افتتاح سومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه+ تصاویر

  • شناسه خبر: 68093
افتتاح سومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه+ تصاویر

سومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گشایش یافت.

سومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گشایش یافت.

به گزارش روراستی، سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عصر امروز با حضور جمعی از مسؤولان گشایش یافت.

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران بر لزوم برپایی این نمایشگاه‌ها بیش از پیش تأکید و اظهار کرد: توانایی که در جوانان استان و دانشگاه‌ها وجود دارد و ظرفیت‌های معدنی که هست باید معرفی شوند که در کنار هم بتوانند در تولید و توسعه رویدادهای خوبی رقم بزنند.

وی بیان کرد: با کمک صنایع و شهرک‌های صنعتی کمک می‌کنیم در شهرستان‌هایی معدنی چنین اتفاقتی رقم بخورد و اینگونه نمایشگاه‌ها دایر شود که منتج به افزایش تولیدات بومی جهت تأمین نیاز صنایع بزرگ و اشتغالزایی بیشتر شود.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: از مجتمع مس سرچشمه باید تشکر کرد که به شرکت‌های داخلی رفسنجان اعتماد کرده و باید حمایت بیشتر باشد هم در معرفی نیازمندی‌ها هم اعتماد کردن به این شرکت‌ها که بتوانند قطعات بیشتری بومی‌سازی کنند و با توجه به شعار سال، در برنامه‌های اقتصادی استان پیگیری می‌کنیم از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌کنیم که توانمندی‌های خود را عرضه کنند و ما نیز از این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم.

وی رشد تولید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را خوب ارزیابی کرد و گفت: این شرکت قابلیت و توانمندی‌ بیش از این را دارد و باید از این توانایی در جهت توسعه صنایع پایین‌دستی مس استفاده کند که اشتغالزایی شود.

مدیر امور انبارها و سفارشات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: در سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان صدها قلم کالاهای مورد نیاز و مصرفی که از آن‌ها می‌توان به‌عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دستاوردهای صنعت مس در حوزه بومی‌سازی- چه ملی و چه منطقه‌ای- یاد کرد، عرضه شده است.

مهندس عباس زارع بنی‌اسدی با بیان این‌که این رویداد مهم با مشارکت و دعوت از تأمین‌کنندگان بومی شهرستان رفسنجان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ۲۰ غرفه از ۳۲ غرفه این نمایشگاه به تولیدکنندگان شهرستان رفسنجان اختصاص یافته و مابقی غرفه‌ها با حضور تولیدکنندگان و فعالان از سایر نقاط استان کرمان و استان‌های تهران، اصفهان، یزد، مرکزی و … برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد تأمین‌کنندگان بومی فعال حاضر در شهرستان رفسنجان ۲۲۵ منبع می‌باشد که نتیجه این مشارکت و همکاری، منجر به خریداری ۱۷۳۱ آیتم از طریق بازرگانی مجتمع و همچنین تأمین و ساخت ۳۵۴ آیتم از طریق حوزه فنی و ساخت بومی‌سازی در سال جاری شده است. مدیر امور انبارها و سفارشات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، حوزه‌های ساخت را شامل تراشکاری، ریخته‌گری، تعمیرات، لاستیک، پلیمر، شیمیایی، ابزار دقیق و اسکلت فلزی برشمرد.

زارع بنی‌اسدی با اشاره به حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه، تصریح کرد: با همکاری این شرکت‌ها، علاوه بر اشتغال‌آفرینی و تداوم تولید صنعت مس، از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

مدیر امور انبارها و سفارشات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در پایان تأکید کرد: این نمایشگاه می‌تواند فرصت بسیار خوبی جهت شناسایی نیازهای صنعت مس به‌منظور سرمایه‌گذاری و اشتغال‌آفرینی در سطح بومی منطقه بویژه شهرستان رفسنجان باشد.

شایان ذکر است: سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از امروز تا ۲۱ بهمن‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ دایر بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

 

برچسب ها:
صنایع پایین دستی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نمایشگاه توانمندی های مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :