گرامیداشت «شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی» در رفسنجان

  • شناسه خبر: 68882
گرامیداشت «شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی» در رفسنجان

سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نشست فرهنگی ویژه بزرگداشت سعدی شیرازی در رفسنجان برگزار شد.

سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نشست فرهنگی ویژه بزرگداشت سعدی شیرازی در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی. تقویم پارسی را اگر ورق بزنیم بیشتر روزهایش با نام شاعران و مشاهیر ادبی‌اش گره‌خورده و این می‌تواند نشان از اهمیت آن‌ها برای جامعه باشد.

اردیبهشت رفسنجان، هوای خوش و البته ناپایدار و مناسبت‌های ادبی فراوان، بهانه‌های خوبی هستند برای پاسداشت فرهنگ و ادب ایران‌زمین. شاه‌بیت مناسبت‌های اردیبهشت، بزرگداشت شیخ اجل سعدی است.

کانون ادبیات پنج عصر، برخلاف جمعه‌هایش، این بار عصر بهاری سه‌شنبه، پنجم اردیبهشت، نشستی با عنوان «گرامی‌داشت شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی» را در نشر سورمه برگزار کرد.

نشستی که حاضران آن شاعران، فرهنگیان، علاقه‌مندان و تعدادی از دانش‌آموزان رفسنجانی بودند.

در بخش‌هایی از این نشست فرهنگی از حاضران خواسته شد از برداشت و علاقه‌ی خود با سعدی سخن بگویند.

سید علی میرافضلی پژوهشگر برجسته و شاعر گران‌قدر، از تجربه خود در مسیر تصحیح دیوان حیدر شیرازی سخن گفت و گویا مجموعه یادداشت‌هایی هم دراین‌رابطه دارند که هنوز فرصت انتشار نیافته‌اند.

در ابتدای نشست اما، مهدی بمی نژاد نویسنده و ویراستار، از طنز سعدی گفت و مقایسه‌ای بین عبید زاکانی، حافظ و سعدی شیرازی در زمینه‌ی طنز داشت.

ازآن‌جایی‌که اکثر حاضران این نشست را شاعران شامل می‌شدند، بیشتر محتوای این نشست به سعدی‌خوانی گذشت. اما در بخشی از آن نیز محمد ترک‌آبادی دبیر باسابقه ادبیات نیز از حضور و تأثیر سعدی در آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان سخن گفت از کمرنگ بودن آثار سعدی در کتب درسی انتقاد نمود.

از دیگر حاضران این نشست ادبی می‌توان محمد شریفی نعمت‌آباد، امیرحسین نورالدینی، محمود بنی‌نجار، فاطمه جهانشاهی، ابوالفضل کریمی، حمید محمدی‌بهجت، مهدی جهان‌بخش، مسعود نورالدینی و … را نام برد.

این نشست دوساعته نیز مثل بسیاری از نشست‌های دیگر، در پایان با گرفتن عکس یادگاری همراه بود و به کار خود خاتمه داد.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسام

    چه شهر فرهنگی داریم ما... فکر کنم باید به رفسنجان بگن شهر شعر چون هم شاعر زیاد داره هم نشست‌های شعری، جشنواره ملی شعر هم که داره