مدیرعامل شرکت ملی مس:

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه به باشگاه های فوتبال مس استان کرمان طی سال جاری

  • شناسه خبر: 67151
اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه به باشگاه های فوتبال مس استان کرمان طی سال جاری

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه به ورزش استان کرمان اختصاص یافته که اگر بودجه ای مضاف بر این داشته باشند حتما تأمین می کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه به ورزش استان کرمان اختصاص یافته که اگر بودجه ای مضاف بر این داشته باشند حتما تأمین می کنیم.

به گزارش روراستی، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عصر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در شش ماه گذشته برای شرکت ملی مس ایران یک برنامه توسعه ۵ و نیم ساله طراحی کرده‌ایم تا بتوانیم از زنجیره اکتشاف تا پایین دست را توسعه دهیم، اظهار داشت: در ایتدا، تولید مس در سرچشمه حدود ۱۵۰ هزار تن بود، ظرفیت تولید مس سرچشمه در زمینه مس کاتد را بالا بردیم تا جایی که سال گذشته بین ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در زمینه توسعه مس نسبت به توسعه فولاد، آلومینیوم، روی و غیره دچار ضعف شدید هستیم، گفت: باید مس را خیلی بهتر از اینها توسعه می‌دادیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در کمربند جهانی مس قرار دارد، گفت: ما در زمینه مس، تنها ۷ درصد کشور را مورد اکتشاف قرار داده‌ایم که ۱۹ میلیارد تن ماده معدنی کشف شده است، خاطرنشان کرد: رتبه ۵ دنیا و رتبه دوم آسیا را در این زمینه به خود اختصاص داده‌ایم، این در حالی است که برخی از کشورها دو سه بار سرزمین خود را به صورت ۱۰۰ درصد اکتشاف کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: ما تمرکز خود را روی اکتشافات گذاشته‌ایم تا بتوانیم اکتشافات را توسعه دهیم، سال گذشته حدود ۱۳۰ هزار متر حفاری اکتشاف داشتیم و امسال بیش از ۲۰۰ هزار متر اکتشاف هدف‌گذاری شده است.

وی عدم وجود شرکتی که پیرامون حفاری و اکتشاف در حوزه مس فعالیت کند، سخن به میان آورد و تصریح کرد: در حال راه‌اندازی دو شرکت مهندسی حفاری و اکتشاف هستیم و ۴۵ دستگاه حفاری برای این شرکت‌ها خریداری شده که ۶ مورد آن وارد کشور شده است، در تلاش هستیم تا بتوانیم ظرفیت اکتشاف را در کشور بالا ببریم.

رستمی بیان داشت: در استان کرمان به مدت طولانی نیاز به شرکت مهندسی در رشته‌های معدن، اکتشاف، آزمایشگاهی و غیره داریم، دانشگاه شهید باهنر می‌تواند با ارتقا دانشکده معدن و رساندن آن به یکی از بهترین دانشکده‌های کشور، این ظرفیت را افزایش داده و در اختیار صنعت، تولید و اکتشاف قرار دهد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه کرد: استان کرمان از جمله دانشگاه هر چه بتواند ظرفیت در زمینه اکتشاف و حفاری را بالا ببرد، شرکت ملی صنایع مس ایران آمادگی خود را برای جذب این ظرفیت‌ها و حمایت از آن‌ها اعلام می‌کند.

رستمی تصریح کرد: شرکت ملی مس ایران همچنین تمام شرکت‌هایی که در زمینه اکتشاف فعالیت دارند را استخدام و با آنها قرارداد می‌بندد.

وی با اشاره به اینکه تنها دو آزمایشگاه مرجع معدنی در کشور وجود دارد که یکی در تهران و دیگری در کرج است، ابراز داشت: قرار است آزمایشگاه مرجع معدنی در استان کرمان راه‌اندازی شود که این اقدام مبارک به زودی صورت می‌گیرد.

رستمی عنوان کرد: ما سه معدن بزرگ داریم و اگر با این سرعتی که در حال حاضر داریم، پیش برویم برای استخراج ۱۹ میلیارد تن ماده معدنی، حدود ۲۵۰ سال طول می‌کشد، اگر مواد معدنی جدیدی به آن اضافه نشود.

وی با تاکید براینکه ما در زمینه تولید مس کاتد در جهان رتبه ۱۸ را داریم و در حوزه ماده معدنی رتبه ۵ دنیا را به خود اختصاص داده‌ایم، گفت: بنا داریم با اجرایی برنامه توسعه‌ای، تولید خود را هم‌رتبه ماده معدنی کنیم و در هر دو زمینه روی سکوی پنجم دنیا بایستیم.

رستمی با اشاره به اینکه خیلی از شرکت‌های بین‌المللی اظهار علاقه کرده‌اند در پروژه‌های ما مشارکت داشته باشند، گفت: البته ما در زمینه پروژه‌های توسعه‌ای خود از جهت تامین منابع مالی مشکلی نداریم و ابزارهای تامین مالی خوبی در اختیار شرکت ملی مس قرار دارد و یک ریال هم به بانک‌ها بدهکار نیستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: شرکت ملی مس تمامی دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی معدن، آزمایشگاه، عمران، حسابداری و دیگر رشته‌های وابسته به این حوزه را که دارای معدل بالایی باشند بدون آزمون استخدام می‌کند.

رستمی اضافه کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران از هر شرکت دانش‌بنیانی که ایده و محصول دارد حمایت می‌کند و با آنها تفاهمنامه و قرارداد منعقد می‌نماید.

وی بیان کرد: ۸ میلیارد یورو در استان کرمان در حوزه صنایع کوچک و بزرگ سرمایه‌گذاری شده که طی پنج سال آینده باید همه آنها به بهره‌برداری برسند.

رستمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه مبارزه با مفاسد عنوان کرد: مبارزه با فساد نباید تبدیل به یک موضوع سیاسی شود، باید در این زمینه جدی باشیم اما نباید خلاف وابستگان را به پای مدیران نوشت.

وی ابراز داشت: در طول شش ماه که مسئولیت قبول کرده‌ام ۲۷ پرونده فساد تشکیل و به قوه قضائیه تحویل داده شده و هر کس مدعی مبارز

ه با فساد است اعلام کند چند پرونده در این خصوص تحویل دستگاه قضا داده است.

رستمی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در زمینه اخذ وام‌های یکی از نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از شرکت ملی مس، گفت: وی حتما این وام را نگرفته و احتمالا تسهیلاتی با پیگیری او از طریق حساب مس به محرومین داده شده باشد.

وی با اشاره به اینکه حساب‌های بانکی و مالیاتی شرکت ملی مس ایران، در استان کرمان متمرکز است، بیان داشت: حدود ۶۵ درصد حساب‌های بانکی در استان کرمان و بخشی نیز در استان آذربایجان شرقی قرار دارند.

رستمی با اشاره به اینکه از ورزش کرمان حمایت می‌کنیم، گفت: در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان بودجه به باشگاه‌های فوتبال مس استان کرمان داده شده که امسال این رقم به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته، ممکن است این عدد کفایت نکند و اگر به بودجه‌ای مضاف بر این نیاز داشته باشند، حتما آن را تامین می‌کنیم.

 

برچسب ها:
بودجه ورزشی علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نشست خبری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :