نقش پررنگ اتباع بیگانه غیرمجاز در باندهای سرقت/ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اتباع تشکیل شود

  • شناسه خبر: 68753
نقش پررنگ اتباع بیگانه غیرمجاز در باندهای سرقت/ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اتباع تشکیل شود

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۳۶۲  هزار تبعه بیگانه در استان‌کرمان داریم که در سرقت‌ها و تصادفات با آمار بالای تلفات و مصدوم تاثیر دارند و از هر چهار باند سرقت یک باند مریوط به اتباع بیگانه و یا مرتبط با آنها هستند و همچنین در زمینه سرقت خرد و مالخری فعالیت زیادی دارند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۳۶۲  هزار تبعه بیگانه در استان‌کرمان داریم که در سرقت‌ها و تصادفات با آمار بالای تلفات و مصدوم تاثیر دارند و از هر چهار باند سرقت یک باند مریوط به اتباع بیگانه و یا مرتبط با آنها هستند و همچنین در زمینه سرقت خرد و مالخری فعالیت زیادی دارند.

به گزارش روراستی، سردار عبدالرضا ناظری صبح امروز در نخستین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جاری با موضوع “سرقت” اظهار داشت: میزان سرقت در استان کرمان از میانگین کشوری هفت دهم درصد کمتر است.

وی بیان کرد: با ۸۰ تن کشفیات موادمخدر در استان کرمان رتبه دوم کشوری در سال گذشته را داشته‌ایم و ۲ هزار و ۴۴۶ انواع قبضه سلاح کشف کردیم. ناظری ادامه داد: با توجه به اجرای طرح ساماندهی اتباع در سال گذشته طی سه ماهه نخست پارسال دستگیری اتباع را نداشتیم.

وی عنوان کرد:  ۲۷ سازمان ۱۷۷ وظیفه را در حوزه سرقت بر عهده دارند و جرم سرقت از دغدغه‌های مردم رهبری و اولویت فرمانده انتظامی است. فرمانده انتظامی استان کرمان اضافه کرد: طی شبانه‌روز ۵۶۰ واحد گشتی پلیس در استان کرمان کار می‌کند و امیدواریم بقیه دوستان هم برای کنترل سرقت‌ها کمک کنند.

ناظری از هزینه‌کرد ۱۲ میلیارد تومان بودجه دولتی برای معتادان متجاهر در استان کرمان خبر داد و افزود: نقش اتباع بیگانه در جرایم مهم بسیار زیاد شده است و بیشتر سارقان آنها زیر ۱۸ سال هستند و گاهی بدون مجازات به جامعه برمی‌گردند و باید این افراد را با خانواده‌های‌شان از کشور طرد کرد.

وی خواستار تشکیل شعبه ویژه به رسیدگی جرایم اتباع در دادگستری کل استان کرمان شد و ابراز داشت: این شعبه باید قاضی ویژه داشته باشد تا بتواند تکرار جرایم این افراد را ببیند و برخورد لازم صورت گیرد.

این مقام ارشد انتظامی در استان کرمان از طرد ۴۹ هزار تبعه بیگانه غیرمجاز طی ۹ ماهه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد:  ۳۶۲  هزار تبعه بیگانه در استان‌کرمان داریم که در سرقت‌ها و تصادفات با آمار بالای تلفات و مصدوم تاثیر دارند و از هر چهار باند سرقت یک باند مریوط به اتباع بیگانه و یا مرتبط با آنها هستند و همچنین در زمینه سرقت خرد و مالخری فعالیت زیادی دارند.

ناظری با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و برای تامین امنیت با هیچ فردی شوخی نداریم، افزود: باید اسلحه‌خانه تاسیس شود تا سلاح‌های مجاز در اسلحه‌خانه‌ها نگهداری شود و سلاح‌ های غیرمجاز هم باید ساماندهی شود و این در حالی‌ست که کشفیات سلاح در سال گذشته طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است و خلع سلاح بعضی افراد را هم انجام دادیم.

برچسب ها:
اتباع بیگانه سردار ناظری سرقت شعبه ویژه فرمانده انتظامی استان کرمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسن میرزابیگی

    مسئولینی که جواز ورودشان را داده اند بهتر بود قبل از آن با جامعه شناسان و جرم شناسان مشورتی میکردند.هنوز خوبه،در آینده شاهد جرائم و معضلات بیشتری از ناحیه این مهمانان ناخوانده خواهیم داشت.

    رضا

    مقصر اصلی استاندار کرمان و امور اتباع خارجی استان کرمان هست. که مخصوصا از یکسال گذشته بیشتر افغان ها را سمت رفسنجان تقسیم می‌کنند. رفسنجان ده درصد جمعیت استان کرمان را دارد ولی ۳۰ درصد افغان ها را می‌فرستند رفسنجان. چرا شهرستان کرمان خودش افغان ها را اینقدر کم پذیرش می‌کند و به اردوگاه های بردسیر و رفسنجان می‌فرستد چرا. اصلا رفسنجان چه گناهی کرده که جزو استان کرمان شده که به غیر از برداشت اموال رفسنجان و ایجاد مشکل هیچ کاری برای رفسنجان نمی‌کند کاش حداقل استاندار رفسنجانی نبود اینقدر ناراحت نمی‌شدیم

    محمد علی

    بدون اغماض می‌گویم تنها رسانه ای در رفسنجان به مسائل و مشکلات رفسنجان ورود می‌کند همین روراستی است بقیه رسانه ها فقط درخدمت پورابراهیمی و دارودسته اش در کرمان هستند ومنافع پورابراهیمی وشهر کرمان را تامین می‌کنند

    علیرضا

    متاسفانه رئیس نیروی انتظامی استان فقط آمار می‌دهد و جوابگوی این همه سرقت و جنایت توسط برخی افغان ها نیست هر سال جرم و جنایت افغان ها بیشتر می‌شود و مسولان استان کرمان فقط شعار می‌دهند

    علیرضا

    جالبه ۳۶۰ هزار افغان در استان کرمان هست و ۸۰ هزار نفر ش در رفسنجان هست. استاندار کرمان و اداره اتباع خارجی استان کرمان فقط افغان ها را سمت رفسنجان گسیل می‌کنند به عنوان مثال در شهرستان جیرفت و کهنوج هزار افغان هم وجود ندارد و در شهر سیرجان زیر ده هزار نفر هست در خود شهر کرمان یک چهارم رفسنجان افغان ندارد. استاندار باید پاسخگوی این پراکندگی غیر منصفانه باشد. و کمتر حرف و شعار بزند و عمل کند