بازدید خبرنگاران رفسنجان از پروژه آبرسانی بسیج سازندگی

  • شناسه خبر: 67437
بازدید خبرنگاران رفسنجان از پروژه آبرسانی بسیج سازندگی

خبرنگاران رفسنجان به مناسبت هفته بسیج از پروژه آبرسانی بسیج سازندگی به ۱۱۳ روستای شهرستان رفسنجان بازدید کردند.

خبرنگاران رفسنجان به مناسبت هفته بسیج از پروژه آبرسانی بسیج سازندگی به ۱۱۳ روستای شهرستان رفسنجان بازدید کردند.

به گزارش روراستی، حسین ابراهیمی مسؤول بسیج سازندگی سپاه رفسنجان در این بازدید با اشاره به اینکه پروژه‌ آب‌رسانی قرارگاه امام حسن(ع) در نوقات، حومه شرقی و غربی اجراء می‌شود، عنوان کرد: ۱۱۳ روستای رفسنجان که تنش آبی دارند، انتقال آب صورت می گیرد و اعتبار پروژه ۶۱۹ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی با پیمانکاری آبفا در چهار محور اجرای خط انتقال و توزیع به طول ۷۰۰ کیلومتر، بازسازی ۶ هزار کیلومتر خط لوله، حفر دو حلقه چاه و ۲۵ مخزن به گنجایش ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در هر حال اجراست، افزود: کار کارشناسی و تهیه نقشه آبی روستاها توسط شرکت مطالعات آبفا در حال انجام است و بر حسب این نقشه کار هر روستا شروع می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: دو حلقه چاه در محدوده داوران و دره‌جوز احداث می‌شود که دستگاه‌ها برای حفر چاه مستقر شده‌اند و تا بهمن حفر چاه‌ها انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با هدف محرومیت‌زدایی با اجرای پروژه‌های آب‌رسانی و راهسازی در کشور فعالیت می‌کند.

رنجبر کارشناس شرکت آبفا شهرستان رفسنجان نیز با بیان اینکه پروژه احداث تصفیه‌خانه آب شرب رفسنجان از خردادماه ۱۴۰۰ شروع شده است، اظهار کرد: این پروژه به‌منظور بهبود وضعیت آب و رفع مشکلات کیفی آب رفسنجان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۸ میلیارد تومان و ۲۵۸ هزار یورو اعتبار پیش‌بینی شده جهت اجرای این پروژه است، ادامه داد: این پروژه به همت شرکت مس و شرکت آبفا شهرستان انجام می‌شود و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

رنجبر ظرفیت تصفیه‌خانه آب شرب رفسنجان را ۹۳۰ لیتر بر ثانیه دانست و افزود: با راه‌اندازی این پروژه، روزانه ۸۰ هزار مترمکعب آب تصفیه می‌شود.

کارشناشی شرکت آبفا رفسنجان در ادامه به احداث دو مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی برای تصفیه آب اشاره کرد و گفت: این مخازن ضمن کلرزنی و اوزون‌زنی، آب خام را برای فرآیند تصفیه آماده کرده و پس از آن وارد شبکه آب شهری می‌کند.

رنجبر در پایان با بیان اینکه پروژه تصفیه‌خانه تا نیمه دوم ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه شاهد کاهش ۹۵ درصدی فلزات سنگین در آب رفسنجان خواهیم بود.

برچسب ها:
آبرسانی بازدید خبرنگاران رفسنجان بسیج سازندگی رفسنجان هفته بسیج
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :