موتورسنگین سواران رفسنجان به دنبال ورزش قانونمند/مسؤولان چاره اندیشی کنند

  • شناسه خبر: 67321
موتورسنگین سواران رفسنجان به دنبال ورزش قانونمند/مسؤولان چاره اندیشی کنند

علی‌رغم ممنوع بودن استفاده از موتورهای بالای ۲۵۰ سی‌سی، اما جوانان علاقه‌مند به موتورهای سنگین نمی‌توانند از علاقه خود بگذرند و آخر هفته در رفسنجان به‌ویژه کمربندی محل مانور این موتورهاست که البته تلفات کمی هم طی این سال‌ها نداشتیم.

علی‌رغم ممنوع بودن استفاده از موتورهای بالای ۲۵۰ سی‌سی، اما جوانان علاقه‌مند به موتورهای سنگین نمی‌توانند از علاقه خود بگذرند و آخر هفته در رفسنجان به‌ویژه کمربندی محل مانور این موتورهاست که البته تلفات کمی هم طی این سال‌ها نداشتیم.

به گزارش روراستی، شمار موتورهای سنگین در رفسنجان از مرز ۶ هزار دستگاه عبور کرده و هر جوان و نوجوانی به سمت و سوی این غول هیجان‌آفرین می‌رود تا هیجانات خود را تخلیه کند.

هر هفته شاهد حضور ده‌ها موتورسنگین در کمربندی رفسنجان هستیم و هر چند وقت یک‌بار تلفاتی هم از سوی این حرکات نمایشی رخ می‌دهد.

سال‌هاست مسؤولان رفسنجان به‌دنبال راهکاری هستند که موتورسنگین‌سواران بتوانند قانونمند به ورزش خود بپردازند اما به انجام نمی‌رسد.

یکی از این موتورسواران می‌گوید: سرگرمی آخر هفته ما بعد از یک هفته کار و تلاش، همین موتورها هستند که به جاده بیندازیم و مانور دهیم.

او از عشقی که به این موتورها در خود و در بین دوستان و رفقایش هست می‌گوید و به این نکته اشاره می‌کند که اما باید فکری برای قانونی شدن موتورسواری در این کلاس باشد چراکه متأسفانه شاهد از دست دادن جان جوانان زیادی هستیم و ادامه می‌دهد: یکی از دوستانم در اثر سانحه‌ای که با موتورسنگین برایش رخ داده معلول شده و با داشتن دو فرزند روزگار بدی را می‌گذراند.

وی خاطرنشان می‌کند: اکنون دیگر زمان آن فرا رسیده که مسؤولان فکری کنند و این ورزش را ساماندهی کنند هر قانونی هم باشد ما تمکین می‌کنیم.روزهای جمعه چون جایی نیست برویم و موتورسواری کنیم در کمربندی مانور می‌دهیم و مردم زیادی هم برای تماشا می‌آیند.

این ورزشکار همچنین از اینکه باید قاچاقی با موتورها تردد کنند و هم ترس حوادث را دارند هم ترس مصادره موتورشان، ادامه می‌دهد: موضوع قاچاق بودن این موتورها روی تهیه لوازم یدکی هم تأثیر گذاشته گاهی برای یک قطع کوچک باید چند میلیون هزینه کنیم در حالی که اگر لوازم یدکی آن هم قانونی شود، هزینه کمتری باید بپردازیم.

وی داشتن پیست را تنها راه چاره برای گریز از خطرات جانی و مالی می‌داند و از مسؤولان می‌خواهد در این زمینه فکری برای جوانان داشته باشند.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در جلسه‌ای که امروز به‌منظور همفکری برای ساماندهی موتورهای سنگین تشکیل شد از دغدغه خودش در این مورد سخن به میان آورد و اظهار داشت: چندین سال است نسبت به این موضوع پیگیری می‌کنیم.حوادث دلخراشی که از سوی این مانورها رخ می‌دهد همه ما را ناراحت می‌کند.

وی انجام حرکات نمایشی در کمربندی توسط موتورسنگین‌سواران را بسیار خطرناک عنوان و اعلام کرد:  پیشنهاد دادیم یک مسیر چند کیلومتری که تردد خودرو در آن نباشد مختص این موتورسواران ایجاد شود و مسائل امنیتی آن هم رعایت شود که خطر جانی برای تماشاگران نداشته باشد. در هر صورت هر تصمیمی که گرفته می‌شود با هماهنگی شورای تأمین باشد که این موضوع ساماندهی شود.

به گفته علی رویگر رئیس ورزش و جوانان شهرستان رفسنجان،

از سال ۹۲ در استان پیگیری کردیم، یک دستگاه یا نهاد به تنهایی نمی‌تواند چون کار سختی است و همدلی دستگاه‌ها را می‌طلبد ضمن آنکه رفسنجان بیشترین موتورسنگین در بین شهرستان‌های کشور را دارد و ورزشکاران این رشته دغدغه زیادی دارند.

وی عنوان کرد: تصمیماتی که اتخاذ می‌شود باید وجههه قانونی داشته باشد که بعدها مشکلاتی ایجاد نشود.

با توجه به اینکه تصمیم‌گیری در این خصوص باز هم به نتیجه نرسید و به جلسات بعدی موکول شد اما می‌طلبد مسؤولان نسبت به مطالبه این جوانان و ساماندهی معضل موتورسواری در کمربندی و سطح شهر راهکاری اساسی پیدا کنند.

برچسب ها:
قانون موتوربالای 250 سی سی موتورسنگین موتورسواری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :