تشریح کشفیات نیروی انتظامی رفسنجان در طرح ارتقا امنیت اجتماعی

  • شناسه خبر: 69128
تشریح کشفیات نیروی انتظامی رفسنجان در طرح ارتقا امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در محورهای شهرستان رفسنجان در راستای طرح ارتقا امنیت اجتماعی خبر داد.

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در محورهای شهرستان رفسنجان در راستای طرح ارتقا امنیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش روراستی، سردار عبدالرضا ناظری عصر امروز در محل اداره پلیس آگاهی این شهرستان در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در رفسنجان اظهار داشت: در طرح ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاقچیان سوخت در شهرستان رفسنجان همکاران ما در مجموعه انتظامی موفق به انهدام چندین باند شدند و ۱۸۰ هزار لیتر سوخت که در بین علوفه، آجر و سایر پوشش‌هایی که می‌دادند کشف شد و ۵ دستگا تریلی کشنده توقیف شده است.

وی ادامه داد: این خودروها از استان‌های مرکزی به سمت استان‌ه‌ای شرقی و نهایتا خارج از مرزهای شرقی هدایت می‌شد.

ناظری عنوان کرد: ۵ نفر راننده خودروها دستگیر و با دستور مقامات قضایی در صدد شناسایی سایر افراد دخیل در باند قاچاق سازمان یافته سوخت در شهرستان رفسنجان هستیم.

شرکت نفت متولی ساماندهی توزیع سوخت به کشاورزان است

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: متأسفانه از واگذاری سوخت که به کشاورزان توزیع می‌شود برابر تعرفه‌هایی که باید تحویل انها شود بعضا در این حوزه قاچاقچیان سوخت سوءاستفاده می‌کنند و مقادیر زیادی به جای مصرف در امر کشاورزی قاچاق می‌کنند که نمونه آن در روزهای گذشته و در طرح یادشده کشف شده که هم توزیع سوخت به کشاورزان باید سازمان‌دهی شود و هم نقل و انتقال آان باید سازماندهی شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت توزیع سوخت متولی این امر است و کمیسیون مربوطه در استان تشکیل شده نمایندگان سازمان‌های مروبطه هستندهمین الان  رئیس کالای قاچاق پلیس امنیت اقتصادی کشور در جنوب استان ازجمله کهنوج، عنبرآباد و دیگر شهرستان‌های جنوبی مشغول بازدید و رصد این موضوع هستند در استان هم اقدامات خوبی در حال انجام است کهبرخورد  با توزیع‌کنندگان و فروشندگان این حوزه که خارج از روال قانونی انجام می‌شود، در دستور کار است.

کشف ۱۲۰۰ دستگاه ماینر به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال

ناظری در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: ۱۲۰۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال در چهار مزرعه در رفسنجان مشغول فعالیت غیرمجاز بودند که با کار اطلاعاتی پلیس شناساسی و با دستور مقامات قضایی جمع‌آوری شدند و چهار نفر تا کنون دستگیر شدن مقادیر زیادی که ارز دیجیتیال توزیع و سوءاستفاده کردند هم در حوزه برق اخلال ایجاد می‌کنند و هم در حوزه برداشت‌های ازی که دارند عزیزان تعزیرات خواهند داشت که بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال ارزش دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال است که کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به موضوع سرقت‌ها نیز پرداخت و اظهار داشت: در فرماندهی شهرستان رفسنجان با انجام اقدامات اطلاعاتی سه باند سارق مسلح و به عنف مهندم شده است، ۱۱ نفر اعضای این باند و مالخری که اقدام به خرید طلاجات مسروقه در بازار این شهرستان می‌کرده دستگیر  و بیش از ۱۶ فقره اعترافات این سارقان بوده است.

وی ادامه داد: یک باند که سرقت به عنف نیز از افراد مسن مخصوصا خانم‌های مسن که در مسیر مسجد و منزل در زمان خلوتی کوچه طلاجاتی که همراه داشتند را به سرقت می‌بردند و تا الان به هفت فقره سرقت معترف شدند.

سردار ناظری افزود: گروه دیگر که سارقان مسلح احشام بودند که با ضرب‌وشتم افراد اقدام به سرقت احشام می‌کردند و در آخرین سرقت آنان ۶۰ راس دام به همراه سلاح‌ها و اقلام سرقتی کشف شد نیز مهدم و اموال کشف شده تحویل مالباختگان شده است.

انهدام باند سارقانی که اتباع بودند

وی با اشاره به انهدام باند سارقان معابر گفت: سه نفر تا کنون به بیش از هشت فقره سرقت اعتراف کردند که این باند علاوه بر رفسنجان در کرمان و استان یزد هم مبادرت به سرقت می‌کردند که با هماهنگی قضایی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سردار ناظری با اشاره به اینکه دو باند سارقان اتباع بودند که از افراد ایرانی در شهرهای همجوار خودرو خریداری کرده بودند که شگردهای خاصی در اعمال مجرمانه خود به‌ویژه خشونت در سرقت‌ها داشتند، با دستورات مساعد قضایی و صدور احکام قاطع بازدارندگی روانه زندان شدند.

وی تأکید کرد: کسانی که از ارتزاق حلال مردم در پی ارتزاق حرام هستند مطمئن باشند در چنگال پلیس و عدالت گرفتار می‌شوند و به هیچ وجه این افراد که دارای سوابق متعدد هستند مشمول رافت نخواهند شد.

ناظری گفت: همچنین در پلیس مبارزه با مواد مخدر باندهایی اقدام به جابه‌جایی مواد می‌کردند منهدم و ۱۶۰ کیلوگرم مواد از آنان کشف شد.

وی با بیان اینکه این کشفیات قریب به یک هفته توسط همکاران ما با مشارکت کلیه پلیس‌های تخصصی، بسیج و سپاه اجرا شده است، تصریح کرد: اتباع خارجی بخشی از مجرمان ما را تشکیل می‌دهند که به نسبت سنوات گذشته فراوانی آن در بین مجرمان بیشتر شده است که حتما علاوه بر مجازاتی که قانون برای اعمال مجرمانه آنان پیش‌بینی کرده با هماهنگی اداره کل امور اتباع استانداری به اتفاق خانواده‌هایشان از کشور طرد خواهند شد.

۹۰۰ خودرو شوتی در محورهای کرمان توقیف شد

ناطری در خصوص خودروهای شوتی نیز توضیح داد: قبل از سال برای طرح نوروزی برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای توقیف این خودروها در دستور کار بود که با جدیت انجام شد و از وردی مرزهای شرقی و جنوبی استان تا آخرین نقطه‌ای که می‌خواستند از مرز استان خارج شوند کنترل شد و بیش از ۹۰۰ دستگاه خودرو کشف شد که بیش از ۱۴۰۰ نفر اتباع غیرمجاز را حمل می‌کردند و تعدادی از رانندگان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: اتباع در کل کشور در حال سازماندهی هستند هم سرشماری هم اقدامات بازشماری انجام و حتما با مجرمان اتباع برخورد قاطع قانونی و تشدید مجازات داریم به‌ویژه طرد آنان را در دستور کار داریم.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :