سریال ناتمام قطعی های برق در رفسنجان/ این مشکل راه حل دارد

  • شناسه خبر: 68865
سریال ناتمام قطعی های برق در رفسنجان/ این مشکل راه حل دارد

شهرستان رفسنجان رتبه اول سرقت سیم و کابل برق را در استان کرمان دارد و این قطعی‌های مکرر و کلافگی مردم در اثر قطعی برق می‌طلبد که هرچه سریع‌تر پروژه تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار اجرا شود.

شهرستان رفسنجان رتبه اول سرقت سیم و کابل برق را در استان کرمان دارد و این قطعی‌های مکرر و کلافگی مردم در اثر قطعی برق می‌طلبد که هرچه سریع‌تر پروژه تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار اجرا شود.

به گزارش روراستی، شهرستان رفسنجان در حوزه سرقت سیم برق بعد از مرکز استان، رتبه یک را دارد، همواره شاهد قطعی‌های مکرر برق هستیم و زمانی که پیگیری می‌کنیم متوجه سرقت سیم‌ها می‌شویم به‌طوری‌که در یک منطقه طی یک روز چند بار سیم‌ها به سرقت رفتند و اداره برق از این موضوع به تنگ آمده است.
سیم‌های برق که بیت‌المال هستند، توسط سارقان چیده شده و به مالخرها سپرده می‌شوند و هرازگاهی اخباری از سوی نیروی انتظامی منتشر می‌شود که محموله چندتُنی سیم‌های سرقتی از سارقان کشف شده است.

به گفته کارشناسان امور برق تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار می‌تواند از سرقت‌ها و به‌دنبال آن قطعی‌های مکرر جلوگیری کند. اما این پروژه در مناطقی از رفسنجان اجرا شده و هزینه‌ای که باید برای ادامه تبدیل سیم به کابل صرف شود متأسفانه صرف جایگزین کردن سیم‌های مسی می‌شود و عملا پروژه تعویض سیم عقب می‌ماند.

مجتمع مس سرچشمه رفسنجان یک طرفیت بسیار بزرگ برای این شهرستان به‌شمار می‌رود که می‌توانست گره‌های زیادی از شهرستان باز کند، اما متأسفانه در انجام مسؤولیت‌های اجتماعی چندان پررنگ نیست تا جایی که مسؤولان امور برق شهرستان حاضر شدند حتی به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات این مجتمع استفاده کنند تا پروژه تغییر سیم به کابل را اجرا کنند و این درخواست زیادی هم نیست.

در حالی که گل گهر برای تأمین روشنایی شهر سیرجان کمک بلاعوض داشته و روشنایی شهر سیرجان با لامپ های ال ای دی تأمین شده که در شب بسیار عالی می باشد.

با توجه به نزدیک شدن به تابستان و گرمای هوا قطعی برق می‌تواند بیش از پیش در زندگی و کسب‌وکارها اختلال ایجاد کند و این بدین معناست که باید هرچه سریع‌تر نیاز اساسی شهرستان در حوزه برق یعنی تبدیل سیم به کابل خودنگهدار اجرا شود.

برچسب ها:
سرقت سیم برق سیم و کابل برق شرکت مس کابل خودنگهدار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا

    گوشه ای از کارها و مسولیت های گل گهر سیرجان در شهرستان سیرجان طی دوسال اخیر : ساخت بیمارستان فوق تخصصی. ساخت بزرگترین پارک آبی استان. مجموعه بزرگ تفریحی گهر پارک. اجرای فاظلاب شهری سیرجان. پروژه درحال ساخت شهربازی سرپوشیده و باز. ساخت چندین هزار مسکن تعاونی. کمک هزینه زیاد برای شهرداری جهت آسفالت و روشنایی و زیبایی شهر سیرجان و....... و اما مسولیت اجتماعی مجتمع مس رفسنجان. ساخت جاده کرمان رابر. ساخت استادیوم سی هزار نفری برای کرمان توسعه بیمارستان ها و فرودگاه کرمان. اعطای وام های کشاورزی زیاد برای شهر کرمان هزینه های هشت تیم ورزشی کرمان از جمله فوتبال و غیره. و برای خود رفسنجان نهایتا چند بسته کمک معیشتی غذایی