تصمیماتی که به جای منطق، رابطه در آن دخیل است/ زد و بندهای سیاسی به قیمت به فنا دادن رفسنجان

  • شناسه خبر: 67626
تصمیماتی که به جای منطق، رابطه در آن دخیل است/ زد و بندهای سیاسی به قیمت به فنا دادن رفسنجان

اخیرا شاهد عزل و نصب هایی در رفسنجان هستیم که ریشه ماجرا را که پیگیری می کنیم، پای رابطه و رانت و زد و بندهای سیاسی را در کار می بینیم.

اخیرا شاهد عزل و نصب هایی در رفسنجان هستیم که ریشه ماجرا را که پیگیری می کنیم، پای رابطه و رانت و زد و بندهای سیاسی را در کار می بینیم.

به گزارش روراستی، عزل به یکباره مجید زیندینی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان موجی از اعتراض را در جامعه ورزشی رفسنجان به راه انداخت، به طوری که ورزشکاران در چند نقطه از شهر تجمع کرده و اعتراض خود را اعلام کردند.

مسؤولان از جمله امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار هم از این موضوع بی خبر بودند یعنی در این بین سه شخصیت ارشد شهرستان را نادیده گرفتند و به نوعی در تصمیم به این مهمی به مشورت نگرفتند.

اما این عزل و نصب ها از کجا آب می خورد و چرا رفسنجان در این یک سال به این روز افتاده است.

طی روزهای گذشته به طور اتفاقی از ماجرایی باخبر شدیم که می توان از آن ماجرا به ریشه این انتصاب ها رسید، ماجرا از این قرار است که طی تماس فداکار استاندار کرمان با یکی از مسؤولان ارشد رفسنجان، از وی درخواست می شود که با نماینده مجلس صحبت کند تا در خصوص گماشتن مجید کهنوجی شهردار رفسنجان بر مسند مدیریت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و برکناری احمدی مدیر فعلی این شرکت با آنها همکاری کند و مخالفتی نکند. در این تماس استاندار این موضوع را هم مطرح می کند که چنانچه آقای جلالی با این کار موافقت کند و چیزی نگوید، کهنوجی در انتخابات مجلس دوازدهم کاندیدا نخواهد شد و خیال جلالی راحت باشد.

اما پس از طرح مباحثی از سوی همان مسؤول ارشد شهر رفسنجان با استاندار،  پس از انتقال پیغام استاندار به آقای نماینده، جلالی با استاندار تماس گرفته و از وی می خواهد دست از این کارها بردارد و به جای گرفتن چنین تصمیمات غیرمنطقی و غیرعقلانی به اداره استان پهناور کرمان بپردازد.و صحبت های بعدی که در اینجا به آن نمی پردازیم.

اما باید گفت: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان جایی نیست که هر شخصی که فاقد تخصص و تجربه باشد را بر آن بگمارند چراکه طی این سالها رفسنجان چوب مدیریت ضعیف در حوزه های مختلف را کم نخورده است.

علیرغم اینکه روراستی قصد رسانه ای کردن این موضوع(تماس استاندار با مسؤول ارشد) را نداشت اما با توجه به تصمیم روز گذشته مشخص شد که ریشه این تصمیمات کجاست و هدف از سیاسی کاری آقایان که نشستند و تصمیم می گیرند، خدمت نیست بلکه رسیدن به جایگاه ها به هر قیمتی است که جای تأسف دارد و  تأکید می شود کسی مخالف عزل و نصب نیست اما عزل و نصب ها بر اساس شایسته سالاری باشد و شخصی که در جایگاهی منصوب می شود باید از شخص معزول، توانمندتر و یک پله بالاتر باشد نه بر اساس روزمه سازی و رانت جایگزین شود.

ضروری است یادآوری کنیم؛ اسفندماه سال آینده قرار است انتخابات مجلس برگزار شود و استاندار مجری برگزاری انتخابات در استان کرمان است!

برچسب ها:
استاندار کرمان باشگاه مس رفسنجان زدوبند سیاسی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :