افتتاح و کلنگ زنی ۳ طرح سلامت محور در شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 68907
افتتاح و کلنگ زنی ۳ طرح سلامت محور در شهرستان رفسنجان

همزمان با هفته سلامت، کلنگ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری رفسنجان در منطقه کمال آباد به زمین زده شد.

همزمان با هفته سلامت، کلنگ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری رفسنجان در منطقه کمال آباد به زمین زده شد.

به گزارش روراستی، حسینی‌زینلی امروز در مراسم کلنگ‌زنی پایگاه اورژانس شماره ۵ شهری رفسنجان اظهار کرد: شهرستان رفسنجان دارای ۲۴ پایگاه اورژانس است که ۵ پایگاه شهری هستند و دو پایگاه مصوب داریم که یک پایگاه توسط خیر در خیابان ولیعصر(عج) در حال ساخت است و یک پایگاه هم شهرداری در مدرس شمالی قول ساخت آن را داده است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان رفسنجان با قدردانی از خیر آقای خیراندیش عنوان داشت: این پایگاه که در منطقه کمال‌آباد واقع شده است، ۳۵ هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این پایگاه اورژانس، زمان رسیدن به بالین بیمار نیز کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان نیز با قدردانی از خانواده خیراندیش اظهار کرد: این خیر تعصب خاصی روی شهر خودش و منطقه کمال‌آباد دارد که جای تقدیر است.

وحید محمدی‌شاهرخی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی در بخش سلامت توجه لازم را به این منطقه نسبتا محروم نداشته که عذرخواهی می‌کنیم.

وی ادامه داد: سیاست دولت آیت‌الله رئیسی و سیاست وزارت بهداشت بر محرومیت‌زدایی است و در این منطقه که پایگاه اورژانس هم نداشت، با توجه به ترافیک و مسائلی که وجود دارد خدمات به بیماری که نیاز فوری به خدمات دارد گاهی اوقات زمان‌بر بود که با راه‌اندازی این پایگاه رسیدن بر بالین بیمار سریع‌تر می‌شود و دغدغه‌ای که داشتیم رفع خواهد شد.

محمدی‌شاهرخی با بیان اینکه این پایگاه تا یک سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود، متذکر شد: بخشی از درمان شهر و مطب‌های تخصصی پزشکی به این منطقه انتقال پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است، این پایگاه اورژانس به مساحت ۲۵۰ متر و زیر بنای ۳۰۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان(زمین و هزنیه ساخت) احداث می‌شود.

افتتاح واحد ارزیابی سلامت و نوار قلب جنین در کریم آباد محقق

همچنین امروز واحد ارزیابی سلامت و نوار قلب جنین در کریم آباد محقق افتتاح شد.

دکتر علیدوستی در این باره گفت: مرکز جامع توسط خیر حاج عباس حجتی ساخته شده و با توجه به نیازسنجی با گروه زنان رفسنجان به این نتیجه رسیدم که نیاز مبرم به واحد ارزیابی سلامت و نوار قلب جنین هست و یک خیر به نام نظری علم آبادی ۱۳۵ میلیون تومان هزینه ساخت این مجموعه را متقبل کردند.

وی با بیان اینکه این مرکز جامع ۹۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد، گفت: فعلا در این مرکز شیفت صبح با پزشک و ماما ارائه خدمات می شود و در چند ماه آینده دو شیفته فعال خواهد بود.

کلنگ زنی مرکز درمانی شبانه روزی صفائیه

دکتر محمدی شاهرخی با اشاره به اینکه راه اندازی این مجموعه اتفاق خوبی است و داروخانه هم فعال است، اظهار داشت: مرکز درمانی شبانه روزی صفائیه با اعتبار اولیه ۵ میلیارد تومان در ۸۳۰ متر مربع کلنگ زنی می شود و برای منطقه نوقات منشأ خیر است.

وی افزود: امسال در کل شهرستان و مراکز تابعه دانشگاه، ۳۲ پروژه کلنگ زنی می شود که اعتبار همه مراکز داده شده است.

برچسب ها:
پایگاه اورژانس خیراندیش رفسنجان کبنگ زنی هفته سلامت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :