از رشد ارتباط با صنعت و دانشگاه تا انجام دو پروژه تحقیقاتی جهت مقابله با سرمازدگی و آفت پسیل پسته توسط محققان دانشگاه ولیعصر رفسنجان

  • شناسه خبر: 67568
از رشد ارتباط با صنعت و دانشگاه تا انجام دو پروژه تحقیقاتی جهت مقابله با سرمازدگی و آفت پسیل پسته توسط محققان دانشگاه ولیعصر رفسنجان

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: دانشگاه ولیعصر(عج) ظرفیت نیروی انسانی و زیرساخت بالایی در حل مشکلات جامعه و به‌ویژه حوزه کشاورزی و صنایع با استفاده از دانش‌بنیان‌ها دارد و طی یک سال گذشته قراردادهایی که در حوزه ارتباط با صنعت داشتیم ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: دانشگاه ولیعصر(عج) ظرفیت نیروی انسانی و زیرساخت بالایی در حل مشکلات جامعه و به‌ویژه حوزه کشاورزی و صنایع با استفاده از دانش‌بنیان‌ها دارد و طی یک سال گذشته قراردادهایی که در حوزه ارتباط با صنعت داشتیم ۳۰۰ درصد رشد داشته است.
به گزارش روراستی، رضا رنجبرکریمی امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته پژوهش در سالن شهید هنری دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه به همراه سایر دانشگاه‌های کشور امسال تلاش کرده برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس سیاست‌های وزارت علوم، گام دوم و سند چشم‌اندازه علمی فن‌آوری انجام و قدم‌های ارزنده‌ای بردارد.


رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ادامه داد: امروز صحبت از دانشگاه‌های فن‌آور و کارآفرین و دانشگاه‌هایی است که بتوانند اثر ملموسی در اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشند و دانشگاه ولیعصر تلاش کرده که به بحث فن‌آوری و کارآفرینی ورود کند و کارهای موثر و خوبی در این زمینه صورت گرفته است.امسال دکتر رحیمی به‌عنوان فن‌آور برتر استان از این دانشگاه انتخاب شده.
و انتخاب مرکز رشد واحدهای فن‌آور دانشگاه به‌عنوان مرکز رشد نمونه استان نشان‌گر تلاش‌های این مرکز در این حوزه است.
.
وی خاطرنشان کرد: رشد ۳۰۰ درصدی در حوزه ارتباط با صنعت داشتیم و ۵ میلیارد سال گذشته به ۱۷.۵ میلیاردتومان رقم قرارداد در سال جاری رسیده است..
وی تصریح کرد: در حوزه دستیار فن‌آور بیشترین آمار استان کرمان مربوط به دانشجویان دانشگاه ولیعصر است که ۲۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی توانستند در واحدهای فن‌آور شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان دستیار فن‌آور مشغول به کار شوند.
رنجبرکریمی با بیان اینکه دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در حوزه پژوهشی ۵ مقام در سطح استان کسب کرده اضافه کرد: همچنین دو ماه پیش سه نفر از پژوهشگران دانشگاه مقالات‌شان جزو مقالات پراستناد دنیا توسط موسسات بین‌المللی معرفی شد و انتخاب یکی از اساتید به‌عنوان استاد نمونه کشوری در بین ۳۰ استاد نمونه کشوری برگ زرین دیگری از افتخارات این دانشگاه است..
وی اظهار داشت:
یکی از کارهای بزرگی که برای شهرستان رفسنجان انجام شد صدور مجوز ایجاد پردیس علم و فن‌آوری در شهرستان بود که دانشگاه‌ها باید این فرصت را مغتنم بشمرند که بتوانیم کارهای بزرگتری در شهرستان انجام دهیم.
رنجبرکریمی با اشاره به تشکیل کارگروهی جهت احصاء مشکلات شهرستان تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ مشکل در حوزه‌های مختلف به‌ویژه کشاورزی و پسته احصا شد که در بحث پسته دو پروژه خیلی خوب داریم که به کارگروه علم و فن‌آوری استانداری ارسال کردیم که یک مورد در بحث سرمازدگی پسته و یک مورد مبارزه با آفات به ویژه آفت پسیل است که به جهاد کشاورزی استان ارسال شده است و اعلام آمادگی کردیم از لحاظ نیروی انسانی و زیرساخت دانشگاه ظرفیت دارد و اگر بودجه مورد نیاز تأمین شود می‌توانیم گام مثبتی در این راستا برداریم و نتیجه‌بخش باشیم.
.
رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ابراز کرد: در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر ۵۷ واحد فن‌آور مستقر است که سال گذشته ۴۷ واحد بود و با برنامه‌ریزی که در پردیس انجام می‌شود این آمار افزایش خواهد داشت.
. مرتضی جعفرپور معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه ولیعصر(عج) نیز از
برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران رفسنجان طی هفته آینده خبر داد و گفت: در حوزه فن‌آوری و رفع مشکلات جامعه امسال برنامه‌های خود را متمرکز کردیم و رویکرد اول در فعالیت‌های اثربخش در حوزه حل مشکلات است.
وی بیان داشت: دوره‌های مهارت‌افزایی در مرکز جواردانشگاهی را به سمتی بردیم که اشتغالزایی در آن ایجاد شود و ایجاد ارتباط بیشتر با پارک علم و فن‌آوری ازجمله فعالیت‌های ما در جهت تقویت واحدهای فن‌آور در مرکز رشد دانشگاه بوده است.


جعفرپور از برپایی موزه سیار دانشگاه یاد کرد و عنوان داشت: بیش از ۱۴ هزار بازدید از این موزه انجام شد.

وی در ادامه از تألیف و ترجمه ۱۱ کتاب طی یک سال گذشته در دانشگاه خبر داد و ۴۷ مورد قرارداد تحقیقاتی مشترک را نام برد و افزود: .

هفت مورد تفاهم‌نامه همکاری که مهمترین آن تفاهم‌نامه با مجتمع مس سرچشمه است، به امضا رسیده است.
کاظمی رئیس مرکز رشد دانشگاه ولیعصر(عج) نیز در این نشست از برپایی نمایشگاه دستاوردهای فن‌آورانه دانشگاه‌های شهرستان، مرکز شتاب‌دهی شهید ستاری و پژوهشکده پسته طی ۲۶ تا ۲۹ آذرماه جاری خبر داد.

گزارش: حامد رنجبر قاسمی

برچسب ها:
پژوهش و فناوری پسیل پسته دانش بنیان دانشگاه ولی عصر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :