شرکت مس در حق مردم رفسنجان ظلم نکند/ لزوم تأمین بودجه تکمیل تصفیه خانه و برق چاه های جدید

  • شناسه خبر: 69276
شرکت مس در حق مردم رفسنجان ظلم نکند/ لزوم تأمین بودجه تکمیل تصفیه خانه و برق چاه های جدید

امام جمعه رفسنجان گفت: ضرورت دارد در برابر آلایندگی هایی که مردم رفسنجان از مس مصرف می کنند، شرکت مس هم نسبت به تأمین بودجه تصفیه خانه و برق چاه های جدید آب اقدام عاجل کند.

امام جمعه رفسنجان گفت: ضرورت دارد در برابر آلایندگی هایی که مردم رفسنجان از مس مصرف می کنند، شرکت مس هم نسبت به تأمین بودجه تصفیه خانه و برق چاه های جدید آب اقدام عاجل کند.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام اصغر عسکری امروز در بخشی از خطبه های نماز جمعه در خصوص مسائل آب شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در بحث تأمین آب بنا به گفته مدیرعامل شرکت آبفا، چهار حلقه چاه جدید در رفسنجان حفر شده و لوله گذاری انجام شده و منتظر تأمین اعتبار از طریق مس هستند که بتوانند برق آن را وصل و این چهار حلقه چاه را وارد مدار کنند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: از مسؤولان شرکت مس تقاضا می کنم حتما به این قضیه توجه کنند و نسبت به تأمین آب و نیاز آبی مردم توجه کنند و بودجه تأمین برق چاههاه را هرچه زودتر واگذار کنند.

وی با بیان اینکه کسی که غرامت مس را می بیند و آب آلوده مس را تحمل می کند و جامعه ای که هوای آلوده مسموم مس را استنشاق می کند، حق دارد از بهره وری آن هم بهره مند شود، تصریح کرد: توجه داشته باشند کار به جایی نرسد ما بخواهیم مطالبه گری حق به شکل دیگری انجام دهیم لذا حتما اقدام کنند.

عسکری تصریح کرد: مسأله تضفیه خانه هم انجام شد و  با توجه به اینکه آب آرسنیک بالایی دارد باید تصفیه خانه تکمیل شود و حتما تلاش کنند بودجه کافی برای در مدار قرار گرفتن و بهره برداری از تصفیه خانه تخصیص پیدا کند و با سرعت درست شود تا آب تصفیه شده به مردم برسد.

وی خاطرنشان کرد: بالادست سد زدند و زمانی که سد زده می شود دشت رفسنجان خشک شده و چاههای آب آشامیدنی و کشاورزی فقیر شدند چون آب پشت سد بالا مانده، بنابراین اگر قرار باشد امکانات  و بودجه هم نرسانند ظلم در حق مردم است. آقایان این مسأله را جدی بگیرند که ما محبور نباشیم جدی تر از این در نماز جمعه مطالبه عمومی را مطرح کنیم.

برچسب ها:
آب آرسنیک آلایندگی امام جمعه رفسنجان بودجه شرکت مس ظلم مردم رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا

    خبرگزاری محترم روراستی. لطفا راهنمایی کن میخام یک گزارش حدودا هشت سطری در مورد قوانین معادن مخصوصا قانون شماره چهارده معادن تبصره شش و قانون مسولیت اجتماعی معادن بنویسم و درصورت صلاحدید شما منتشر بشود سالها قبل هم سابقه این کار راداشتم و مدرک تخصصی بنده هم در همین موارد است. ولی نمی‌دانم چطور با خبرگذاری شما ارتباط برقرار کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید

    علیرضا

    بسیار خوشحالم که علاوه بر نماینده مجلس امام جمعه محترم رفسنجان نیز پیگیر حقوق از دست رفته رفسنجان هست. چون متاسفانه به غیر از این دو نفر بقیه مسولان رفسنجان جوری به جناح بازی لابی کرمان وصل هستند که راضی دارند رفسنجان نابود بشود و حق مردم رفسنجان ضایع بشود ولی صندلی قدرتشان محکم باشد. و کاش به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه می‌کردند که گفتند مسولان باید در خدمت مردم باشند. ولی متاسفانه مسولان رفسنجان در خدمت لابی کرمان هستند. بازهم تشکر از امام جمعه محترم و نماینده محترم مجلس رفسنجان