امام جمعه رفسنجان:

شرکت مس در تصمیم نا به جای خود در قبال رفسنجان تجدیدنظر کند

  • شناسه خبر: 67156
شرکت مس در تصمیم نا به جای خود در قبال رفسنجان تجدیدنظر کند

امام جمعه رفسنجان با اشاره به بردن منابع بانکی شرکت مس از بانک های رفسنجان گفت: این در حالی است که رفسنجان مشکلات زیادی ازجمله سرمازدگی محصولات و خسارت سیل را دارد و مس باید به محیط پیرامونی خود نگاه ویژه داشته باشد، بنابراین باید در این تصمیم نابه جا تجدیدنظر کند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به بردن منابع مالی شرکت مس از بانک های رفسنجان گفت: این در حالی است که رفسنجان مشکلات زیادی ازجمله سرمازدگی محصولات و خسارت سیل را دارد و مس باید به محیط پیرامونی خود نگاه ویژه داشته باشد، بنابراین باید در این تصمیم نابه جا تجدیدنظر کند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در خط‌به‌‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت حاج‌آقا مصطفی خمینی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) از ایشان به‌عنوان امید آینده اسلام نام بردند و شهادت او را لطف خفیه پروردگار دانستند.

وی ورزش را یکی از ضرورت‌های با ارزش زندگی دانست و افزود: اگر جامعه بخواهد سرپا باشد و مردم سالم باشند باید به سمت ورزش روی بیاورند.رهبر معظم انقلاب هم فرمودند «نگاه اصلی و عمومی من به ورزش این است که همه باید ورزش کنند».

عسکری ادامه داد: در شهر و هر روستا باید باشگاه‌های ورزشی وجود داشته باشد که همه در هر سنی بتوانند ورزش کنند، بی‌توجهی به ورزش بی‌توجهی به سلامت جامعه است. مسؤولان و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نسبت به احداث باشگاه‌های ورزشی در همه نقاط شهر اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه شکست‌خورده آشوب‌های اخیر در کشور اشاره و به آیات قرآن در خصوص توطئه دشمن پرداخت و افزود: دشمن اگر مسمانان به موفقیتین دست یابند برایشان خوشایند نیست و به توطئه دست می‌زنند.

امام جمعه رفسنجان اضافه کرد: دشمنان از حوادث و ناآرامی‌هایی که از اوایل پیروزی انقلاب ایجاد کردند، شکست خوردند.سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی بر ملت ایران روا کردند که خودشان اعلام شکست کردند و الان از ۲۲ کشور دنیا متفاضی خرید پهپاد از جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی عنوان کرد: ایران به بیش از ۵۰ کشور دنیا تجهیزات نظامی صادر می‌کند در حالی که روزی برای سیم خاردار محتاج بودیم و امروز در تمام زمینه‌های نظامی خودکفا هستیم و دشمن تحمل این همه پیروزی را ندارد.

عسکری خاطرنشان کرد: اسرائیل پذیرفت که پروژه آشوب شکست خورده چون مردم همراهی نکردند.

وی با اشاره به اینکه ما یک روی سکه را که آشوب‌ها، آتش‌زدن مسجد و قرآن هست می‌بینیم که خیلی برای‌مان سخت است مانند جریان کربلا که یک روی سکه‌اش شهادت امام حسین(ع) است و یک روی سکه گلوی پاره‌شده طفل شیرخواره است اما زمانی که عبیدالله از حضرت زینب(س) سوال کرد که کار خدا را با برادرت چگونه برداشت می‌کنی؛ فرمود« من جز زیبایی چیزی ندیدیم»، که یک روی سکه پیوستن دودمان آل امیه و دشمن به زباله‌دان تاریخ است.

عسکری افزود: یک روی سکه در حوادث اخیر است این است که دشمنان هنوز می‌دانند قرآن بعد از ۱۴۰۰ سال در دنیا منشأ اثر است و هنوز مردم را به خط می‌کند، اگر مسجد را آتش می‌زنند ظاهرش برای ما سخت است اما آن روی سکه این است که مسجد سنگر است برای اینکه مسجد را پایگاه انقلاب و پایگاه بیداری می‌بینند و منبر مسجد را وسیله نورافشانی در جامعه و چون از مسجد سیلی خورده‌اند. اگر جسارت به سردار سلیمانی کردند، این است که هنوز از قبر، نام و خانه‌اش هراس دارند و اگر به رهبر معظم انقلاب و بعضی از دولتمردان توهین و جسارت می‌کنند برای این است که این شخصیت‌ها را در اداره کشور اثرگذار می‌بینند.

وی متذکر شد: این اتفاقات در تاریخ بوده، هست و خواهد بود و دشمنان اسلام بدانند که از خشم بمیرند، هرگز شکست این ملت را نخواهند دید.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه از کشورهای بیگانه از آلمان، لهستان، ایتالیا، سوئد و … در کشور در اغتشاشات حضور داشتند، گفت: با اینکه همه دست‌به‌دست هم داده بودند، اما شکست خوردند.

وی در پایان خطبه‌ها اظهار داشت: روز گذشته نامه‌ای از سوی شرکت مس صادر شده مبنی بر اینکه پول‌هایی که در رفسنجان هست را منتقل کنند، اما مسؤولان مس این معنا را هم بدانند که نسبت به محیط پیرامونی خود وظیفه دارند. با این کار حجم نقدینگی بانک‌ها پایین می‌آید و بانک‌ها نمی‌توانند به مردم خسارت‌دیده از سرمازدگی و سیل وام بپردازند.

عسکری اضافه کرد: با توجه به این مشکلات توقع کمک و یاری داریم نه اینکه نقدینگی بانک‌ها را هم تخلیه کنند بنابراین نسبت به این تصمیم نابه‌جایی که گرفته شده تجدیدنظر کنند.

 

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری شرکت مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • Add li

    مگه شرکت مس یا اصلا همون مجتمع سرچشمه دیگه هیچ ارتباطی با رفسنجانی ها داره؟!؟ منابع روکه میبرن انتصابات هم که با نظر نماینده کرمانه معاونت های مجتمع سرچشمه رفسنجان!!! رو هم که دادن به شیرازی ها و شهر بابکی ها باند بافتی و یزدی و کرمانی و شهربابکی و... هم که مثل همیشه در مجتمع جولان میدن این مجتمع غیر از تعدادی کارگر صفر رفسنجانی و دنیایی ازمشکلات چیزی مرتبط با رفسنجان نداره حضرات مسئولان شهر هم که هرکدام یکی دوتا رانت توپ یا انتصاب رفقا گرفتن و دهن های مبارک رو بستن ....