مدیرکل ثبت اسناد کرمان عنوان کرد:

صدور سند مالکیت برای ۶۵۰ هزار هکتار اراضی ملی رفسنجان

  • شناسه خبر: 67165
صدور سند مالکیت برای ۶۵۰ هزار هکتار اراضی ملی رفسنجان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: ۷۲۰ هزار هکتار اراضی ملی در بانک جامع ثبت اسناد جانمایی شده که برای  ۶۵۰ هزار هکتار سند مالکیت صادر کردیم و تا پایان سال ۱۴۰۱ باید کاملا بسته شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: ۷۲۰ هزار هکتار اراضی ملی در بانک جامع ثبت اسناد جانمایی شده که برای  ۶۵۰ هزار هکتار سند مالکیت صادر کردیم و تا پایان سال ۱۴۰۱ باید کاملا بسته شود.

به گزارش روراستی، علی محمودی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان به بحث کاداسر پرداخت و اظهار کرد: از دهه هفتاد مقدمه این کار شروع شد و از سال ۸۶ ورود به کار در سازمان ثبت کلید خورد و اطلاعات املاک در بانک جامع ثبت شد.

وی عنوان کرد: این طرح از ابتدا دارای یک سری اطلاعاتی بود که الان به ۱۲۰ فیلد اطلاعاتی در بانک جامع اطلاعات املاک برای صدور یک مالکیت کاداسری رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان قانون جامع حدنگار را که سال ۹۳ مصوب شده را ذکر کرد و افزود: لازمه این کار این بود که تمامی اطلاعات صدساله که در سازمان ثبت جمع‌آوری شده وارد بانک کاداسر کنند و از ابتدا اطلاعات دفاتر را وارد بانک کرده و همه داده‌ها به سیستم داده شود و بعد بحث آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی مطرح شد که بالغ بر ۳۰ میلیون برگ در استان آرشیو الکترونیکی آن پایان سال ۹۹ تمام شده است و دفاتر املاک تماما اسکن و وارد بانک شده است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون جامع حدنگار یک سری وظایف بر عهده سازمان ثبت و یک سری بر عهده دستگاه‌های اجرایی دیگر گذاشته شده و تمامی دستگاه‌ها مکلف هستند تمامی اطلاعات توصیفی خود را در اختیار سازمان ثبت قرار

کرده‌اند

دهند که تا پایان سال ۹۸ مهلت داشت اما خیلی از دستگاه‌ها همکاری نکردند و حتی خیلی از دستگاه‌ها هنوز آمار دقیق از املاک و مستغلات خود ندارند.

محمودی با اشاره به اینکه سال ۹۹ در بحث نقشه‌برداری شروع به کار کردیم و تمامی نقشه‌ها وارد بانک شدند، به آمار و اطلاعات در رفسنجان پرداخت و عنوان کرد: ۱۷۸۰۰ هکتار املاک سایر دستگاه‌های اجرایی در رفسنجان جانمایی شده که تنها برای بیش از ۶ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده که نیاز به توجه به بیشتر دارد.

وی ادامه داد: ۷۲۰ هزار هکتار اراضی ملی در بانک جانمایی شده که ۶۵۰ هزار هکتار سند مالکیت صادر کردیم و تا پایان سال ۱۴۰۱ باید کاملا بسته شود.

برچسب ها:
جلسه شورای اداری رفسنجان سند مالکیت علی محمودی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :