مدیرعامل شرکت ملی مس:

مدعیان مبارزه با فساد چند پرونده دست قوه قضاییه دادند!/ادعای رستمی مبنی بر اصرار آقای نماینده برای دستگیری برادر همسرش

  • شناسه خبر: 67141
مدعیان مبارزه با فساد چند پرونده دست قوه قضاییه دادند!/ادعای رستمی مبنی بر اصرار آقای نماینده برای دستگیری برادر همسرش

نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عصر امروز در محل صندوق بازنشستگی مس شهر کرمان برگزار شد.

نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عصر امروز در محل صندوق بازنشستگی مس شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش روراستی، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در خصوص صندوق بازنشستگی مس مواردی مطرح است؛ از سال ۸۷ بعد از رفتن آقای بحرینی، سیف الحسینی آمدند همان زمان شما رئیس هیأت مدیره بودید و همان زمان مطرح شد صندوق زیر نظر دولت برود که رای بر عدم این کار شد، دوباره همزمان با برگشت شما این اتفاق در حال رخ دادن است و همزمان رئیس صندوق برکنار می شود؛ دو بحث وجود دارد اول اینکه آقای حسنی مدیرعامل سابق صندوق در حال برگرداندن صندوق بازنشستگی که به وزارت رفاه رفته بود و دیگر بحث فسادی که در صندوق اتفاق افتاده بود که فردی که وابستگی به یکی از نمایندگان استان دارد و حسنی به دنبال مقابله با فساد وی بود که عزل او رقم خورد، توضیح دهید.

مبارزه با فساد تبدیل به داستان سیاسی نشود

رستمی: در خصوص نرفتن صندوق زیر نظر دولت، از سال ۹۸ جلسات و صورتجلسات و مکاتبات متعدد شده که آقای حسنی دو سال از این دوره بوده و رفته و دفاع هم کرده ولی رای صادر شد.

من در این دوره در مس نبودم که بخواهد صندوق برود یا نرود، اما از شهریورماه همه امکانات و توانمندی مدیریتی حقوقی شرکت را به کار گرفتیم که بتوانیم این رای کارشناسی نشده را برگردانیم و استرس بازنشستگان را برطرف کنیم.

ما در مبارزه با فساد جدی هستیم و خواهش می کنم مبارزه با فساد تبدیل به یک داستان سیاسی نشود؛ چه اصولگرا چه اصلاح طلب، چون این فرمان مقام معظم رهبری و اخلاق امیرالمنومین هست در مبارزه با فساد باید جدی باشیم.

هرکس دستش به بیت المال و حقوق مردم و بازنشستگان آلوده باشد باید برگردد و فرقی نمی کند به چه کسی وابستگی داشته باشد.

انتصاب ها را نباید به افراد ربط بدهید ممکن است من مسؤولیت دارم، برادرم اشتباهی کند، باید بگذاریم مبارزه با فساد مسیر خود را با جدیت برود. اما من باید از این مطلب دفاع کنم روزی که من مسؤول شدم نماینده محترم با من جلسه ای گذاشت خواهش کرد «یک وکیل قوی بگذاریم پرونده را با سرعت جلو ببریم و هر رایی که قاضی صادر کرد ما تمکین می کنیم، اگر حکم اعدام داد خودم طناب دار گردنش می اندازم نامه کتبی داد به من مسیر قانونی را طی کنید».

ترس یزدانی مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس از مبارزه با فسادهای بستگان آقای نماینده

وی در ادامه سخنانش گفت: مهندس یزدانی مدیرعامل صندوق وقتی می خواست این کار را اجرایی کند به من زنگ زد گفت من را در صندوق می ترسانند که این کار انجام نشود! گفتم نماینده که به خودت گفته، گفت  اما بچه های صندوق چیز دیگری به من می گویند.

رستمی تصریح کرد: بنده یک هفته قبل این نماینده را در مجلس دیدم از من تشکر کرد و گفت خدا پدرت را بیامرزد یک بار برای همیشه این مسأله را حل کردید.

نمی شود چهار سال بگوییم آی دزد، آی دزد بعد نه اقدامی کنیم، نه حکمی بگیریم و نه شکایت، فایده ندارد. اکنون یک مدیر آمده این کار را انحام می دهد خواهش می کنم در مبارزه با فساد اصحاب رسانه به ما کمک کنند.

رستمی ادامه داد: من وقتی به شرکت مس آمدم از مدیر مالی سوال کردم چند پرونده فساد دارید که با آن مبارزه کردید! گفت هیچ فسادی نداشتیم، در حالی که

۲۷ پرونده فساد در همین ۶ ماه انجام دادیم. آنها که ادعای مبارزه با فساد دارند چند پرونده دست قوه قضاییه دادند؟!

اما طبق گفته های آقای رستمی به نظر می رسد جناب نماینده کاملا در جریان فسادهای برادر همسر خود بوده و حال سوال اینجاست که چرا طی این سالها جناب نماینده خودش اقدام به گزارش فساد نکرده بود و این چنین دست پیش گرفته و دست به دامان مدیرعامل جدید شده بود که برادر همسرم را بگیرید من خودم طناب دار گردنش می اندازم!

 

برچسب ها:
صندوق بازنشستگی علی رستمی فساد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ناشناس

    سلام لطفا بررسی کنید همسر رییس دادگستری شهربابک چگونه به استخدام مس شهربابک در آمده اند وحال انکه تعداد زیادی از دختران وزنان شهربابکی با مدارک بالا بیکار هستند واز بضاعت مالی برخوردار نیستند وشنیده اه حاکی از این است که خودرو پژوه دراختیار ایشان میباشد

    محمد

    صندوق بازنشستگی مس توی کرمان چکار داره؟ مگر معادن و صنایع مس در رفسنجان و شهربابک نیست پس صندوق بازنشستگی کارمنداش چرا سر از کرمان درآورده ؟

    Asf

    یک سوال تلخ از مدیریت محترم عامل Nicico نقش آن دختر خانوم (خانوم ف ع) با شش ماه سابقه کار چیه که در هر اخر هفته با هزینه شرکت میاریدش دفتر تهران و اخبار خاله زنکی مجتمع و خط تولید را ازش میگیرید و با دستور کاری جدید عصر جمعه به کرمان بر میگردانید؟!؟ کدام ساختار بروکراسی شرکت ناقص است که نقش مشاوره ! یا کارشناس حاشیه را به ایشان سپردین ؟

    Ali

    یک سوال دارم از شما به عنوان رسانه ، رستمی به عنوان مدیر عامل مس و حسین احمدی کاظم آبادی به عنوان مدیر مثلا بومی!!! مجتمع مس سرچشمه رفسنجان : اگر در شرایط یکسان با شرایط فعلی مجتمع مس شهربابک بخواد معاون تولید منصوب کنه چند درصد امکان داشت یک رفسنجانی رو (اصلا علامه دهر هم باشه ) برای این کار بذارن؟ حالا شما کلیدی ترین پست این مجتمع را بعد از سال ها که از دست زرندی ها و باند کثیفشان آزاد شده بود تقدیم شهربابکی ها کردین تا تنها بتونید بچه قوم همسر اقای نماینده حاشیه ساز کرمان بتونه در تغلیظ مدیر بشه؟!؟!؟ این اقا تا الان پله های ترقی رو چگونه گذرانده؟!؟ سایر گزینه های خدوم و واقعا با سواد رفسنجانی رو به چی متهم کردین تا اقدام خنده دارتون شدنی بشه؟!؟ کاش کاش لااقل اون شخص شهربابکی اندکی تناسب توانایی و سواد و... با این سمت را داشت معاونت مهندسی تان رو هم که مادام عمر دادین به یک هوس باز شیرازی که رفته بیمه اش رو کاری کرده که تا قیامت هم نشه بازنشستش کرد اخه کجای این اقدامات در راستای منافع که نه مقابل صلاح رفسنجانی ها نیست چرا کسی در مقابل خیانت های احمدی صدایی نمیده تا کی قراره با نام بومی بودن مدیر مجتمع سر مردم مظلوم این شهر کلاه گذاشت و حقشان را پای مال کرد لعنت به نماینده ای که با گرفتن پست منطقه ویژه و رانت هاش برای رفیقش ، دهنش رو بسته بقیه مسئولانم که هر کدام را به نوعی از خود کردن لعنت به هرکس که تولید شرکت و منافع مردم پیرامونش رو بازیچه رفاقت هایشان کرده اند....

    Ali

    اقای نماینده هنوز هم در همه مسائل شرکت دخالت دارد همانگونه که مشخص شد برای مدیر شدن یکی دیگر از اقوام همسرشون معاونت تولید شرکت را دودستی تقدیم شهربابکی های بی سواد کردن جمع کنید این بساط مضحک را همین اقای رستمی چندین انتصاب رانتی با جمیع حضرات طی چند ماه اخیر داشته امید بررسی و حل موضوع از کی رو داریم؟!؟