بزرگ دانش‌بنیان در این نمایشگاه خبر داد که ۲۰ شرکت بزرگ که بورسی هم هستند برای حمایت از این شرکت‌ها حضور دارند و ادامه داد: شرکت مس از ۱۸ شرکت دانش‌بنیان حمایت می‌کند و اتاق بازرگانی، گل‌گهر و پارک علم و فناوری هم از شرکت‌هایی حمایت کردند..

امیری اضافه کرد: قطعاتی مورد نیازشرکت‌ها بوده که از خارج وارد می‌شده اما با حمایت شرکت‌های بزرگ معدنی از دانش‌بنیان‌ها موجب شده نیازهای این شرکت‌ها با تولید داخل تأمین شود.

محمدصادق جعفری نماینده امور تحقیق و توسعه مجتمع مس رفسنجان هم در این نمایشگاه از اینکه مس سرچشمه ۲۷ نیاز فناورانه دارد سخن به میان آورد و عنوان کرد: سال گذشته با ۱۲ شرکت دانش‌بنیان کار کردیم که ۱۰ شرکت از استان کرمان بودند و دو شرکت خارج از استان و پروژه‌هایی با دانشگاه ولیعصر(عج)، دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه صنعتی شریف داریم و ماه گذشته ۶ پروژه با دانشگاه ولیعصر(عج) تفاهم کردیم.

سیدمحمدرضا جندقی مدیر امور کسب و کارهای نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در سخنانی از افتتاح مرکز شتاب‌دهی شهید ستاری در سال ۹۹ خبر داد که توسط وزیر صمت وقت انجام شد و اظهار داشت: با گذشت ۲۰ ماه توانستیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

وی حضور شرکت مس در نمایشگاه‌های کشور را یادآور شد و افزود: سومین نمایشگاه در حوزه دانش‌بنیان است.

جندقی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ جلسه با ایده‌پردازان داشتیم و ۲۳ واحد فناور توانستیم انتخاب کنیم که یا تولید محصول دارند یا خدمت ارائه می‌کنند.

وی توضیح داد: از این ۲۳ واحد حمایت‌های غیرمالی ازجمله آموزش و همراهی از صفر تا مرحله عرضه محصول به بازار داریم و خوشحالیم این شرکت‌ها را تا ورود محصول‌شان به بازار کمک کنیم و زمانی که راهشان را پیدا کردند سراغ واحدهای فناور جدید می‌رویم..

مدیر امور کسب و کارهای نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از حمایت این مرکز از ایده تولید عطر از اسانس پسته خبر داد که مورد مطلوب کشور فرانسه بوده و ادامه داد: بعضی شرکت‌های ما صادرات به خارج از کشور دارند  تولیدات گلخانه‌ای داریم که در کشور مورد استقبال هستند و این موفقیت‌ها با درایت ایده‌پردازان بوده است.

جندقی از امضای تفام‌نامه با دانشگاه شریف و دانشگاه تهران، پارک‌های علم و فناوری یزد و صندوق‌های پژوهشی خبر داد و ابراز کرد: سعی کردیم شرکت‌های تحت حمایت ما با ریسک کمتر و خیال راحت محصولات خود را عرضه کنند.

وی همچنین به موضوع اشتغالزایی شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و اظهار داشت: در صورتی اشتغالزایی دارند که توسط  شرکت‌های بز گ حمایت شوند وقتی هفت‌هزار شرکت دانش‌بنیان که در کشور داریم هر کدام ۲۰ نفر نیرو داشته باشند و حمایت شوند قطعا میزان اشتغال در کشور بالا می‌رود.

جندقی بیان داشت: هفت‌هزار شرکت دانش‌بنیان با توجه به ظرفیت بالای کشور عدد قابل توجهی نیست چون کشور ما قابلیت داشتن بیش از یک‌میلیون شرکت کوچک و متوسط را دارد.

وی با ذکر این مطلب که شرکت‌های دانش‌بنیان در سایه نوآوری می‌توانند دوام داشته باشند و تا زمانی که مزیت رقابتی خود را حفظ کنند پایدارخواهد ماند، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید به اعتماد بنفس نیروی انسانی تجهیز شوند.

جندقی با بیان اینکه دولت باید بسته‌های حمایتی در نظر بگیرد که ایده‌پرداز دغدغه نداشته باشد و وام‌های کم‌بهره به شرکت‌های دانش‌بنیان داده و تسهیلگری کند، افزود: از زمانی که یک شرکت بخواهد محصول تولید کند یکی دوسال نیاز دارد که بتواند خود را در مرحله ای قرار دهد که بتواند اقساط وامش را بپردازد..

ضمن اینکه داشتن صندوق مالی جداگانه برای شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از ضرورت‌هاست.

در این نمایشگاه توحیدی مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی شرکت مس هم حضور داشت که بر تأمین مایحتاج شرکت مس از داخل استان تأکید کرد و گفت: شرکت‌ها توانستند با مهندسی معکوس مجموعه مس را از خرید خارجی بی‌نیاز کنند.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات بازرگانی که در تهران متمرکز بود را به کرمان آوردیم و دفاتر شهرستان‌ها هم فعال است و در خصوص خریدهای مس از شهر رفسنجان اظهار کرد: دفتر در رفسنجان فعال بوده و کلیه درخواست‌هایی که از شرک مس اعلام اعلام می شود از کشور به کرمان منتقل و توزیع می شود و در صدد هستیم دفاتر نزدیک مجتمع را تقویت کنیم.

توحیدی متذکر شد: از قطعه سازان در صورت کیفیت تولید، حمایت می‌کنیم.

نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان صنعت، معدن و حمل‌ونقل از شنبه آغاز به‌کار کرده است و تا سه‌شنبه عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ دایر است.

برچسب ها:
دانش بنیان شرکت مس مجتمع مس رفسنجان نمایشگاه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :