انتحار سیاسی استاندار کرمان؛ همه دغدغه فداکار، معاون سیاسی فرماندار رفسنجان شده است/ بهشت معادن دومین استان فقیر کشور

  • شناسه خبر: 68319
انتحار سیاسی استاندار کرمان؛ همه دغدغه فداکار، معاون سیاسی فرماندار رفسنجان شده است/ بهشت معادن دومین استان فقیر کشور

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در واکنش به انتصاب دور از انتظار معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان، وی را بی تجربه در این جایگاه دانست و گفت: استاندار کرمان با رفتارهای بچه گانه و انتصاب های سفارشی در واقع انتحار سیاسی کرده و اینها به آبروی خودش لطمه می زند و تاریخ قضاوت خواهد کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در واکنش به انتصاب دور از انتظار معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان، وی را بی تجربه در این جایگاه دانست و گفت: استاندار کرمان با رفتارهای بچه گانه و انتصاب های سفارشی در واقع انتحار سیاسی کرده و اینها به آبروی خودش لطمه می زند و تاریخ قضاوت خواهد کرد.
به گزارش روراستی، حجت الاسلام حسین جلالی پیرامون اتفاقات اخیر در شهرستان رفسنجان و استان کرمان اظهار کرد: شکی در این نیست که نماینده طبق فرمایش مقام معظم رهبری دخالتی در عزل و نصب ها نداشته باشد و تا الان هم ما این منش را داشتیم، به نحوی که دو فرماندار در استان انتخاب شدند و من هیچ اطلاعی نداشتم و ناراحت هم نیستم چراکه وظیفه معرفی فرماندار با استاندار است و حتی فرماندار انار را بنده نه دیده بودم و نه می شناختم.
وقتی بفهمیم یک انتصاب به شهر ضرر می رساند برخورد می کنیم
وی با ذکر این مطلب که ازاین به بعد هم بنا بر دخالت ندارم، اما بحث ما نظارت است و تا جایی که بفهمیم آسیبی به شهر نمی رسد دخالتی نمی کنم، تصریح کرد: زمانی که بفهمیم یک انتصاب قرار است آسیبی به شهر وارد کند و می فهمم مسؤولان شهر واکنش نشان می دهند و ناراحتند، برخورد می کنم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تأکید کرد: معاونت سیاسی و امنیتی جایگاه بسیار حساسی است و حتی جایگاه آن از فرماندار هم مهم تر است چون شهر ما هر آن ممکن است دچار حادثه و بحران شود؛ شهری که حدود ۷۰ هزار اتباع خارجی و ۵ هزار نفر افراد بدون شناسنامه در آن وجود دارد، شهری که به خاطر یک چاه آب شرب اختلاف بین روستاها و محله ها ایجاد می شود برای تعریض یک جاده هم درگیری داریم، باید یک نفر باشد شهر را بشناسد، کار سیاسی امنیتی کرده باشد فردی که معرفی شده یک ساعت سابقه کار سیاسی امنیتی نداشته است.
معاون سیاسی جدید مسؤول ستاد انتخاباتی یک فرد ردصلاحیت شده است
وی افزود: بنده آقای دهقانی را سه سال پیش، قبل از انتخابات دیده بودم و شنیدم که مسؤول ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده است!
جلالی اضافه کرد: حدود یک ماه قبل هم در دانشگاه ولیعصر(عج) او را دیدم و احساس کردم انسان سالم و باتقوایی است اما بعد که فهمیدم این پست را قبول کرده، کسی که کار سیاسی و امنیتی نکرده چگونه مسؤولیتی که تخصص ندارد قبول می کند این نشان بی تقوایی است و الان هم رفتم پیش وزیر کشور و گفتم کسی را معاون گذاشتند که هیچگونه تخصص و تجربه ای ندارد اگر در زمان اغتشاشات وی معاون بود امکان نداشت بتوانیم آن را جمع کنیم.
جلالی ادامه داد: همین الان هشدار می دهم اگر حادثه و مسأله ای در شهر پیش آمد اینها باید جوابگو باشند که آدم غیرمتخصص می گذارند. ما که نمی خواهیم در عزل و نصب دخالت کنیم، اصل ما بر شایسته سالاری است هرکس را می خواهند انتخاب کنند اما با رفیق بازی و بچه بازی نمی شود شهر را اداره کرد.
وی خاطرنشان کرد: فردی که انتخاب شده همه دستگاه های امنیتی و قضایی، امام جمعه و حتی فرماندار هم موافق آن نبودند، اگرچه فرماندار جلوی استاندار سکوت کرده اما قلبا راضی نیست و زمانی که همه این افراد شهادت می دهند این فرد برای این جایگاه مهم شایسته نیست این دهن کجی به خواسته مسؤولان شهر است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اظهار داشت: وقتی استاندار متوجه شد مسؤولان شهر همه دارند شهادت می دهند که این فرد مناسب این جایگاه نیست چطور می شود دوباره در بی خبری کامل در خارج از ساعت اداری یک دفعه وارد شورای تأمین می شوند در حالی که بعضی از اعضای شورای تأمین حضور نداشتند این چه معارفه ای است.
بازی با آبروی خانواده شهید برای رسیدن به اهداف سیاسی، اشتباه است
وی افزود: این تغییر با دلایل بچه گانه که معاون سابق اصلاح طلب است و اصلاح طلب را خارج از نظام می دانید و بازی با آّبروی خانواده شهید برای رسیدن به اهداف سیاسی اشتباه است.
جلالی در ادامه با ذکر این مطلب که مشکل و جرم معاون سیاسی امنیتی چه بوده؟ افزود: گفتید ما می خواهیم اصلاح طلب برداریم اصولگرا بگذاریم زمانی که رهبری معظم مخالف با این تقسیم بندی هستند و اصل را بر شایسته سالاری می دانند، این توهین است.
وی با اشاره به درخواست استاندار کرمان مبنی بر موافقت کردن بنده با گماشتن مجید کهنوجی شهردار رفسنجان بر مسند مدیریت مجتمع مس سرچشمه، گفت: این تمکین به خواسته آقایان یعنی از دست رفتن منافع و صلاح شهرستان در حالی که مجید کهنوجی نه تخصصی در معدن دارد و نه در این حوزه کار کرده است. از من آخوند هم می خواهند معامله کنم و برای اهداف شخصی از منافع شهرستان کوتاه بیایم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف آقایان از تغییر معاون سیاسی، احتمال افتادن وی در پرونده انتخاباتی یک شخص رد صلاحیت شده دوره قبل می دانند در حالی که این تفکر خیلی بد است.

ضعیف ترین استانداری که کرمان به خود دیده است/دغدغه استاندار شده معاون سیاسی فرماندار رفسنجان
جلالی ابراز کرد: به استاندار گفتیم یک سال دیگر هستیم بگذار به مردم خدمت کنیم تنش و چالش ایجاد نکنید. متأسفانه ضعیف ترین استانداری است که کرمان به خود دیده است. کرمان دهمرده، نجار و استاندارهای قوی و قدر زیای دیده ما دلخوش بودیم با دولت آیت الله رئیسی استان کرمان که بهشت معادن است دچار تغییر و تحول شود اما در این مدت استاندار دغدغه اش شده عزل و نصب معاون سیاسی فرماندار رفسنجان.
وی با درخواست از وزیر کشور نسبت به بررسی عملکرد استاندار کرمان، گفت: کدام طرح و پروژه و کدام پیشرفت در کرمان انجام شده، در مسکن ملی هجدم کشور هستیم و استاندار در مصاحبه دهم اعلام می کند. چرا با وجود معادن مس، طلا و آهن و تیتانیوم باید دومین استان فقیر کشور باشیم؟ استاندار به جای زدودن فقر از استان چسبیده به اینکه معاون سیاسی چه کسی باشد؟!
این آمار زیبنده پایتخت مقاومت جهان اسلام نیست
جلالی عنوان کرد: میزان نارضایتی از مدیران استان به رتبه ۲۶ رسیده اینها را باید درست کند همه دغدغه استاندار شده معاون سیاسی رفسنجان چه کسی باشد؟ وقتی به شعور اجتماعی و خرد جمعی بی احترامی می کند، به امام جمعه شهر که در خطبه ها از استاندار تشکر می کند بی احترامی می کند نشان می دهد اینها دلسوز مردم نیستند و دغدغه خدمتگزاری مردم را ندارند. اینها به دنبال پست و سیاسی بازی و جناح بازی هستند، شنیده ایم که آقایان یک لیست تهیه کرده اند و تاکنون چندین نفر از آن لیست را بر مسندها گماشتند.
وی با بیان اینکه باید باهم کار کنیم هم افزایی کنیم و به مردم خدمت کنیم، یادآور شد: برای بازگشت صندوق بازنشستگی مس چه اقدامی کرده اید من تمام تمرکزم را گذاشتم و به وزارتخانه های مختلف در رفت و آمد هستم که دغدغه بازنشستگان مس را برطرف کنم در حالی که این کار مربوط به استاندار است.
 استاندار در سایه کرمان کیست؟/ معاون جدید قرار است دل چه کسی را به دست بیاورد؟
جلالی از اینکه پیگیری های لازم را برای تسهیلات سیل و سرمازدگی خارج از وظیفه اش انجام داده سخن به میان آورد و گفت: نماینده دولت در استان در این باره چه کاری کرده است فقط منتظر است ببیند برادر، چه می گوید چه کسی را بر کدام مسند بگذارد و انتصابات فامیلی و خانوادگی و بچه بازی راه انداختند اینگونه نمی شود استان پهناور کرمان استان سیدالشهدای جبهه مقاومت را اداره کرد.
وی با ذکر مجدد اینکه هیچ وقت کرمان چنین استانداری به خود ندیده که شهر را جولانگاه رفتارهای بچه گانه و ناشیانه قرار دهد، افزود: طبق عهدی که با مردم بسته ام به حول و قوه الهی جلوی این بچه بازی ها را خواهم گرفت و تا آخرین لحظه نمایندگی از منافع مردم کوتاه نخواهم آمد و در این مسأله هم با هیچکس معامله نخواهم کرد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ابراز داشت: این رفتارها به نفع استاندار نیست این انتحار سیاسی است که متأسفانه نمی فهمد و به آبروی خودش لطمه می زند.
وی متذکر شد: باید دید معاون سیاسی جدید چه عملکردی دارد و قرار است دل چه کسی را به دست آورد!
جلالی یادآور شد: با توجه به اینکه قرار بود معاون بنیاد مسکن کشور به رفسنجان و انار سفر کند تا بتوانیم سهمیه قیر و آسفالت بیشتری بگیریم فعلا این سفر را کنسل می کنیم تا آرامش به شهر بازگردد.
برچسب ها:
استاندار کرمان حجت الاسلام جلالی فداکار معاون سیاسی فرماندار رفسنجان نماینده رفسنجان و انار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :