برگزاری جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در رفسنجان

  • شناسه خبر: 68035
برگزاری جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در رفسنجان

جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رفسنجان برگزار شد.

جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در جشن چهل‌وچهارمین سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: یک عده سعی می‌کنند با سیاه‌نمایی انقلاب را ناکارآمد نشان دهند، در حالی که پیشرفت‌هایی که کشورمان به‌دست آورده قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: قبل از انقلاب حتی در رفسنجان یک مرکز آموزش عالی نداشتیم الان بیش از ۱۰ دانشگاه در این شهرستان فعال است

وی ادامه داد: در زمینه گسترش مراکز آموزش عالی، پیشرفت‌های پزشکی، فناوری، نانو، صنعت، هسته‌ای و دیگر حوزه‌ها جمهوری اسلامی حرف برای گفتن دارد و جزو برترین‌های دنیاست.

عسکری یادآور شد: زمان شاه آمریکا‌یی‌ها زمانی که خواستند از مجتمع مس سرچشمه بروند، گفتند شما نمی‌توانید، ما دوباره برمی‌گردیم، در حالی که این مجتمع سال ۶۱ به دست توانای مهندسان بومی اولین تولید خود را عرضه کرد.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر به معرفی شهرستان رفسنجان پرداخت و عنوان کرد: بیش از ۹۰۰ آبادی در این شهرستان وجود دارد که توسعه‌های زیربنایی در این روستاها قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

وی عنوان کرد: ۴۰ درصد جمعیت شهرستان، روستایی است و میانگین کشوری ۲۳ درصد است.

رضایی نرخ باسوادی شهرستان رفسنجان را ۹۸ درصد اعلام کرد که قبل از انقلاب زیر ۵۰ درصد بود و گفت: ۶۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان داریم و ۳۴۲ مدرسه در این شهرستان احداث شده است که رشد و توسعه مدارس فوق‌العاده است.

فرماندار رفسنجان نیروهای انسانی متخصص آماده به‌کار این شهرستان را نیز یادآور شد و گفت: منابع غنی مس رفسنجان در خدمت رشد و توسعه و ریشه‌کنی بیکاری قرار گیرد.

وی به بخش کشاورزی پرداخت و عنوان کرد: در ۱۵ محصول کشاورزی، ایران رتبه اول تا دهم دنیا را دارد و رفسنجان در تولید پسته تا حدود هفت، هشت سال گذشته رتبه اول دنیا بود که به‌دلیل شرایط اقلیمی به رتبه دوم تنزل پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: با همه فشارها، تحریم‌ها و جنگ، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در دورترین نقاط کشور ملموس است.

رضایی در ادامه به مشکلات اقتصادی اشاره و بیان کرد: طرح‌های اقتصادی دولت ازجمله یحث یارانه‌ها به‌ویژه یارانه به‌خوبی پیش می‌رود و نتایج آن به نفع مردم است..

حمیدرضا ایرانمنش کارآفرین و صنعتگر برتر استان کرمان نیز با مقایسه وضعیت صنایع در رفسنجان در دوران قبل و بعد از انقلاب گفت: پیش از انقلاب صنعت فقط یک کوره آجرپزی بود در حالی که در هر گشوه شهرستان نواحی صنعتی و مجتمع‌های صنعتی فعال است و صنایع محوری در رفسنجان دایر شده است.

برچسب ها:
جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب دهه فجر رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :