افتتاح مرکز تحقیقات و رشد شهید فخری‌زاده دانشگاه آزاد رفسنجان

  • شناسه خبر: 67480
افتتاح مرکز تحقیقات و رشد شهید فخری‌زاده دانشگاه آزاد رفسنجان

با حضور جمعی از مسؤولان سپاه ثارالله استان و مسؤولان شهرستان مرکز تحقیقات و رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان افتاح شد.

با حضور جمعی از مسؤولان سپاه ثارالله استان و مسؤولان شهرستان مرکز تحقیقات و رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان افتتاح شد.

به گزارش روراستی، سرهنگ احمد مرادی معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان عصر امروز در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات و رشد شهید فخری‌زاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان اظهار کرد: دشمنان ما مرتب در پژوهشکده‌های‌شان در بحث تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب کار کرده‌اند و به اثرات آن در جامعه واقفند. زمانی که امام راحل دستگیر شدند فرمودند «سربازان من در گهواره‌اند» که سال ۵۹ همان سربازانی که امام می‌گفتند، به جبهه رفته و هشت‌سال جنگ را با پیروزی به پایان رساندند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»، که نابودی اسرائیل توسط دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها رقم خواهد خورد، بنابراین امروز می‌بینیم که دشمن برای اینکه دوباره کلاه سرش نرود روی این نسل سرمایه‌گذاری کرده و امروز پیش‌قراول‌های خیابان‌ها همین دهه هشتادی و نودی‌ها هستند.

مرادی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه اولویت توصیه به علم و پژوهش دارند که باید در کنار توصیه‌های تربیتی و دینی جدی گرفته شود و توقع می‌رود طرح‌های علمی و پژوهشی مورد حمایت مسؤولان قرار گیرد.

مرادی تصریح کرد: در مجموعه بسیج و سپاه در جهت عملیاتی‌کردن منویات مقام معظم رهبری قرارگاه علم و فناوری تشکیل شده است.

سرهنگ خواجه‌حسنی معاون علمی پژوهشی و فن‌آوری سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: در کشور ما حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه وجود دارد و زمانی که این موضوع مطرح شد زیرساخت لازم شکل نگرفت که باید حلقه ارتباط مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده و مراکز رشد برای شرکت‌های تخصصی و شرکت‌های شکل بگیرد که نتایج پایان نامه‌ها تبدیل به محصول اولیه برای ارائه به صنعت شود.

وی بیان داشت: هرچه تلاش کنیم مراکز رشد و تحقیقات قوی شوند موجب می‌شود به چرخه نوآوری در کشور کمک کنیم.

سرهنگ محمد پساوند فرمانده سپاه شهرستان رفسنجان نیز به شعار سال اشاره کرد و گفت: این مرکز می‌تواند با هم‌افزایی که با دانشگاه‌ها و مجموعه‌های شهرستان دارد قدم مفید و مؤثری بردارد که بتوانیم ایده‌ها و ابتکاراتی که در شهر وجود دارد را به محصول تبدیل کنیم.

قدیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان نیز با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: در راستای سند تحول دانشگاه این مرکز راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این مرکز با پتانسیلی که داخل دانشگاه و شهر و صنایع وجود دارد می‌تواند مسائل شهر، مشکلات صنعت، فرهنگی و اجتماعی را به دانشگاه آورده و در این مرکز حل کنیم. دانشگاه آزاد رفسنجان در حوزه کشاورزی سرآمد است و در بحث کشباف کارهای خوبی انجام شده و در حوزه نیروگاه خورشیدی هم ظرفیت بالایی داریم.

رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان خاطرنشان کرد: از مسؤولان و مدیر مجتمع مس رفسنجان خواستار حمایت هستیم و انتظار داریم صنایع روی خوش نشان دهند و مسائل و مشکلات را در دانشگاه آزاد مستقر کنند که بتوانیم کاری به‌نحو احسن انجام دهیم.

وی متذکر شد: این مرکز با پشتوانه و همکاری مرکز علمی سپاه ثارالله استان کرمان و همراهی امام جمعه و فرماندار راه‌اندازی شده که منشأ خیر و برکت برای شهرستان خواهد بود.

 

 

 

برچسب ها:
افتتاح دانشگاه آزاد رفسنجان سپاه ثارالله مرکز تحقیقات و رشد دانشگاه آزاد رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :