شاخه ای که نَفَس بُرید!

  • شناسه خبر: 67132
شاخه ای که نَفَس بُرید!

هفته گذشته بر اثر سقوط یک کارگر از درختی که در حال بریدن سرشاخه های آن بود، وی جان خود را از دست می دهد؛ اما چرا؟!

هفته گذشته بر اثر سقوط یک کارگر از درختی که در حال بریدن سرشاخه های آن بود، وی جان خود را از دست می دهد.

به گزارش روراستی، هفته گذشته یکی از کارگرانی که درآمدش از محل بریدن شاخه های درختان و جمع آوری چوب و انتقال به شرکت نئوپان است، هنگام بریدن شاخه های یک درخت سقوط می کند و جانش را از دست می دهد.

برادر متوفی، در توضیح ماجرا می گوید: روز چهارشنبه طی تماس با مرحوم برادرم درخواست می کنند که به محل پارک خلیل آباد برویم و سرشاخه های درختان را ببُریم. ساعت ۹ خبر دادند که برادرت از درخت سقوط کرده و به بیمارستان منتقل شده است.

وی ادامه می دهد: سقوط به سر بوده و برادرم دچار ضربه مغزی شده بود و چند روز در بیمارستان با دستگاه تنفس می کرد.

برادر مرحوم بازمانده تصریح می کند: هر زمان ما برای بریدن سرشاخه ها می رفتیم بالابر در محل بود و اگر نبود کار تعطیل می شد، اما نمیدانم چه اتفاقی افتاده که آن روز بدون بالابر کار را تعطیل نکردند و این اتفاق برای برادرم افتاده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ سال کارمان همین است و از این راه امرار معاش می کنیم، می افزاید: برادرم بدون کلاه ایمنی و تجهیزات بالا رفته که نباید اجازه می دادند، اگر کلاه ایمنی بر سر داشت قطعا این اتفاق برایش نمی افتاد، ضمن اینکه حتی اگر به زور هم می خواست از درخت بالا برود نباید اجازه می دادند با جانش بازی کند.

آقای بازمانده خاطرنشان می کند: برادرش حدود ۳۳ سال سن و سه فرزند داشت.

اما ملکی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان هم طی توضیحاتی گفت: قرار بود بالابر اداره برق در محل باشد که متأسفانه نبود و به گفته شاهدان، چون متوفی قبل از پارک خلیل آباد در یک منطقه دیگر هم مقداری شاخه درخت جمع آوری کرده بود، عجله داشت که بارش تکمیل شود و به اصرار خودش از درخت بالا رفته و اقدام به بریدن شاخه ها می کند.

وی از بریدن انگشتان دست مرحوم بازمانده به وسیله اره برقی سخن به میان آورد که نتوانسته تعادل خود را حفظ کند و در نتیجه به سر به زمین سقوط می کند.

ملکی خاطرنشان کرد: پیمانکار ما با هدف نان رسانی با این فرد تماس می گیرد و چندین سال کارشان همین است.

اما در صحبت های ملکی از وجود شاخه ها داخل سیم های برق هم سخن به میان آمد که طبق آنچه دیده می شود سیم برقی در کار نیست!

با توجه به اینکه مرحوم با شهرداری همکاری داشته و سه فرزند کوچک دارد، می طلبد مسوولان مربوطه نگذارند حق خانواده اش پایمال شود.

 

 

 

 

برچسب ها:
سربرداری درختان سقوط از درخت شهرداری رفسنجان فضای سبز شهرداری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نگار

    بله لطفا به خانواده این مرحوم سرکشی و رسیدگی بشه.

    رضا

    سلام و وقت بخیر اقای ملکی این حرفای شما فرار رو به جلو است این وسط جان یک ادم در میان بوده بایستی عوامل متولی در این امر جلوش میگرفتند من از روراستی خوهش میکنم پیگیر این موضوع باشند من از حال و روز خانوادش خبر دارم ایشان هیچ کار دیگه ای نداشتند بیمه هم فقط خدمات درمانی بوده مستمر بگیر نبوده نمیشه با این حرفا از قضیه چشم پوشی کرد ایشان برای شهرداری کار میکرده باید پیگیر موضوع باشند شهرداری ارگان کوچکی نیس حتما اون شرکت هم بیمه بوده باید حق الزحمه خانوادش پرداخت بشه اینده سه تا بچه درمیان است خانوادشان هم پولدار نیستند از روراستی خواهش میکنم پیگیر موضوع باشه سرسری رد نشه چون هیچکدام از اون مسولین دخیل در این موضوع حتی بیمارستان هم نیومدند جان یک ادم اینقدر بی ارزش بوده که ایشان بگه خودش رفته خودش کشته شده