پوشش بیمه سلامت برای زوج های نابارور در رفسنجان

  • شناسه خبر: 69174
پوشش بیمه سلامت برای زوج های نابارور در رفسنجان

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان رفسنجان گفت: کلینک ناباروری در رفسنجان، قراردادی با ماماهای شهرستان منعقد کرده است و در حال حاضر یک پزشک متخصص ناباروی که طرف قرارداد این بیمه است در شهرستان حضور دارد که تا کنون ۱۴۰۰ زوج از خدمات این بیمه بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان رفسنجان گفت: کلینک ناباروری در رفسنجان، قراردادی با ماماهای شهرستان منعقد کرده است و در حال حاضر یک پزشک متخصص ناباروی که طرف قرارداد این بیمه است در شهرستان حضور دارد که تا کنون ۱۴۰۰ زوج از خدمات این بیمه بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش روراستی، محسن بیجامی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به نقش بیمه سلامت در این راستا اشاره و اظهار داشت: افزایش تعهدات خدمات ناباروری  یکی از خدمات بیمه سلامت در بحث افزایش جمعیت است که پیش از این خدمات باروری در تعهد بیمه نبود و بیماران باید به‌صورت آزاد هزینه‌ها را پرداخت می‌کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ویزیت، پیگیری، دارو، لوازم مصرفی موارد تشخیصی برای زوجین نابارور و همچنین خدمات آی‌وی‌اف، آی‌یوآی و اف‌بی‌تی حداکثر سه بار درطول سال مورد تعهد بیمه قرار گرفته است.

بیجامی با ذکر این مطلب که همه صندوق‌های بیمه‌ای کارکنان دولت، روستاییان، ایرانیان و سایر اقشار، مددجویان بهزیستی، کمیته امداد، طلاب و غیره در تعهد این بیمه هستند، تصریح کرد: . ۹۰درصد هزینه‌های درمانی( مصوب بخش دولتی) توسط سازمان بیمه سلامت و ۱۰ درصد توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: در مراکز عمومی غیر دولتی هم ۹۰ درصدهزینه‌های درمانی(مصوب بخش عمومی و غیر دولتی) توسط سازمان بیمه سلامت و ۱۰ درصد توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در مراکز خیریه و خصوصی، تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پایه معادل ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی است.

بیجامی اظهار داشت: در مکاتباتی که این سازمان با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت انجام داده است، فهرست زوجین نابارور را از مراکز بهداشت دریافت کردیم و در قالب فایل اکسل برای این افراد پیامک ارسال و خدمات بیمه ناباروری به آنها اطلاع‌رسانی شد تا در صورت تمایل بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی ابراز کرد: کلینک ناباروری در رفسنجان، قراردادی با ماماهای شهرستان منعقد کرده است و در حال حاضر یک پزشک متخصص ناباروی که طرف قرارداد این بیمه است در شهرستان حضور دارد و زوجین نابارور پس از مراجعه و مشورت با این پزشک می‌توانند از تعهدات این سازمان استفاده کنند و تا کنون در رفسنجان ۱۴۰۰ زوج از خدمات این بیمه بهره‌مند شده‌اند.

بیجامی در بخش دیگری از سخنان خود قرار گرفتن مادران باردار به همراه فرزند خود تا ۵ سال تحت پوشش بیمه را در راستای اقدامات شعار جوانی جمعیت دانست و گفت: اگر بیماری در شهرهای دیگر و در بیمارستان‌های خصوصی بدون در نظر گرفتن بیمه هزینه پرداخت کرده باشد می‌تواند با ارائه مدارک لازم به این سازمان، هزینه‌ها را تا ۹۰ درصد دریافت کند.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات دولت به بیماران صعب‌العلاج نیز توضیح داد: دولت صندق بیماران صعب‌العلاج را تاسیس کرد. این صندق توسط هیأت دولت مصوباتی دارد و مدیرعامل آن مدیرعامل سازمان بیمه سلامت است.

بیجامی ادامه داد:. یکی از تسهیلات این صندوق وام قرض‌الحسنه ای است که به بیماران صعب‌العلاج و زوجین نابارور داده می‌شود و در رفسنجان بانک عامل آن بانک ملی است و سهمیه بیماران صعب‌العلاج و زوجین نابارور از این تسهیلات ۹۲ میلیارد تومان است که علی‌رغم پیگیری‌های لازم تا کنون یک ریال هم به هیچ بیماری پرداخت نشده است.

برچسب ها:
بیمه سلامت رفسنجان زوج های نابارور کلینیک درمان ناباروری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :