هفدهمین بازارچه خیریه کوثر رفسنجان دایر می شود/ اعتمادسازی و فرهنگ سازی دو بال موفقیت خیریه

  • شناسه خبر: 68222
هفدهمین بازارچه خیریه کوثر رفسنجان دایر می شود/ اعتمادسازی و فرهنگ سازی دو بال موفقیت خیریه

هفدهمین بازارچه خیریه کوثر رفسنجان از فردا تا روز عید مبعث ر رفسنجان دایر می شود.

هفدهمین بازارچه خیریه کوثر رفسنجان از فردا تا روز عید مبعث ر رفسنجان دایر می شود.

به گزارش روراستی، محسن اسماعیلی روز دوشنبه در نشست خبری به‌مناسبت برگزاری هفدهمین بازارچه خیریه کوثر اظهار کرد: در دوره‌های قبلی بازارچه موفق شدیم علاوه بر نیت خیری که عملیاتی شد، موسسه را به مردم و خیران بشناسانیم و فرهنگ‌سازی کنیم که با اعتمادی که خیران به این موسسه پیدا کردند، کارهای بزرگی رقم خورده است.

وی عنوان کرد: ۱۰۰ درصد عواید حاصل از فروش محصولات در این بازاچه صرف نیازمندان به‌ویژه جهیزیه دختران می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه خیریه کوثر تنها خیریه‌ای است که بازارچه خیریه در رفسنجان برگزار می‌کند، اضافه کرد: هفدهمین بازارچه خیریه کوثر از فردا سه‌شنبه تا روز عید مبعث در محل آستان قدس رضوی دایر می‌شود و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای عموم مردم و خیران بزرگوار است.

وی بیان داشت: ۵۰ غرغه در این بازارچه دایر می‌شود که عمده محصولات غذایی تولیدات خانگی است و استقبال خیلی خوبی شده که اگر محدودیت فضا نداشتیم تا ۷۰ غرفه متقاضی وجود داشت.

مدیرعامل خیریه کوثر مهر رفسنجان از اقدامات خوب خیران در بازاچه یاد کرد و گفت: افرادی هستند به‌طور مثال ۲۰۰ هزار تومان خرید می‌کنند اما ۵۰۰ هزار تومان کارت می‌کشند چراکه به این خیریه اعتماد کردند و مطمئن هستند نیت آنان به‌خوبی اجرا می‌شود و به دست نیازمند واقعی می‌رسد.

 اسماعیلی ادامه داد: همه اعضای بازارچه افتخاری هستند و هیچ‌کس به‌دنبال منافع حاصل از فروش نیست، بازاریانی هستند که در این چند روز در بازارچه حضو رمی‌یابند و این کار خیرشان را عامل برکت در کسب‌وکار خود می‌دانند.

وی یادآور شد: بازارچه خیریه در سال دوبار دایر می‌شود که در فصل تابستان و زمستان بوده و در فصل تابستان هرماه با جشن و دعوت از هنرمندان به‌نام کشور برگزار می‌شود.

 اسماعیلی با اشاره به اینکه نیت اصلی و بنای خیریه برای جهیزیه پایه‌گذاری شد، اما با کمک خیرانی که پای کار آمدند در حوزه‌های دیگر هم ورود کردیم، ازجمله مسکن و اشتغال، تصریح کرد: طی این سال‌ها حوزه اشتغال خیلی پررنگ بوده است.

وی توضیح داد: گروه تحقیق خیریه با حضور در منازل نیازمندانی که متقاضی دریافت کمک‌ها هستند نیازمندان واقعی را شناسایی می‌کنند و خیریه نسبت به تأمین جهیزیه یا از طریق ارائه تسهیلات یا بلاعوض به آنان کمک می‌کند.

اسماعیلی از تأیس صندوق قرض‌الحسنه خیریه کوثر مهر و اعطای وام‌های ۵، ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی خبر داد و گفت: طی ۱۲ سال ۱۰ میلیارد تومان وام اعطا شده که سه هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند و این وام‌ها یک ریال سود ندارد و در بحث اشتغال خانگی ۱۰۰ نفر از تسهیلات بهره‌مند شدند.

مدیرعامل خیریه کوثر از ساخت مجتمع مسکونی ۴۸ واحدی که زمین آن توسط خیر آقای نخعی و همسر ایشان اهدا شده یاد کرد و افزود: به کمک خیران و خیریه کوثر زمین دیگری خریداری شد و به این مجموعه اضافه شد و در مساحت ۵ هزار متر مربع این مجتمع مسکونی در حال ساخت است که ۱۲ واحد آن که هرکدام ۷۰ متر مربع زیربنا دارد، بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد و تا سه ماه آینده در اختیار زوج‌های جوان نیازمند قرار می‌گیرد که می‌توانند یک، تا سه سال در آن به‌صورت رایگان ساکن باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:  کار مهمی که از روز اول موسسه انجام داده و طی دو سال اخیر به‌صورت ویژه به آن پرداخته است، اشتغالزایی است؛ سال ۹۲ کارگاه خیاطی راه‌اندازی کردیم که لباس مدارس و کارخانه‌ها را تولید می‌کردیم. در کنار آن نمایندگی محصولات نان رضوی را اخذ کردیم و ۴ کیوسک محصولات نان رضوی را راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر با راه‌اندازی کارگاه تولید دستکش با ۴۰ نفر از بانوان، دستکش مورد نیاز شرکت مس را تولید می‌کنیم و با رایزنی‌هایی که انجام دادیم نیاز سایر شرکت‌های استان را نیز تولید خواهیم کرد.

اسماعیلی عنوان داشت: در حال حاضر ۷۶ نفر در مجموعه خیریه کوثر مشغول به‌کار و بیمه هستند و حقوق اداره کار را دریافت می‌کنند.

اما خیریه کوثر در زمینه آزادی زندانیان هم نقش‌آفرین بوده و طی این سال‌ها ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرده و به آغوش خانواده بازگردانده است.

راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی و خدمات‌دهی به نیازمندان زیرپوشش این موسسه خیریه و توزیع غذای گرم هر پنج‌شنبه بین نیازمندان دیگر اقداماتی است که خیریه کوثر رفسنجان انجام می‌دهد و گام بلند دیگری که برداشته با همکاری سایر خیریه‌ها سامان‌دهی کودکان بدسرپرست است.

برچسب ها:
بازارچه بازارچه خیریه کوثر خیریه کوثر مهر رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :